K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2013, 20:43   #51
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det loven siger er at du har ret til at have en servicehund, uanset hvad husordenen siger.

Så hvis du får tildelt en servicehund gennem STH, skal du ikke engang søge om at have hunden, du skal blot meddele at der nu fremover også bor en servicehund i lejligheden, og fremvise evt. papirer på at du har fået tildelt en servicehund.

Har du prøvet at søge en servicehund gennem dem ?

Men da loven specifikt kræver at det skal være en servicehund, skal den være færdigcertificeret inden den kan flytte ind.

Hvis det er en du selv vil træne med, kræver det at den bor et andet sted imens.
Citat fra mail fra STH:

Kære René.

Tak for din mail. Vi kan ikke tilbyde at hjælpe dig. STH´s målgruppe er mennesker med bevægelseshandicap.

Med venlig hilsen

SERVICEHUNDE TIL HANDICAPPEDE
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 20:50   #52
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja det var jo ikke til meget hjælp..

Der må være andre rundt omkring..

http://www.servicehundefonden.com/In...s/Traening.htm

http://canix.dk/servicehunde.html

https://www.facebook.com/shtkv

Måske er der nogen der ved noget om det, hvis man skriver og spørger til det.. loven er jo ret ny.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 22:19   #53
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Ja det var jo ikke til meget hjælp..

Der må være andre rundt omkring..

http://www.servicehundefonden.com/In...s/Traening.htm

http://canix.dk/servicehunde.html

https://www.facebook.com/shtkv

Måske er der nogen der ved noget om det, hvis man skriver og spørger til det.. loven er jo ret ny.


Her kommer det brev fra Canix, der er måske nogle fejl, men så er det på min regning i det jeg ikke kunne få min pdf lagt op, god læsning.



Canix
4. juni 2013

Til rette vedkommende ved Fyns Almennyttige Boligselskab

Canix har været involveret i hunde uddannelse og træning på højt niveau! siden 1997.

Personerne bag Canix er Jeanette og Frank Sams Dodd. Jeanette har en bachelor uddannelse i veterinær medicin, er uddannet servicehunde træner fra Canine Companions for lnclependence i USA og har over 30 års erfaring inden for området.

Jeanette Sams, Dodd har udgivet bogen, Bogen om Hunden
Udvikling, Opdragelse, Uddannelse og Sprog" pa Borgens Forlag i 2OO9 og har bl.a. uddannet den første epilepsihund i Danmark. Frank er uddannet adfærdsbiolog og fra Københavns Universitet, har en Ph.D. grad i nervebiologi og adfærd fra Cornel Unlversity i USA og den medicinske doktorgrad fra
det Lægevidenskabelige fakultet ved Københavns Universitet.

Canix tilbyder specialuddannelse af servicehunde, epilepsi hunde og diabetes hunde.
I forbindelse med René Hædersdal´s forespørgsel omkring uddannelsen af en
servicehund kan vi oplyse følgende:

En vigtig faktor, for at en servicehund kan fungere som hjælper for en fysisk eller psykisk handikappet eller være i stand til at varsle et anfald for en person med diabetes eller epilepsi, er, at der er opbygget et meget stærkt forhold mellem servicehunden og ejeren.

Den optimale binding opnås bedre, hvis det er ejeren selv, som udfører træningen og påtager sig det fulde ansvar for hunden, fra første øjeblik hunden kommer i kontakt med ham/hende.

I forbindelse med uddannelse af servicehunde til fysisk handikappede og førerhunde er det ofte professionelle organisationer, som
foretager træningen, men dette er af praktiske årsager, idet personen grundet fysiske begrænsninger ikke er i stand til dette. Den optimale binding mellem hund og ejer opnås, hvis det er ejeren selv, som star for uddannelsen, og af den grund anbefaler Canix a tid denne fremgangsmåde, såfremt det på nogen måde er muligt.

Ved endt uddannelse skal servicehunden bestå en offentlighedstest, hvorigennem den skal bevise, at den kan færdes i det offentlige rum uden at være til gene eller til fare for andre.

Den mest accepterede offentlighedstest er udviklet af Canine Companions for independence i Californjen, og det er denne test, som Service Dogs lnternational lige ledes benytter.

Canix har med udgangspunkt i denne test udviklet en offentlighedstest, som kan benyttes til andre typer af servicehunde end dem specifikt uddannet til fysisk handikappede.

Denne test opfylder selvfølgelig alle aspekter dækket af den oprindelige test udviklet af Canine Companions for lndependence, men er mere krævende end
denne for at sikre et meget højt lydighedsniveau hos hundene.

Til eksempel forventes servicehunde til fysisk handicappede se at sige ikke at blive sluppet fri uden line nogensinde.

Alle andre slags hunde, som skal udfylde en praktisk funktion, er nødt til at blive sluppet løs jævnligt for at blive psykisk stabile hunde, og derfor er prøven nødt til også at inkludere dette aspekt.

Som konsekvens heraf er Canix' offentlighedstest mere krævende end den oprindelige Service Dogs lnternational's test.

Canix har erfaring med at eksaminere service hunde og kan tilbyde René Hædersdal at eksaminere hans hund, når den har gennemført sin uddannelse.

Ved bestået prøve udstedes et id kort, som er gyldigt for et år.

Derefter skal prøven gennemføres igen.


Med venlig hilsen
Canix
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 22:30   #54
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Skal det forstås sådan at det du kæmper for ikke bare er retten til en servicehund.. men mere retten til selv at træne den, og have den boende under uddannelse..

For så er det nok rigtigt at det er en lovændring du skal kæmpe for, som det står nu, kan boligforeningerne hænge den op på at de først må flytte ind når de er færdiguddannede.

Jeg synes det er prisværdigt at du kæmper for det, og andre efter dig får måske glæde af det også.

Men indrømmer at jeg ikke selv orkede sådan en kamp.. jeg valgte at finde et sted hvor hunde er velkomne.

Bare fordi jeg er nysgerrig..

Hvilken pris skal canix have for alt det.. ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2013, 22:40   #55
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Skal det forstås sådan at det du kæmper for ikke bare er retten til en servicehund.. men mere retten til selv at træne den, og have den boende under uddannelse..

For så er det nok rigtigt at det er en lovændring du skal kæmpe for, som det står nu, kan boligforeningerne hænge den op på at de først må flytte ind når de er færdiguddannede.

Jeg synes det er prisværdigt at du kæmper for det, og andre efter dig får måske glæde af det også.

Men indrømmer at jeg ikke selv orkede sådan en kamp.. jeg valgte at finde et sted hvor hunde er velkomne.

Bare fordi jeg er nysgerrig..

Hvilken pris skal canix have for alt det.. ?


Det er en sej kamp men ingen har sagt det skulle være nemt

Selve prisen er ikke klar endnu, men jeg arbejder på at få DCH ind som fast træner af de her hunde, så vi alle kan have glæde af en servicehund uanset hvor vi er!!!

Om jeg så selv skal gå i krig med at træne så gør jeg det, har tidligere trænet min gamle hund som blev førehund og der fik jeg ros, for han var bare dygtig!!!

Men jeg/vi starter snart en underskriftindsamling, så jeg håber folk herinde og venner osv. vil bakke om om projektet.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 07:39   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Til rette vedkommende ved Fyns Almennyttige Boligselskab
Her er en liste over afdelingerne i Fyns Almennyttige Boligselskab, hvoraf det fremgår hvor man må holde hund, og hvor man ikke må.
http://www.fabbo.dk/web/505/fabboweb...8?opendocument
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:11   #57
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Her er en liste over afdelingerne i Fyns Almennyttige Boligselskab, hvoraf det fremgår hvor man må holde hund, og hvor man ikke må.
http://www.fabbo.dk/web/505/fabboweb...8?opendocument
Hej Vovse.


Jeg har skrevet mig op, men så skal jeg IGEN til at have et indskud ved kommunen, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, der er mange ting der spiller ind ved en flytning.


Jeg er utryg om aftenen og kan rent ud sagt ikke bo selv, det er svært, for det er første gang i mit liv at jeg bor alene, men det skal vel bare "overstås" ?


Kender du til om at flytte på grund af sådan en situation ?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:18   #58
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
lige et kram herfra mig
jeg syntes det er dejligt at der kæmpes videre ang hund/ kat
for er man syg kan en hund / kat virkelig gøre en forskel i ens liv og det burde være en menneske ret at leve med hund eller kat hvis man har lyst og kan passe dem ordenligt.

dejligt at nogle kæmper videre
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:27   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror der er noget med, at man skal have betalt boligindskudslånet tilbage, før end man kan få et nyt - men er ikke helt sikker. Ved heller ikke om det er noget der tilbagebetalings krævet, det du har fået...

Rene og jeg, kæmper også for to forskellige sager. Jeg vil bare gerne have retten til en servicehund som jeg IKKE selv skal træne - jeg kan ikke overskue en hvalp og alt det der hører med til at have en hvalp, og har på ingen måder ressourcer til selv at tage fat på opgaven (jeg har heller ikke forstand på det) og har i forvejen svært ved at komme fra punkt A til punkt B, så hvis jeg er i følge med en spradebasse af en hund, så ville jeg gå fuldstændig i baglås og løbe skrigende bort.

Men derfor skal muligheden for selv at træne en hund, naturligvis være til stedet, så jeg kæmper på Renes side på det punkt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2013, 08:35   #60
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror der er noget med, at man skal have betalt boligindskudslånet tilbage, før end man kan få et nyt - men er ikke helt sikker. Ved heller ikke om det er noget der tilbagebetalings krævet, det du har fået...

Rene og jeg, kæmper også for to forskellige sager. Jeg vil bare gerne have retten til en servicehund som jeg IKKE selv skal træne - jeg kan ikke overskue en hvalp og alt det der hører med til at have en hvalp, og har på ingen måder ressourcer til selv at tage fat på opgaven (jeg har heller ikke forstand på det) og har i forvejen svært ved at komme fra punkt A til punkt B, så hvis jeg er i følge med en spradebasse af en hund, så ville jeg gå fuldstændig i baglås og løbe skrigende bort.

Men derfor skal muligheden for selv at træne en hund, naturligvis være til stedet, så jeg kæmper på Renes side på det punkt.


Jeg ved godt at mange ikke orker at træne hunden selv men det er faktisk et plus hvis man gør det, en gang om ugen, jeg ved det kan være svært at komme afsted.

Når det så er sagt, vil det være fint at finde en hund på 1 - 1,5 år som jeg kalder en unghund, den har været den værste tid igennem, hvis man kan kalde det, det.

Problemet er i dag at der ikke findes steder hvor "alm" mennesker kan henvende sig for at få en hund, som er trænet til service/social hund og det er simpelt hen her jeg vil sætte ind og kæmpe for at man selv kan træne hunden.

Og husk nu man er ikke udlært hundetræner når man møder op første gang man skal træne, men lige som ALLE de andre, så er man der for at LÆRE og have lidt socialt samvær, men det kan være svært for mange og her kan det så have den konsekvens at man ikke kan få sig en hund ellers hvis man ikke har min. 50.000 til at betale en træner for at gøre det.

Men der knokles på en løsning
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension