K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2013, 21:38   #1
Akmf
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
Akmf er ny på vejen
Afslag på flytteudgifter BPA-ordning og servicelovens §100

Aarhus Kommune

Jeg har tilknyttet en BPA ordning via servicelovens §96 og får dækket merudgifter via servicelovens §100.

Jeg har før fået dækket mine flytteudgifter af Silkeborg kommune. Nu flytter jeg tilbage igen efter flere år i Aarhus kommune.

Jeg har søgt håndsrækning via §100, da jeg flytter med min sygdom som indirekte årsag og da mine hjælpere ikke må agere flyttefolk eller rengøringspersonale af større opgaver.

Min sagsbehandler skriver videre, at jeg får afslag da jeg ikke af pga min sygdom flytter tilbage og at, da jeg er i stand til at have en PBA-ordning kan jeg uddelere mine opgaver til mine handicaphjælpere.

Jeg overklager afgørelsen, får at vide at afgørelsen fastholdelse.

Gør kommunen opmærksom på at mine handicaphjælpere ikke må agere flyttefolk og rengøringspersonale til slutrengøring af bolig og at de ikke må klippe hæk og luge ud i hækken. Jeg vedholder mig til vejledning til borgerstyret personlig assistance, hvor der klart og tydeligt fremgår at handicaphjælpere ikke må gøre de ting.

Jeg har skrevet til min sagsbehandlers leder, samt min sagsbehandler. Lederen har jeg ikke hørt noget fra, dog fra mig sagsbehandler som ligeså godt kunne undlade at svare da hun ikke forholder sig konkret til hvorfor de bruger en ugyldig årsag som grund....

Jeg har mailet borgmesteren i Aarhus Kommune, da der simpelthen skal mere fokus på, hvordan man som borger bliver vaffet af, med ugyldige grunde som er modstridende i forhold til de regler som ministerierne udfærdiger.

Sagen er nu sendt til Den Sociale ankenævn, hvor behandlingstiden er 20 uger. Jeg har tænkt mig at fremsende dokumentation, og vejledning nr. 7 til borgerstyret personlig assistance.

Kommunen må da på ingen måde, skrive at jeg kan få mine hjælpere til at udføre arbejdet, når det er modstridende i forhold til vejledningen og reglerne?

Kommunen kan vel på ingen måde give et afslag der ikke er ugyldigt.

Kan nogen hjælpe?
Akmf er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandling efter Servicelovens § 102 den ukendte bestemmelse buster Et godt link! 35 21-03-2024 21:00
Konsekvensberegning for skift fra gammel ordning til ny ordning. Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 4 25-03-2013 20:26
Fra gammel førtidspensions ordning til ny førtidspensions ordning Webmaster Fremtiden for fleksjob og førtidspension 16 12-02-2013 15:46
Afgørelse vedr. servicelovens § 108 FlemmingLeer Alt det andet 2 20-02-2011 13:59
servicelovens § 112? buster Politik og Samfund 8 01-10-2009 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension