K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2012, 09:38   #11
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Okay - jeg har nemlig også hørt andre sige, at den først bliver vedtaget sidst på året pga. svære forhandlinger......... håber samtidig der sker nogle ændringer der i.........

Forresten - er der nogen som ved noget om følgende:

"Hvis man bliver godkendt til flexjob inden den nye reform træder i kraft, er man så stadig dækket ind af den gamle reform, eller flyttes alle over på den nye ordning"
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 10:20   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KLUMPFODEN Se meddelelser
Okay - jeg har nemlig også hørt andre sige, at den først bliver vedtaget sidst på året pga. svære forhandlinger......... håber samtidig der sker nogle ændringer der i.........

Forresten - er der nogen som ved noget om følgende:

"Hvis man bliver godkendt til flexjob inden den nye reform træder i kraft, er man så stadig dækket ind af den gamle reform, eller flyttes alle over på den nye ordning"
Hvis du er ledig fleksjobber, eller skifter job vil du ryge over i den nye fleksordning.

Jeg nægter, at tro på at reformen bliver vedtaget før ferien, og det har heller aldrig været planen, har hørt datoen 01.01.13 fra Leif Lahn.

Men først skal den jo vedtages af partierne, og de er langt fra enige, derefter skal den igennem 1, 2 og 3 behandling før den kan vedtages, så det vil se ret umuligt ud.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 10:25   #13
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Har talt med min kvindelige sagsbehandler på fagforeningen og hun siger, at hun mener, at selvom man er ledig, så kan man ikke blive flyttet fra den gamle til den nye ordning, men at det kun gælder folk som fremadrettet bliver tilkendt flexjob eller hvis man skifter job........

Hun mener altså ikke der sker noget hvis man "bare" er ledig - så forsætter man på den gamle ordning.........

Det var en ny oplysning for mig........

Senest nyt jeg lige har set i BT er følgende citat:


Inden sommerferien håber regeringen at komme igennem med en nye skrappe regler om førtidspension og fleksjobordning.


-------- så ud fra det, så er der ikke lang tid at "løbe på"
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 10:47   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det med ''gammel og ''ny'' ordning............

Hvis man er i et fleksjob, så kører man bare derud af på ''gammel'' ordning. Men. Den dag man mister jobbet, så ryger man direkte på den nye ordning......

Så det med at man er på gammel ordning hvis man er ledig, er jo kun en stakket frist. Alle havner i samme båd før eller siden.

Uanset hvornår de forhandlinger går igennem, så kommer det nok ikke til at træde i kraft før end 1 Januar 2013.

Reformerne kan heller ikke træde i kraft før end finansloven har været oppe (i efteråret). Så jeg ser ikke umiddelbart noget akut......

Og MEGET kan jo ske endnu - de andre partier har jo også ideer der skal tages i betragtning, så vi aner heller ikke om reformerne bliver vedtaget i den form vi kan læse om, eller om der kommer markante ændringer (til det bedre eller værre!)....

Så der er vist ikke andet end at vente og se hvad der sker. Lige nu pisker vi sådan set kun en stemning op på de rene gætterier.

Sidst redigeret af Ninja; 09-05-2012 kl. 10:52.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 11:09   #15
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Hvis det passer, har man jo ikke lyst til at finde et flexjob!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 14:57   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Hvis det passer, har man jo ikke lyst til at finde et flexjob!
Hvordan mener du?

Hvis du får et job lige nu og her, så fortsætter du bare der ud af.....

Får man først et job efter reformerne er vedtaget, så er det første job kun et midlertidigt fleksjob, hvor nummer 2 job så bliver permanent....
Så der er al mulig god grund til at finde jobbet NU.

Der bliver netop også lagt op til, at man skal revurderes løbende - så det vil være meget usmart ikke at have lyst til at finde et fleksjob, da det med nye reformer bliver slut med at gå langtidsledig.


Så jeg tænker mere, hvis det passer, har man jo SLET IKKE lyst til at blive flekser!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 15:07   #17
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Hvis det passer, har man jo ikke lyst til at finde et flexjob!
Det vil da være en fordel, at finde et job før reformen træder i kraft..
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 16:35   #18
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Klumpfoden skrev at en sagsbehandler havde sagt at man blev på den gamle ordning hvis man ikke har et arbejde når de nye reformer træder ikraft. Det var sagt i den sammenhæng.
Det er rigtigt at det går ud på at finde et arbejde som flexer, der er ikke megen sjov ved at være arbejdsløs flexer. Det har jeg selv prøvet.
Men det handler også i høj grad om tryghed for så nogle som os og den er der ikke meget af i den nye reform.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 17:17   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
håber stadig el ikke godkender finansloven til efteråret så der bliver valg
ergo vil reformen blive udskudt

for om det er s og sf eller vk, så kommer der en reform

men 2 timer fleks er nok det mest åndssvage forslag jeg endnu har hørt
mini fleks for at holde folk på en lavere ydelse og så kalde det en ekstra chance

men skulle tro Mette F også tror man bliver dum af at være syg
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2012, 17:22   #20
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
håber også regeringen bliver væltet så reformerne bliver udskudt. Er næsten mest surt for os der er tæt på pension men i fare pga. den reform, om man når igennem nåleøjet. hader s så meget efter det her at jeg hellere ser en blå regering det kan vel være det samme efterhånden.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mod nye ftp-reform Chas Fremtiden for fleksjob og førtidspension 11 05-07-2012 19:22
Reform jensen79 Politik og Samfund 9 01-07-2012 22:54
Den nye reform KatrineB Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 10-05-2012 21:10
Spg. til den nye reform Mintel Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 02-03-2012 22:37
Den nye reform jassie Politik og Samfund 3 01-03-2012 15:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension