K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2021, 23:18   #1
Bem1981
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2021
Indlæg: 2
Styrke: 0
Bem1981 er ny på vejen
Ressourceforløb

Jeg er på sygedagpenge nu og ryger over på ressourceforløb til januar. Har fået af vide jeg går ned i indtægt men er aleneforsørger med et barn under 18 år. Er det nogen der ved præcis hvad man får udbetalt med eg barn når man er alene og over 30 år? Har også fået af vide man kan blive trukket i ens ydelse hvis man ikke overholder aftaler, er det også hvis man melder sig syg hvis man ikke kan klare en praktik fx?? Er meget nervøs for dette nye forløb og føler virkelig jobcenter presser en selv om de siger de ikke får noget ud af at presse syge mennesker??? Jeg vil rigtig gerne søge flexjob men det virker som om det er blevet meget svære? Håber der er nogle der har nogle erfaringer at give ud af.
Bem1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2021, 18:11   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
De nye regler siger at de skal oplyses dig om at du skal overholde lovrn, det er ikke nye regler ,kun den del at de skal oplyses dig om dem.

Så vidt muligt skal man altid møde op både til praktik og møder.

Selvfølgelig kan man sygemelde sig, hvis mødet er en dag, hvor du har kastede op hele natten.

Når man er i praktik er det vigtigt at man møser op,ellers kan de ikke vudere dig, mød op gør hvad du kan, så kan de se du er interesseret og prøver. Mød heller op og går hurtigt hjem, hvis du overhovedet kan.

Recurse forløb svarer til kh men der må du gerne ege noget,15547 kr mdt.

Det er letter at få fleks end pension.

Som fleksjobbere skal din arbeevne være nedsat med over 50%

Får at få pension, skal du ikke kunne arbejde 1 time ugeligt, det er blevet meget svært, især hvis du er under 40
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2021, 23:49   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bem1981

JURABOOST
Glædelig 7. december.

Emnet i mit JURABOOST omhandler i dag nogle af de politiske tiltag, der blev tilført anbefalinger til kommunerne for at sikre den lægefaglige inddragelse i ressourceforløb.

JURABOOST - SYGE SKAL HAVE ADGANG TIL LÆGEFAGLIG VURDERING OG OPSAMLING. OGSÅ I RESSOURCEFORLØB

I 2017 fremsendte Styrelsen for arbejdsmarked og rekruttering (STAR) en skrivelse til kommunerne med indhold af hvordan de burde tilrettelægge sagsbehandlingen i sager, hvor der er tale om syge borgere i ressourceforløb. Anbefalingerne er langt fra fulgt i alle kommuner, hvorfor emnet fortjener plads i dette JURABOOST.

Må jeg her minde om, at Styrelsen for arbejdsmarked og rekruttering er det samme på beskæftigelsesområdet, som Sundhedsstyrelsen er på sundhedsområdet. Anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen tager vi meget alvorlige - det samme bør selvsagt gøre sig gældende, når det drejer sig om anbefalinger fra Styrelsen for arbejdsmarked og rekruttering.

STAR skrev bl.a. følgende til kommunerne i 2017 - Skrivelsen om ressourceforløb:

Sørg for, at borger og sagsbehandler sammen kan drøfte uafklarede helbredsspørgsmål med sundhedskoordinatoren før rehabiliteringsmødet og som led i gennemførelse af ressourceforløbet.
I særligt svære sager med mange helbredsudfordringer eller en svær sygdomsidentitet kan det være en god idé, at sagsbehandler og borger tager en fælles samtale med sundhedskoordinatoren om helbred og arbejde.
Etabler en praksis, hvor sagsbehandlere sammen med borgeren kan booke tid hos sundhedskoordinator til drøftelse af helbredsspørgsmål som led i forberedelse af rehabiliteringssager.
Nogle kommuner følger anbefalingerne - imens andre aldrig har hørt om dem. Det er meget afgørende at disse vigtige anbefalinger bliver implementeret i praksisfeltet, så vi kan undgå udsigtsløse ressourceforløb eller meningsløse forløb i det hele taget. Den gode model med inddragelse af lægefaglig ekspertise kan endvidere anvendes for alle andre målgrupper, hvor langvarig sygdom er et faktum.

I de kommende JURABOOST vil jeg give nærmere indblik i aktindsigt, korrekte og saglige afgørelser, den nødvendige partshøring, garantiforskrifter, forlængelsesreglerne til sygedagpenge, ressourceforløb, fleksjob og førtidspension.

Vil du også være med til at gøre en forskel på beskæftigelsesområdet i fremtiden, så ses vi i www.learnnow.dk og www.socialjuridiskinstitut.dk. Find mere information nedenfor.


Kærlig hilsen

Louise Schelde Frederiksen
Socialrådgiver og jurist - Lektor, cand.jur.


samt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=38809

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2021, 23:10   #4
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Tjoo, det er længe siden jeg har skrevet herinde, følger vist ikke så godt med mere, er blevet seniorpensionist. Det er godt.
Men jeg sidder og læser her i tråden, var inden jeg fik fleksjob, også i ressourceforløb, det kneb med pengene, fik § 34 til hjælp til huslejen (bor til leje)
Er der ikke noget der hedder §34 mere,?? og hvis, så måske Bem 1981 kan få hjælp på den måde.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2021, 23:17   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Servicelovens § 34

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1975 "Gældende"

Bekendtgørelse om særlig støtte efter § 34 i lov om aktiv socialpolitik

Kapitel 1
Personkreds
§ 1. Der kan ydes støtte til personer, som har været ude for en ændring af deres forhold, og som er særligt vanskeligt stillede på grund af høje boligudgifter eller stor forsørgerbyrde. Støtten ydes særskilt eller som supplement til udbetaling af selvforsørgelses- og hjemrejseydelse, overgangsydelse, uddannelseshjælp eller kontanthjælp efter lovens §§ 22-25.


Hilsen Peter tak, for din omsorg Sisseann
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension