K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 15:12   #1
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hold da op!!

Ja hold da op meget skal man ligge øre til.

Jeg var idag på Jobcentret for at søge kontant´hjælp(som jeg vidste jeg ikke kunne få) men forsøgte alligevel og også for at komme i "systemet"

Ventede i ca. 1 time før turen kom til mig.
Kom ind til en sagbehandler som var helt rundt på gulvet da jeg fortalte at jeg stadig var syg og ikke til rådighed.
Jamen siger han...du skal have kontanthjælp, ja det vil jeg gerne sagde jeg men det kan jeg jo ikke få..

Pyha så blev han endnu mere forvirret for over for ham sad jeg jo og jeg kunne jo hverken bestride et job eller få penge

Han vidste ganske enkelt ikke hvad han skulle med mig.
I den halve time jeg var der, var han ude og spørge sin leder 5 gange om noget for jeg var da svær at palcere.

Alt ender ud i at jeg sendes til et andet kontor i den anden ende af byen.

Meget nedtrykt og på grådens rand fordi jeg synes det er nedværdigende at bede om hjælp og ikke kunne få noget.
Jeg er så træt af det hele men det kan jo ikke hjælpe noget.

Træt og nedkørt og med mange smerter i min ryg og hoved kører jeg nu til den anden ende af byen til endnu et jobcenter som skal hjælpe mig videre fordi jeg er syg!!!
Vel ankommet finder jeg ud af at de har lukket tidligt og jeg kan derfor bare tage hjem uden af være kommet et skridt videre.

Ja sikke en service.

Alt imens jeg kører kommer jeg til at tænke på at han sagde at jeg havde ret til hjælp(og det ved jeg jo godt fordi det var mest derfor jeg tog derind) De kan evt. få mig et skridt videre til det flexjob jeg er berettiget til.

Men han snakkede om beskæftigelsesloven eller??? men nogen der kan hjælpe mig der. Vil egentlig godt være mere forberedt når jeg i morgen drager afsted igen(hvis helbredet vil)

Noget jeg skal være opmærksom på?? Hjælp mig:-)

På forhånd tak.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 15:31   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvorfor mener du selv, at du ikke kan få kontanthjælp?

Jobcentret har jo ellers nævnt for dig, at du skulle have kontanthjælp. Det er noget, de skal undersøge, om du kunne få det.

Selvom mange siger, at man er gift, og at ægtefællen tjener nogen penge, så er det ikke altid, man ikke kan få kontanthjælp.

Jeg mener de forsøgte at hjælpe dig.... Nu ved jeg ikke, hvad det er for et andet sted, de sendte dig hen, men synes jeg, du må forklare det der, hvad du gerne vil have hjælp til.

Det er lidt svært at fortælle, hvad de har fortalt dig, når du kun nævner "beskæftigelsesloven".. Husk altid at spørge, hvad de mener, når de fortæller dig noget... De skal vejlede dig til at komme videre. Beskæftigelsesloven indeholder en masse forskellige tilbud for at man f.eks. kan komme tilbage på arbejdsmarkedet osv... Brug evt. google.dk og skriv ordet Beskæftigelsesloven, så dukker der en del op, som du kan læse dig frem til og evt. det område, du gerne vil have hjælp til.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 15:40   #3
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
De spurgte mig bare hvad min mand tjente.
Jeg fortalte det og så var den sag lige som lukket!!

Jeg blev sendt til et andet jobcenter fordi jeg åbenbart i første omgang var blevet henvist til et forkert.
Det tod dem så bare 1½ time at finde ud af det

Det jeg vil have hjælp til er jo at komme videre i mit liv.
Hvis ikke de kan hjælpe mig økonomisk så må de alligevel hjælpe mig videre herfra.
Jeg er syg og kan derfor af gode grunde ikke gå ud og finde mig et job på egen hånd.
Min sagbehandler i sygedagpenge systemet har skrevet at jeg skal have en længerevarende plan i et andet regi(ikke sygedagpenge) så altså må de gøre et eller andet så jeg kan komme videre med mit liv. Aktivering, praktik osv. for at få en afgørelse.
Jeg har været i 4 praktikker og mener jo selv at jeg er afprøvet rigeligt.

Men hvad har jeg ret til??

Jeg har googlet beskæftigelsesloven og ja der kommer en masse frem som jeg desværre kun fatter det halve af.

Men pyt jeg klarer mig nok
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hold da op Nusli Dit og Dat 8 02-06-2009 08:12
A-hold, - og så er der os andre......... Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-05-2009 00:34
Hold dig på måtten buster Dit og Dat 2 07-09-2008 22:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension