K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2013, 12:36   #11
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
er nu forvirret på endnu højere plan efter møde

Jeg var til møde i går hvor min sagsbehandler, fleksjob afd. lederen, jobkonsulent værksteds leder jeg selv og min mor deltog. mødet blev lavet da jeg som tidligere nævnt har anmodet om en anden sagsbehandler.

Jeg er i et forløb på jobkompagniet og det bliver kaldt mange ting mit forløb, jeg har 3 skriv af referater fra møder og der står ikke det samme i nogle af dem....
i det første skriv er jeg i overgangs praktik, i næste skriv er jeg i et opkvalificerende forløb/afklaring i sidste skriv er jeg i praktik.....

Jeg så er jeg forvirret for min sagsbehandler sig der aldrig har været talt om overgangs praktik og opkvalificering ??????? skal lige næve de skriv er fra den 25.maj, 31. maj og 10.juni 2013 så en virkelig opdateret sagsbehandler der virkelig går ind i min sag og støtter mig i min vej i fleksjob junglen???????

Jeg har fast holdt mit ønske om at skifte sagsbehandler, og min jobkonsulent siger det er en intern praktik jeg er i på jobkompagniet.

Men stadig bliver der ikke lavet noget skriv af min værkstedsleder på jobkompagniet...

jeg er totalt forvirret og håber at jeg får nogle bedre svar og rammer med en anden sagsbehandler i fleksjob afd.

jeg blev visiteret til fleksjob i november 2011 og er stadig en fange i systemet syntes jeg...
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 12:47   #12
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg spørger fordi jeg ikke ved det. Er det så vigtigt om det er den ene eller anden slæags praktik? Hvis du skal have papir på det, skal du føli have det. Tag fat i jobcenterchefen som foreslået.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2013, 23:00   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Jeg spørger fordi jeg ikke ved det. Er det så vigtigt om det er den ene eller anden slæags praktik? Hvis du skal have papir på det, skal du føli have det. Tag fat i jobcenterchefen som foreslået.
Jeg forstår heller ikke hvorfor du ikke for længe siden har klaget over manglende skriftlig aftale vedr. den praktik.

Eller også kan du skrive til din sb og bede om, at få oplyst hvad formålet med praktikken er.

Og hvis sb ikke svarer, så klager du til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 23:34   #14
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Jeg har klaget både over min sagsbehandler og over manglende papir. Samt har jeg fået min sagsbehandler til at svare på hvad formålet er og da skrev hun det var en afklaring af min effektive arbejdsevne, men at der ikke forventes at der skulle laves en beskrivelse af værkestedslederen der så mig hver dag.
Jeg var så til møde med lederen af fleksjobafdelingen, min sagsbehandler, jobkonsulent, værksteds lederen samt min mor var med som ekstra øre,
jeg fik bla oplyst at det ikke var en afklaring jeg var i, og at jeg ikke måtte sende mail til min sagsbehandler men jeg skulle ringe hvis jeg havde spørgsmål, da blev jeg så gal for jeg ved jo at hvis jeg skriver så får jeg svaret sort på hvidt også kan de ikke lave det om senere, som de kan ved samtalerne. Jeg får en anden sagsbehandler og jeg ved nu ikke om jeg så er helt solgt eller hvad jeg er men håber min anden sagsbehandler er en der er mere interesseret i at hjælpe og som ikke er ligeglad med hvad mine papir siger.

Så jeg har klaget over det og jeg venter nu på at høre fra min jobkonsulent om jeg skal forsætte i min interne praktik endte det med at være indtil der er fundet en virksomheds praktik eller om jeg skal stoppe nu
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 00:22   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Samt har jeg fået min sagsbehandler til at svare på hvad formålet er og da skrev hun det var en afklaring af min effektive arbejdsevne, men at der ikke forventes at der skulle laves en beskrivelse af værkestedslederen der så mig hver dag.
Jeg var så til møde med lederen af fleksjobafdelingen, min sagsbehandler, jobkonsulent, værksteds lederen samt min mor var med som ekstra øre,
jeg fik bla oplyst at det ikke var en afklaring jeg var i
Klag til jobcenterchefen over modsatrettede oplysninger.
Vedlæg en kopi af det skriftlige svar fra sb, og skriv om de oplysninger, som du fik på mødet, og bed så om, at få oplyst hvad formålet med praktikken er. På skrift.

Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
, og at jeg ikke måtte sende mail til min sagsbehandler men jeg skulle ringe hvis jeg havde spørgsmål,
Dette bør du også klage over, som minimum til jobcenterchefen (måske nærmere til borgmesteren + samtlige byrødder)
I henhold til §4 i Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område skal kommunen tilrettelægge sagsbehandlingen, så du kan deltage i behandlingen af din egen sag.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=142832

Nu husker jeg ikke lige hvilke helbredsproblemer du har, men det er helt normalt, at bl.a. smertepatienter har problemer med hukommelse og koncentration, og derfor kan de ikke forventes, at kunne deltage i behandlingen af deres sag hvis ikke tingene foreligger på skrift.


Når du klager til jobcenterchefen skal det fremgå tydeligt, at det er en klage.
Start brevet med, at skrive f.eks. : "klage over modsatrettede oplysninger fra henholdsvis sagsbehandler og jobkonsulent".

Klagen afleverer du personligt ved skranken i jobcenteret, og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.

Det er set så utroligt mange gange, at en sag først køres ordentligt når borgeren har taget sagen i egen hånd, og nærmest har fortalt kommunen hvordan geden skal barberes.


Du kan evt. skrive et udkast til din klage, og så lægge den herind hvis du vil have nogle input eller gode råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 30-06-2013 kl. 00:24.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løn fleksjobber KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 5 05-06-2013 10:31
syg fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-05-2013 08:17
Fleksjobber SusanneSjogren Spørgsmål ang fleksjob 8 21-11-2009 02:01
Hej fleksjobber Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 32 26-02-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension