K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2012, 19:05   #1
Tsobo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2012
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tsobo er ny på vejen
Su-Lån eftergivelse på kontanthjælp/pension

Hej,
Jeg har brug for et råd i forbindelse med su-lån.

Jeg har udskudt mit lån i max tid og har nu fået et girokort på 1400,- til indbetaling pr 8/1 2013.
Jeg er på kontanthjælp og hvis jeg betaler de 1400 har jeg 1100 til mig selv.

Jeg har samtidig en sag om førtidspension kørende og har fået på skrift at der vil være svar den 23.1 2013.

Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig da jeg ikke kan forstå at jeg skal kunne være istand til at betale 1400
på en kontanthjælp og hvis jeg nu gjorde det hvordan vil det så se ud at jeg søger om eftergivelse 14. dage senere?
.
Jeg tænker jeg at hvis jeg får tilkendt pension den 23. kan jeg måske søge om eftergivelse?

Er der nogen der har et råd til hvordan jeg skal handle?

På forhånd tak.
Tsobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 19:10   #2
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Jeg ville ringe og sige det som det var.

Jeg kan ikke betale pga indtægt er kthj. Får svar den dag, om de vil være søde at sætte den i bero til der er kommet svar.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 19:11   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Din situation lige nu er kontanthjælp... og der er ingen sikkerhed for at du bliver tilkendt pension.

Så vil du være i stand til at betale de 1400,- om måneden.. ?

Hvis du ikke er kan du vel skrive at du ikke er i stand til at betale 1400,- og indsende oplysninger om indtægt, husleje osv.
Og bede om at få afdrag sat ned til et leje du kan betale, foreslå evt. selv et beløb.

Alternativet er at du ikke betaler, og at gælden overdrages til skat, og så vil de igen sende en stak girokort, og så vil du igen kunne foreslå en passende afdragsaftale, eller skat kan vurdere om du overhovedet er i stand til at afdrage..

Hvilken løsning der er bedst i forhold til senere evt. gældssanering ved jeg ikke...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 19:54   #4
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Jeg synes altid Statens Administration har været til at snakke med.
Da jeg for år tilbage havde udskudt mit lån så længe jeg kunne (= så længe jeg troede jeg kunne), var jeg stadig syg/på kontanthjælp, og derfor mailede jeg dem og fortalte at det dermed ville være utopi for mig at begynde tilbagebetalingen på daværende tidspunkt.
Der var absolut ingen slinger i valsen, ingen spørgsmål eller andet. Det blev bare udskudt igen - vist nok 1 år ad gangen indtil jeg kunne begynde at betale tilbage (da jeg kom på førtidspension). I alt blev det udskudt 8 år.
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 23:14   #5
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jeg har fået samme brev skal betale 2000 hver anden md....ringede derind

og får lov at betale 200 hver anden måned i stedet...er også fattig på kh
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 07:56   #6
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Du skulle umiddelbart godt kunne få udskudt din tilbagebetaling så længe du er på kontanthjælp, som er blevet nævnt flere gange. Alternativt kan det være, at du skal betale et mindre beløb (kr. 100-200) i måneden indtil videre. Du har trods alt krav på, at have et hvist beløb at leve for hver måned.
Du kan IKKE søge om eftergivelse så længe du er på kontanthjælp, da det kræver en fast indtægt, hvilket kontanthjælpen ikke regnes som. Men når/hvis du får en pension, så kan du søge om det. Her skal du så være forberedt på, at du skal indsende en ansøgning med dokumentation for en masse og det er fåting de medregner i dine faste udgifter.
Prøv at søge lidt mere om det herinde, der er et par tråde omkring det, bl.a én hvor jeg også skriver en del omkring min ansøgning for eftergivelse.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 13:25   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med de andre, det er sådan et ''standart brev'' ala går den, så går den.

Når man modtager kontanthjælp, plejer de altså at sætte beløbet ned til et minimum på de der 100-200 kr.

Alene dét at du kontakter dem og fortæller, at beløbet er sat for højt, giver dig ekstra tid da de så lige skal regne et nyt beløb ud. Og i mellem tiden får du jo svar på førtidspensionen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og pension Hansen_1984 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 10-09-2013 13:55
Flexjob/ pension/ kontanthjælp?? mortilm Alt det andet 3 08-12-2011 20:30
Sygedagpenge => kontanthjælp/pension Miaolsen2000 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-07-2011 01:38
Stop af kontanthjælp inden overgang til pension Hans1979 At søge førtidspension 6 18-02-2010 18:16
Eftergivelse af studielån efter pension iceb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 05-09-2009 06:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension