K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2008, 18:19   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Bonus er farlig for helbreddet

Nogle virksomheder har indført en bonusordning, som udbetales til de medarbejdere som ikke bliver syge. Det kan være farligt, fordi folk så tager på arbejde når de er syge.

Så vi kan nok imødese endnu flere nedslidte mennesker i systemet

http://epn.dk/ledelse/article1416568.ece
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 18:47   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Der er en jurist der har udtalt i et blad, at den ordning er ulovlig, for kvinder statistisk har flere sygedage end mænd, og denne ordning så ville være kønsdiskriminerende.
Og inden i kære kvinder så kommer i kog over statistikken , så tænk på hvor tit det kun er mor der er god nok, når barnet er sygt, jeg er sikker på det er stor medvirkende årsag til sådanne statistikker.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 19:30   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, heller ikke i den situation har vi nogensinde været ligestillet med mændene

Ikke nok med at vi bliver straffet økonomisk for at videreføre menneskeheden men vi bliver også straffet for at tage os af dem, uanset køn

Jo, der er nok en grund til at det oftest er mænd der udarbejder disse statistikker og tankevækkende også at det ofte er mænd der sidder ved diverse forhandlingsborde

Personligt græmmes jeg når jeg hører diverse fagforeningsbosser "brøle": vi har sejret af h.... til

nå, det blev bare lige en lille sidebemærkning
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 19:59   #4
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Nu er jeg ikke ligefrem kønsdiskriminerende, bl. a. da det var mine "barns 1ste sygedag" der startede problemerne op der endte med sygedage for mit vedkommende, såeh ved jeg faktisk lidt om det, og sidst jeg kunne se noget nedad var jeg da mand Jeg håber den dag jeg ikke bliver tiltalt som mandschauvinist fordi jeg er mand, at det er fordi jeg har forventet og praktiseret fuld ligestilling begge veje.

Det blev så en helt anden lille sidebemærkning

med ligeberettiget hilsen
Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2008, 22:04   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-er du nu sikker, jeg mener det med at kigge ned ad sig

Eii, hvor jeg bare synes det er herligt at mænd er kommet på barikaderne hvad angår deres rettigheder og pligter

Hm, jeg må beklagelig vis sige at desværre kunne min mand ikke i sit fag få barns første sygedag ej heller orlov
For det første fordi børns sygedag ikke fandtes(udpræget mandefag)dengang i hvertfald samt ville det koste os temmelig meget økonomisk da han trods alt var rimelig meget højere lønnet end mig(typisk kvindefag).

Derimod fordelte vi arbejdsdagen/tiden imellem os, så jeg havde aftenvagt og min mand dagvagt.
Og det kan jeg varmt anbefale

Men tilstået, jeg er nok lidt af en rødstrømpe endnu hvad det angår.
Og tro mig, jeg synes bestemt der skal være lige muligheder uanset køn

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2008, 01:19   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja ja da jeg blev gravid med nr 3 (en ups ) da nægtede jeg at sætte et barn mere i verden til vuggestue , skulle hun blive skulle jeg gå hjemme og det gjorde jeg så i tre år , hvor vi levede af en indtægt (jeg arbejde dog på b indtægt nogen nætter hver uge)

mine to drenge har min eksmand aldrig passet af den simple årsag at han var lastbilchauffør og man ikke kunne ringe og sige barn syg for der var ikke nogen til at afløse og hans løn var den dobbelte af min, så også på den front var det mere praktisk at det var mig der var hjemme og trods min overbevisning om ligestilling er det aldrig lykkedes min eksmand om at overbevise mig om at han var lige så god til at tage sig af de små pus som mig he he ....

jeg syntes at ligestilling skulle være en menneskeret men jeg syntes bestemt også at det skulle være enhver kvinde/mands ret at gå hjemme når børnene er små hvis det er det de ønsker også uden at familien skal gå bagom dansen grundet økonomi, men desværre har vi et samfund der kræver to indtægter for at kunne få en nogen lunde økonomi ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Her er listen - farlig medicin i solen! Ninja Politik og Samfund 18 05-08-2012 13:27
Uautoriserede terapeuter, en farlig jungle. anne mette 39 Dit og Dat 4 12-10-2010 01:38
Farlig kolesterolmedicin Peacock Dit og Dat 0 22-07-2008 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension