K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2013, 10:53   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tullepigen Se meddelelser
Da jeg var til møde med rehabiliteringsteamet forklarede jeg (og min bostøtte),at jeg måtte stoppe med min medicin for ADHD pga slemme bivirkninger. Dog har jeg selv valgt,at stoppe fordi de på ADHD klinikken ikke rigtig tog mig alvorlig.. Jeg og Bostøtten har flere gange spurgt på klinikken om ikke jeg kunne prøve andet medicin,men fik at vide,at der ville være de samme bivirkninger så det var der ingen mening i!
Rehabiliteringsteamet har så valgt,at skrive,at de på klinikken har tilbudt mig og prøve anden medicin,men at JEG har afvist dette!!
Du bør undersøge, om det er klinikken, der har skrevet usandt til kommunen, eller om det er en løgnagtig påstand fra kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 10:55   #22
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
netop og så når den endelige afgørelse er kommet har du igen 4 uger til klage over afgørelsen. men i denne klage skal du modargumentere, udfra det kommunen giver som begrundelse for afslaget. det kan både være lægefagligt eller en vurdering af din arbejdsevne.
du skal huske at med den nye reform i hånden er det faktisk umuligt og få en pension
især under 40 år og det er noget psykisk. med mindre men også er noget udviklingshæmmede oven i de psykisk diagnoser. samt en tung ting er også om man kan klare sig selv i eget hjem.

når man giver en pension, kigger man også på det generelle billede af en person

håber da den gå i gennem, men vil tro det bliver meget svært og få nogen pension i gennem på en §17 og de nye regler.
Ja er jo desværre godt klar over hvad klokken har slået )-: )-:
Så uretfærdigt da jeg allerede i marts sidste år sagde til min sb at jeg godt vil søge om ftp.. Men fordi jeg er som jeg er og nemt lader mig manipulere med,så har det jo ligesom bare gået sin gang... Eller ja,deres gang... De har forstået og trække den ud... Jeg bad igen om i starten af december og søge den,men alligevel blev den først søgt fra marts måned...

Er bare spændt på hvad der så skal ske...?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du bør undersøge, om det er klinikken, der har skrevet usandt til kommunen, eller om det er en løgnagtig påstand fra kommunen.
Det er fra rehabiliteringsteamet.. Klinikken har også fået skrevet en masse bøvl,men det er der rådet bod på igen... Heldigvis i form af mails så jeg kan dokumentere det..
Jeg har desværre ikke denne bostøtte mere,og er heller ikke tilknyttet klinikken mere så det bliver lidt vanskeligt for mig og bevise min ret... Men jeg kan jo ikke gøre andet end,at prøve..
Min Sagsbehandler deltog godt nok også i mødet,men hun er først tilbage fra ferie den 29 juli..
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 11:01   #23
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du må bruge lige hvad du vil, om det så er din syge moster der skriver du altid har været lidt... men var ind til at vaske op som barn, og at hun nu synes det hele kniber lidt for dig, bare tag alt med, det værste der kan ske er at de ikke gider se på det, hvilket de dog skal.

Men, har du ikke præcis og nøjagtig begrundelse for hvorfor du har afvist behandling, eller ikke har på skrift hvorfor der er afvist medicinskift, så har du en meget dårlig sag.

Til det hele skal jeg sige at min pensionskasse enda roser århus kommune for at være nogen af dem der er hurtige til at tildele pensioner !
Det er ikke for at tage modet fra dig, men der er noget graverende forkert i din sag som skal afklares inden du kommer videre, et afslag efter den paragraf tegner ikke godt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 11:03   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tullepigen Se meddelelser
Det er fra rehabiliteringsteamet.. Klinikken har også fået skrevet en masse bøvl,men det er der rådet bod på igen... Heldigvis i form af mails så jeg kan dokumentere det..
Jeg har desværre ikke denne bostøtte mere,og er heller ikke tilknyttet klinikken mere så det bliver lidt vanskeligt for mig og bevise min ret... Men jeg kan jo ikke gøre andet end,at prøve..
Min Sagsbehandler deltog godt nok også i mødet,men hun er først tilbage fra ferie den 29 juli..

Tullepigen og Nøgne tær, i skrev vist samtidig, så i kan nemt have misset hinandens indlæg.


Jeg forstår det sådan, at du kan dokumentere, at kommunens påstand om, at du ikke har villet prøve andre typer medicin, er usand.

Denne dokumentation bør du vedlægge din partshøring.

Og husk endelig, at du ikke må aflevere noget som helst til kommunen uden, at du får en kvittering på, at de har modtaget det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 11:07   #25
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tullepigen Se meddelelser
Jeg har desværre ikke denne bostøtte mere
Ups... det lyder ikke godt.
Hvorfor har du ikke det ?
Det kan tolkes som om du har fået det bedre.
Du må virkelig dokumenter hvad årsagen er, for det kan om noget misforståes !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2013, 15:12   #26
tullepigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 34
Styrke: 13
tullepigen er ny på vejen
Hende har jeg ikke mere fordi hun er blevet fyret pga besparelser )-: jeg har dog fået en ny,men som jo slet ikke kender mig og så har han jo heller ikke været med til de samtaler jeg har haft på klinikken - eller til mødet med rehabiliteringsteamet.. Jeg har ikke på skrift,at det vil være nytteløst og prøve anden slags medicin.. Jeg kunne lige prøve og se inde på sundhed.dk om der evt står noget der,men gør der ikke så kan jeg ikke bevise noget )-:
tullepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tør man mon håbe? ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 24-05-2013 15:06
Lov til at håbe... Mella Politik og Samfund 2 16-12-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension