K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 11:40   #11
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
På frit tilgængelige steder, som ingen har dispositionsret over, kan der ikke nedlægges forbud mod fotografering. Det gælder fx offentlige gader og pladser.

paa gade og foran hjem og ind i bilen .
__________________
brøk pension er et livsfaengsel i fatigdom , og politikerne nyder at en der er brøkpensionist drømmer om at sidde i en cafe og drikke en kop kaffe ligsom almindelige mennesker \ og det sker i Danmark mozambique !!!!!!
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:41   #12
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Ved du om der er flere tilmeldt i den lejlighed som manden bor i? For det tror jeg godt kunne få en kommune op i det røde felt.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:42   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Freds- og ærekrænkelser

http://themis.dk/searchinclude/Lovsa...en_kap_27.html
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 11:56   #14
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Ved du om der er flere tilmeldt i den lejlighed som manden bor i? For det tror jeg godt kunne få en kommune op i det røde felt.

nej hun er enlig mor.
__________________
brøk pension er et livsfaengsel i fatigdom , og politikerne nyder at en der er brøkpensionist drømmer om at sidde i en cafe og drikke en kop kaffe ligsom almindelige mennesker \ og det sker i Danmark mozambique !!!!!!
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 12:06   #15
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
de må da meget gerne fotografere mig
men har ingen ydelse fra det offenlig, så det bruger de nok ikke krudt på
men de gør det alså ikke uden der er en mistanke.
om det er ulovligt eller ej, ved jeg ikke helt.
Og hvad hvis den eneste mistanke, er en anonym henvendelse til kommunen? Er det ok at kommunen forfølger og fotografere folk på en anonym henvendelse? Eller synes du der skal mere til?

Hvornår er nok nok, tillader jeg mig at spørge? Prøv lige at læse med her om en tysk udsendelse om Danmark:

Citat:
En kvinde med to børn, som modtog forhøjet social ydelse og gratis institutionspladser. Hun var blevet stukket til kommunen af en nabo, som ikke mente, hun var berettiget til støtte, for naboen havde set, at eksmanden stadig kom i lejligheden – så måske boede de to i virkeligheden stadig sammen?

DEN TYSKE speaker fortalte, at anmeldelsen var sket anonymt på kommunens website. Mange danske kommuner og Skat er nemlig begyndt at opfordre borgerne til at stikke deres naboer eller bekendte – anonymt! – hvis de har mistanke om, at naboen gør noget, han ikke må. Og stikker-formularerne på det offentliges websites har ført til en kæmpestigning i antallet af anmeldelser.

Tyskerne var chokerede: Danmark er blevet det nye DDR. Det var et forfærdende indslag. Men det værste er, at der er mange danskere, der accepterer dette kontrol*******. Folk, der naivt tror, at det offentlige er deres ’fælleskasse’, og at det er fint, at naboer stikker hinanden, hvis nogen har taget noget, de ikke må.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nationen/arti...#ixzz15cw6Sih7
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 12:19   #16
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Nej Omar, det er eksmanden jeg tænker på.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 12:45   #17
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Nej Omar, det er eksmanden jeg tænker på.

nej ,, han bor alene ,, kun ham .
__________________
brøk pension er et livsfaengsel i fatigdom , og politikerne nyder at en der er brøkpensionist drømmer om at sidde i en cafe og drikke en kop kaffe ligsom almindelige mennesker \ og det sker i Danmark mozambique !!!!!!
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 13:14   #18
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Omar du misforstår mig. Det din ven skal finde ud af er om der står flere tilmeldte i folkeregisteret på den adresse som han bor på nu.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 13:15   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja hvis man ikke er paranoid i forvejen, sååå.

Jo tak vi bor i DK og jeg mindes faktisk at det har været fremme i medierne, og overvågning af enkeltpersoner i det offentlige rum er ok når det er myndighederne.

MTVRV1 Det lyder altså heller ikke til at disse mennesker har noget at skjule, men fordi bevisbyrden ligger hos DEM (de er skyldige til det modsatte er bevist) så er det altså et problem hvis kommunen bestemmer sig at at far ikke må sørge for at ungerne kommer ud af døren, og ikke må have naturlig samkvem med sine børn i morens hjem, for så hænger de s q på den, så er de dømt. Og kommunen er altså ligeglade med at det både kommer deres pengekasse til gode (så skal de ikke betale for en barnepige) og ikke mindst kommer børnene til gode.

Hvem siger i øvrigt at de har råd til at flytte? jeg har ikke, havde jeg var jeg s q stukket af fra dette guds fortalte nazi ligende land, der minder mere og mere om tiden lige før Hitler for alvor begyndte at jage jøder, nu er Jøder bare byttet ud med indvandre (af alle generationer) og syge FØJ!

Jeg skal sige dig, jeg er nemlig træt af at føle mig paranoid, ikke true gå ud og se mig over skuldrene med en meget ubehagelig fornemmelse af at "de" holder øje med mig, når jeg har det værst, på trods af at jeg virkelig intet har at skjule, jeg snyder ikke systemet. Jeg er træt af at blive mere og mere psykisk syg, som årene går, der var en gang jeg KUN døjede med dårlige knæ, og ellers ikke havde nogle problemer, den gang det var før jeg blev sygmeldt med mine knæ, siden er det kun gået ned af bakke, fre en arbejdsevne på mindst 40 timer om ugen, til MÅSKE at kunne klare et fleks, på få timer (ifg lægerne) hvor vurderingerne ind i mellem taler sit tydelige sprog, langsomt men sikkert ned af bakken.

Jo før jeg slipper væk, jo bedre (ellers ender det med 0 arbejdsevne... det er kun et spørgsmål om tid) men den mulighed har jeg bare ikke, det tillader systemet ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 14:14   #20
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
BTW:

Her er det tyske fjernsynsindslag i ZDF om historie om anonym overvågning i Danmark, som sun-lady fortæller om:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=133545#post133545
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner kan skabe jobfest for folk på fleks og førtidspension L.S. Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 14-10-2012 17:36
Vil så gerne ... HRK Alt det andet 15 23-01-2012 10:06
Gode kommuner/dårlige kommuner Kiha Politik og Samfund 13 09-10-2011 22:12
jeg vil gerne til alle ace dk Alt det andet 11 02-01-2010 01:08
Jeg vil gerne have Jeres in-put! klarkurs Alt det andet 17 05-10-2008 18:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension