K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2009, 17:25   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.803
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
GENBEVILLING af invalidebil.

Læs følgende: http://www.ism.dk/data/Dokumentertil...l-velfaerd.pdf på side 44. Ja, det skal nok komme til at virke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 12:12   #2
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
MIn bil sag, skal på ny møde, den 10.nov grundet at der på nuværende tidspunkt ikke ville få påtegning om automatgear i mit korekort.

Men af skånehensyn og for at sikre at jeg kan bruge bilen i de 6 år, og at en eftermontering af automatgear ikke kan anbefales.

Samt at der fra konsulenten sige har valgt at der skal, en bilvarme andlæg for at sikker at jeg ikke skal ud til en kold bil ,og der med få en hurtiger udtrætning i mine led.

Men venter med spændning på hvad det ender med.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2009, 18:50   #3
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Beha

Jeg har heller ingen påtegning i kørekortet om automatgear, men var jo ved speciallæge, der påpegede hurtigt udtrætning og nedsat muskelkraft ved brug af manualgear osv. + fremtidsudsigterne ved min sygdom.
Så var der ingen tvivl ved kommunen, jeg skulle ha' med automatgear.

Er du nu så slet ikke sikker på at blive bevilget bilen alligevel????

Knus Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 10:57   #4
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Jeg håber da på at det bliver den og med de ting som Konsulenten har skrevet som hjælpemilder, jeg har undersøgt at der er 2 stk med automatgear i landet, så ja når jeg får svaret, er det jo med at bestille den, så hurtig som muligt, det kan ikke gå for stærkt.

Grunden til min tvivl var sagbehandleren, som gjore at jeg kom i tvivl, omkring bilen bliver med automatgaer, selv om den bliver anbefalet af læger og konsulenten fra ptu men vi må se her den 10 eller der omkring, jeg får svar på det.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2009, 21:17   #5
stroom
På vej til at lære K10
 
strooms avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2009
Lokation: brønderslev
Alder: 70
Indlæg: 9
Styrke: 0
stroom er ny på vejen
Lyder godt Stoktoft..Held og lykke med dig.
stroom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 20:28   #6
løven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
løven er ny på vejen
Hej Alle
Jeg har ikke haft mod og krafter til at skrive men har nu været inde og læse alle jeres indslag.Jeg har lge et spørgsmål omkring køresagkyndig vejledende køreprøve, jeg blev ikke indkaldt til prøve hvilket var formålet med at ansøgning skulle igennem embedslægen, men fik bare et brev med tilføjelser til kørekort Aut.gear,og det har taget lang tid, sagsbehandleren troede at jeg havde været til prøve med henblik på indretning, det måtte jeg så lige fortælle jeg ikke ha været. Men jeg kan ikke gå ret langt uden smerter, jeg ligger på sofaen hver aften, og må hele tiden vælge hvad mine krafter skalbruges til, har købt el-scooter selv og nu venter jeg bare på sagen, men er ikke blevet klogere med hensyn til bil, men nu kan jeg ikke køre den bil vi har.
og skal stå til rådighed til arbejdsmarkedet, er indkaldt til konsulentfirma til løsning af flexjob, hvad skal man så når man ikke kan komme derind selv eller betale prisen i smerter,træthed.....øv øv men tillykke stocktoft
løven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 23:13   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
løven nogen af de ting du skriver gav mig lige en trang til at svare dig men da noget af det faldt lidt uden for kategori her, så startede jeg en ny tråd til dig håber det er ok .-..

du kan finde den her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10684
  Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 18:40   #8
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Løven

Ikke alle bliver indkaldt til vejledende køreprøve. Embedslægen må ha' vurderet ud fra de papirer der er medsendt, at det var belyst, at du skulle ha' automatgear.

Nogen bliver afprøvet ved eksempelvis Handimobil (og derefter måske videresendt til politiet), eller en anden instans.

Eksempelvis er det jo ikke politiet der vurderer om du skal ha' specialsæde.
Politiet vurderer spejle, bremseforstærker, automatgear, og andre ting, der gør at du kan betjene bilen forsvarligt under kørsel.

MVH
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2009, 08:50   #9
løven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
løven er ny på vejen
invalidebil

tak for svaret, det var også mit indtryk men min ergo gik ud fra at de havde indkaldt mig til prøve fordi det var det hun havde bedt om, og gik så ud fra at det svar hun havde fået var på det grundlag, men ak ak hun har yderligere brug for oplysninger omking helbredet og jeg har tilbudt selv at betale for en kørelse test så vi kunne komme videre har ventet siden jan 09, pga. disse misforståelser imellem kommune og politi.
løven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 11:24   #10
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Jeg kan nu fortæle at min bil er på vej til Danmark, her i starten af janura, skulle den komme til forhandleren, min bliver metalsort og jeg skulle kunne få den sidst i Janura.

Jeg fik noget af et chok, da jeg fik at vide, af forhandheren at, som invadlidebil kan man kun få den i hvid, ellers skal man betale selv et tillag på 5000 kr for fave.

Jeg må sige at man går i små sko.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension