K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-09-2008, 19:29   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja jeg glæder mig nu også...
men kan dælme godt være lidt skeptisk over om nu de har tænkt sig at gøre det bedre...
Man kan godt blive bange når man høre de socialdemokrater udtale sig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 20:53   #12
printz4l
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2006
Indlæg: 17
Styrke: 19
printz4l er ny på vejen
Vel????Færd

Som I alle rigtigt skriver, må man undres over, at Thor vil købe verden,-den kommer jo aldrig til salg.
Men stadigtvæk er vores allerstørste problem her i lille Dannevang, at der ikke findes ansvarlige politikere, og det gør der formodentligt ikke, fordi Dansken i for lang tid ikke har interesseret sig for politik
Har nogen af Jer, bare éen politiker i kan have begrundet tillid til????
Altså en der vil efterleve sit før et valg propaganda, også efter vedkommende kommer ind???
Tænk bare på Haugaard, der nok selv var den der var mest chokeret over sit valg....Der gik da ikke ret mange dage før han var sat på plads af de gamle elefanter
Eller nyligt afdøde Sømandsboss, eller hedengangne Glistrup,- man kan jo være enig eller uenig i de folkevalgtes synspunkter, men faktum tilbagestår: Tingene kan ikke bare ændres ved et folkekrav.
De samme mekanismer har jo stort set også ødelagt vores højt besungne fagbevægelse

To be or not to be?=Well,- that´s the question in Denmark
Pøj-pøj til alle
M.v.h.
Printz4l
printz4l er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 22:50   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Ja, medansvar og hjælp til de svageste fra de folkevalgte......

Jeg ville gerne se politikere der hjalp en syg nabo frivilligt med græsplænens klipning, eller med at få handlet ind som en god næstekærlig borger. De findes ( en har faktisk hjulpet mig ), men jeg tvivler på det er nogen af dem der himler op om *mit ansvar* og reformer i overførselsindkomster, de har nemlig for travlt med at klappe sig selv på skulderen .

Kernen er her, for at hjælpe dem der er syge af stress på arbejdet, nr. 1 aktion for at hjælpe dem tilbage fra sygemelding er *hold op med at træde på dem*
Hvis man behandler dem som ligeværdige mennesker, er der meget større chancer for de kommer igang igen, men jantelov, survival of the fittest osv. har meget travlt med at udpege de svageliggjorte som dem der skal ædes først.
Gad vide om politikerne gør sig selv det klart, at når den raske borger(politiker) skal definere den syges behov, påtager samfundet sig lægens rolle, men ikke ansvaret, det lyder igen utroligt meget som lægekonsulent problematikken, men de stigende tal på stress skyldes jo at de sygemeldte er blevet overset, tilsidesat, nedvurderet og vraget. Sagsbehandlingen i kommunerne har så med gældende lovgivning fortsat i denne skure, så er der dælme ikke meget at undre sig over at førtidspensioner på stress årsager boomer.
Angående årsagerne i samfundet....
Inkompetent ledelse af overambitiøse økonomifikserede magtsøgere er direkte grund til mange stresssituationer og mange danskere er for "flinke" til at sige fra overfor dem, derfor ender de flinke danskere ofte med en sygdomsituation hvor de ikke selv ved hvorfor de er havnet der. Så kan man ikke længere tage sig sammen, den konto er brugt op undervejs, men man må støttes tilbage med opgaver man kan overkomme selv at løse, anerkendelse for det man opnår og den mængde arbejde man selv kan overskue, for skadet er de fleste blevet permanent i en større eller mindre grad.
Den beskrevne vej tilbage er foriøvrigt nok også det som en dårlig leder har forsømt, bare i trefoldigt omfang, så samfundsøkonomisk er det faktisk mere relevant at jage de dårlige ledere end de syge arbejdere, en dårlig leder kan producere mange syge, så jeg tror stignigen i stress syge er ledelsessvigt mht. til fjerne dårlige ledere, den slags ses tit i et bureaukrati som et økonomivælde jo ender som.

Nok øf herfra, men tænk lige over det ...
Der er meget rigtigt i at behandle andre som man selv vil behandles.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 22:50   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Socialdemokraterne kan til tider lyde lidt for venstre-agtige det vil jeg medgive, men de er dog trods alt langt fra Claus Hjort Frederiksens tankegang... de har for det mindste forbindelse til virkeligheden, og om end ikke andet, så kommer de til at lytte til SF i et regeringssamarbejde, så i den sammenhæng vil SF være det samme som DF har været for VKO regeringen.

Og til det med om jeg kender blot een politiker jeg stoler på... for at være ærlig kan de tælles på een hånd, men den der kommer først på nethinden er absolut og uden tvivl Villy Søvndal... her efter Öslem som er direkte forkæmper for socialt udsatte i SF... Der er flere personligheder i Enhedslisten som jeg også finder troværdige.

Jeg kan dog ikek finde een eneste fra socialdemokratiet og helt ud til højre... det er magtliderlide egoister hele bundtet... taburet-kleptomaner alle sammen.
  Besvar med citat
Gammel 30-09-2008, 23:22   #15
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Talking Elsker dig Razmo

Ja, jeg er en af dem, som altid har haft et "socialt hjerte" og har stemt derefter, OG jeg har stemt hver gang og det har Viper også, som jeg bor sammen med .

ÅÅÅÅHHH, hvor jeg ved hvad du mener, for det er ikke nemt, hvor de alle kommer ind med deres "overbudspolitik", men vi èr nogle mennesker der ALDRIG slipper det enkelte menneske .... og dermed venstrefløjen

en masse Hyanna og Viper
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 22:05   #16
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Forslag.

Kan man forestille sig at:
1.Skriv din historie - Det du er utilfreds med - Sagsbehandlingstid.
2.Send din historie.
a - Til beskeftigelses ministeren.
b - videresend til Vily Søvndal.
c - videresend til ombudsmanden.
d - videresend til Ole på tv 2.

Dette skal ske samme dag fra os alle. En af de dage lige før underskriftsindsamlingen afleveres.

Jeg må finde lidt at grine af i disse sagsbehandlingstider. Jeg kan forestille mig beskeftigelsesministerens pc brænder varm.
Tænk jer 2000 historier der vælter ind samme dag.

Hvad synes i herinde?
Vi må da ruske godt og grundig op i det land.
Fyr dog alle de sgsbehandlere. Så vil der være arbejdskraft nok, og pension til alle der har brug for det (eller flex)
Nøj hvor kunne det være fedt.
mange hilsner
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2008, 22:29   #17
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Nå - kører lidt rundt herinde. Jeg skal lige lære det!-
Øhh - er underskriftsindsamlingen slut. - Er underskrifterne afleveret?
Nå det må være alderen, men man kan lære så længe man lever.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 07:44   #18
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Måske kan aftalen også ses på med lidt mere positive øjne.

Jeg husker på et tidspunkt et program om stress-ramte danskere, hvor man omtalte en ordning i Sverige. Her har arbejdspladsen en forpligtigelse til at hjælpe den syge (og i den sammenhæng var emnet stress) tilbage på arbejdspladsen. Det betød at arbejdspladsen gjorde mere for at forebygge stress, så de ansatte ikke gik ned med stress. For gjorde de det, var det arbejdspladsen der skulle hjælpe til med at få gjort den ansatte rask, eventuelt ved at betale behandling. Og det jo bedre og billigere for alle parter at forebygge end helbrede.

For kronisk syge i arbejde, kan man da også håbe at aftalen vil gøre det lettere at få aftaler på plads omkring flexjob, så den ansatte har mulighed for at blive på arbejdspladsen, i stedet for at presses ud i den lange kø af ledige flexjobbere.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2008, 11:23   #19
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Du har ret.

Livet ville være bedre og smukkere hvis man kunne se på det hele med positive øjne. Jeg har bare så svært ved det. Når jeg læser alle de ulykkelige historier og putter min egen situation oven i, så synes jeg at Danmark svigter os.
Socialordfører i Sf skrev til mig " det er fuldstændig urimeligt at et så rigt land som Danmark, behandler deres borgere på den måde.
Villy Søvndal sagde på landsmødet, at "vi må aldrig glemme at være ydmyge over for lavindkomstgrupperne".
Derfor meldte jeg mig ind i Sf. Jeg holder fast i det halmstrå der måske kan ændre tingene.
Mange hilsner
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2008, 10:00   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilgiv, men hiver lige denne tråd frem igen for dette link:

http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag..._2008_25_54268

-er en udtalelse fra læge Mogens B Christiansen om de nye Mulighedserklæringer.

Go fornøjelse -hm
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En engel siger farvel Viper Alt det andet 62 18-03-2012 07:26
Farvel til fleksjob for rige og selvstændige Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2012 20:50
Carsten Jensen: farvel til afstumpetheden... buster Politik og Samfund 5 19-09-2011 10:06
Dyrt farvel til arbejdsmarkedet zuza Politik og Samfund 1 27-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension