K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2008, 23:11   #1
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Reva - arbejdsprøvning -vedr pension


Åh nej -jeg er bare så træt og smadret og træt og og
Drøn ked af det og det er som om tiden er tilbage til den tid hvor jeg havde det rigtig dårlig..
Jeg er startet på Reva i kolding - det er faktisk et super sted, men jeg kan simpelthen ikke overskue mit liv mere..
(borderline / træthedssyndrom / generaliseret angst m.m.)
Jeg har været der i lidt over en uge . Mødt op hver dag tudet nogen af dagene og var der alligevel de timer jeg skulle, bortset fra en dag hvor jeg gik før..Jeg kan mærke min panik -min forvirret tankegang og min dagligdag er helt ved siden af det der har været..og jeg kan slet ikke overskue mig selv og mit liv..Men jeg skal jo bare holde ud og helt sikkert bliver der taget hensyn til mig og arbejdet er også ok, men jeg føler at mine begrænsninger bliver meget synlig for mig selv . Jeg bliver ekstrem ked af det , når jeg mærker hvad jeg ikke kan og bliver så sur på mig selv at jeg ikke engang kan noget af det de fleste kan ..Går rundt og er bange for alt og alle og vil bare væk ...væk fra dette liv...leve som normal kvinde..Ja det kan jeg jo ikke , men det er rigtig svært at blive konfronteret med "mig selv" i den grad nu ..Er der nogen af jer som forstod mit vrøvl ??...vil bare sige at det er så hårdt at blive presset i situationer som får en til at føle alt hvad sygdommen indebærer og hjemme kører det heller ikke mere, da hovedet ikke kan tænke klart..øv ..
Tak fordi i lyttede..der er jo ingen svar på det her..måske evt om i andre har følt noget lignenede..?
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 23:23   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Søde ven" Du skal huske at skrive dagbog.. og så skal du ikke blive der længere end du magter!!

Dette er vigtigt, lad ingen presse dig til mere end du kan, og gå hjem og bliv hjemme dagen efter og efter igen, indtil du føler du kan møde op igen.

Der er ingen, der belønner" dig, fordi du presser dig selv.

Håber du trods alt klarer dig, men husk, lyt kun til dig selv og din krop.

Mange fra Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 23:31   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vil give helle4 ret.

Hvis man kører sig selv ned fysisk og psykisk, så bliver ALT uoverskueligt. Lyt til din krop og sjæl. Bliv hjemme og hvil ud, og mød først op, når du magter det igen.

Så tænker du forhåbentlig mere klart... og en smule mere lyst.

Og jeg tror, rigtig mange kan genkende det, du skriver, så hvis det kan være en trøst, så reagerer du vist helt normalt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 00:11   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja bliv endelig ikke et sekund længere end indtil du føler det er for meget

de læs kommunen bruger det imod dig senere hvis dit timetal bliver for højt
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 00:15   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Kære lunamaria
Når det er så svært for Dig at klare dagen når Du kommer hjem, presser Du dig selv på REVA. Gør Du det giver Du ikke bare dem, men også dig selv et falsk billede, fordi det skal afklares hvad Du kan på et arbejde/prøvningssted og stadig fungere hjemme. Kan Du ikke mere må Du sygemelde dig og forklare din læge at der sker en forværring, således det er dokumenteret hos din praktiserende læge at arbejdsprøvningen forværrer dit helbred, så tror jeg ikke kommunen kan fratage dig nogetsomhelst, de må nemlig ikke udsætte dit helbred for forværring. Så kan Du ikke klare timerne hos REVA, så sygemeld dig, snak med din læge og tag en snak med REVA når Du er lidt frisk igen, om et lavere timetal måske, hvis REVA i det hele taget skønner det realistisk at fortsætte.

Pas På Dig selv , det er svært for andre at se hvordan Du har det indeni
Jeg ved måske hvordan Du har det, jeg må stadig have støttende samtaler (kognitiv terapi) hos min psykiater for at klare en hverdag hjemme, selv her over 1 måned efter jeg fik min ftp, fordi jeg havde presset mig selv på arbejde alt, alt for længe og nu er invalideret psykisk. Mit fremtidige mål er nu at nå frem til at kunne klare en hverdag uden psykiatere som rygstød.
Tænker på Dig og håber Du får en hurtig afklaring, for Du har det svært.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 08:02   #6
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej
Jeg kan kun tilslutte mig de andres gode råd.
Jeg havde selv en meget hård tid på Reva, fordi jeg vidste det var nødvendig for mig at sige fra.
Jeg skulle være der i starten 37 timer. Blev dog hurtig sat ned i tid.
Men det er meget vigtigt at ikke køre over grænsen på Reva, fordi det er den "måling" de bruger fremover.
Så derfor Lig dig når du trænger, eller gå hjem hvis det ikke er nok at slappe af på langs.
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 14:46   #7
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
En opdatering fra mig

Hej alle i dejlige mennesker her inde.

Det er længe siden at jeg har skrevet noget. Der har ikke været overskud til meget.
Jeg venter på at der kommer en støttekontakt person fra psyk. og "overtager"mig. Reva kunne hurtig se at jeg er den jeg er...Selvom jeg prøvede og prøvede og faktisk altid dukke op uanset hvordan jeg havde det, så var de virkelig gode til at "læse mig". Det er nogen utrolig kompetente ansatte der er der. Jeg har det inden i mig som hedder..Ingen må se hvordan jeg har det og selvom jeg ofte troede at jeg ikke blev set, så havde de faktisk set hele mig...Reva vurderer at jeg ikke kan være på arbejdsmarkedet mere og den må hedde pension..men nu må jeg bare se hvad der sker ...
Da jeg startede på Reva kørte mit liv hurtig meget ned ad bakken og jeg kunne intet overskue. Nu er jeg ret tryg ved at være der så nogen gange vil jeg hellere være der end hjemme, da mit hjem ligner et stort kaos og der kan jeg da slet ikke finde ud af noget mere..så jeg finder en slags tryghed hos dem..lyder mærkeligt, men sådan er det..Jeg håber at jeg den dag hvor jeg stopper der..ca om 14 dage...har fået støtte fra psyk, så jeg kan få min dagligdag til at fungere igen...Jeg kunne slet ikke klare de mange nye indtryg der var....
frotsat god dag til jer
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 14:53   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken oplevelse du har

Nå, men det er da positivt, at de kan se, hvordan du har det, så vil jeg krydse fingre for, at du snart kan få en afklaring.

Om 14 dage kan det være, at du stille og roligt kan få styr på hjemmet igen... een ting ad gangen. Det er desværre mange, der er nødt til at lade tingene "flyde" i hjemmet, når de presses for hårdt.

Det er sødt af dig at komme med en melding.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 15:34   #9
anja
Gæst
 
Indlæg: n/a
dejligt at høre de har læst dig rigtigt på Reva.
Jeg havde det også godt med at komme ud da jeg var på reva, det tog desværre bare alt mit "overskud".
Så må du til at finde andre grupper eller lign. som kan opfylde dit sociale behov.
  Besvar med citat
Gammel 15-11-2008, 21:33   #10
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Masser af kram ....

Masser af kram til dig. Jeg får tårer i øjnene når jeg læser det du skriver. Føler med dig og kan sagtens genkende dine forvirrede tanker og følelser. Gang på gang undres man over systemets grusomhed, men godt der findes søde og kompetente personer som kan hjælpe, når man er længst nede.
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. arbejdsprøvning/flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 18 17-12-2011 17:50
Hvad koster arbejdsprøvning + reva ekseleven Politik og Samfund 23 09-12-2011 12:16
spørgsmål vedr. arbejdsprøvning og fleksjob Nana M Spørgsmål ang fleksjob 26 27-06-2011 22:53
Vedr. extern pension Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-06-2010 21:50
Regler vedr. arbejdsprøvning Mai-Britt Alt det andet 9 27-03-2008 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension