K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2010, 07:11   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lige en enkelt tilføjelse til LUM's utroligt flotte indlæg.

Det er en god idé at supplere fiskeolien med kæmpenatlys-olie, den sammensætning er simpelthen guf for hjernen, den kaldes også "den intelligente fedtsyresammensætning" (googl evt. på det).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 08:51   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har lige en enkelt tilføjelse til LUM's utroligt flotte indlæg.

Det er en god idé at supplere fiskeolien med kæmpenatlys-olie, den sammensætning er simpelthen guf for hjernen, den kaldes også "den intelligente fedtsyresammensætning" (googl evt. på det).
Takker bukker nejer og alt det der ærbødigt *ss*

Tænk det viste jeg ikke, det vil jeg selv se nærmere på, måske jeg selv kunne have glæde af det så takker til dig.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 09:11   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
først vil jeg sige velkommen hertil blueeyes, håber du vil få lige så stor gavn af siden her som jeg/vi havde.

Dernæst til dit spørgsmål: NEJ du skal da ej, lade dig skille.

- men du skal tage imod de gode velmente råd og først og fremmest forsøge at få "styr" på din hverdag -og tro mig, har været hvor du er lige nu.

Det er uendelig svært at se lyset for enden af tunnellenen og var også derude hvor vi seriøst overvejede skilsmisse trods 25 års ægteskab.
Hele verden vælter, kaos og hva nu hvis, suk, kan sagtens huske det og forstå dig

Ja, det er mere end trist at man i dagens DK blir straffet for at vælge at være gift, og vi kan kun håbe at der efterhånden er bare én af de ansvarlige politikere der vil kigge på denne oldnordiske lovgivning -og få den ændret.

Men FØRST skal du hjælp dig selv med at få lidt overskud og det råd som Lum gir dig, lyder rigtig godt -måske det var værd at følge?

Når først du har forsøgt at få bare lidt orden i kaos ja, så er det du kan tage det næste skridt og komme videre og så er det du skal bruge os herinde, til at guide dig udi cirkus kommune.

Du skal sg tackle den hest så du får den til at stå stille, op igen selv om det er svært
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 16:37   #14
blueeyes
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: Vejle
Alder: 54
Indlæg: 7
Styrke: 0
blueeyes er ny på vejen
Hej

Hvor er der fedt at der er nogen der gider at bruge lidt tid på en trist kaos historie...og nej jeg har ikke tænkt mig at skære i mig selv, men min tanke er at det er sku den eneste mulighed for at få den nødvendige hjælp, det er et fakta.
Jeg synets det lyder som en god ide med skema, problemet er bare at jeg ikke eksistere i min verden så jeg ved ikke hvad der er godt for mig selv, aner simpelthen ikke hvordan man gør.
Jeg har idag ringet på kommunen for at be om at få en sagsbehandler da jeg nu ha ventet en månede på at hører fra sådan en, meeeen fik faktisk at vide hvad jeg dog skulle bruge sådan en til, jeg syntes det er pinligt at jeg gang på gang skal vende vrangen ud og forklarer mine problemer. Jeg tænker hvorlænge jeg skal tikke om be om alt?
Det kan godt være jeg lyder bitter men jeg har ventet 3½ år af mit liv med ventetider og forklaringer..
Efter jeg blev syg gik der et stykke tid og folk sagde jeg havde forandret mig... kunne jeg ikke selv se... den dag jeg kunne se mig selv i spejlet men ikke kende mig selv var forfærdligt. Den glade pige som altid var der for andre, så knoklede hver dag og passede alle sine ting og ja mere til, var væk.
Syntes helt sikkert at jeg er ynkelig.

hov glemte lige at sige at det er ritigt at det høje blodtryk skyldes stress, og medicinen kan jeg ikke tåle.

Sidst redigeret af Stezu; 19-04-2010 kl. 22:03. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
blueeyes er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 22:07   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Prøv at tjekke den her side ud http://stressforeningen.forumup.dk/i...ressforeningen den har jeg haft rigtig meget glæde af, lige som jeg har stor glæde af at bruge afspænding , det kræver lidt øvelse men når først man har lært det er det en fantastisk ting til at slappe af ...

Jeg har også stress og udbrændthed og kender så udmærket godt dine tanker dog kan jeg se at jeg har været mere end heldig i forhold til dig (og mange andre) fik efter et år tilbudt terapi hvor jeg lærte at takle min stress (ene terapeut der kom hjem til mig hver gang jeg havde brug for det )

Hvad ang din sag, så ville jeg med det samme (hvis ikke du fik oplyst et navn på sagsbehandler ) skrive og bede om at få oplyst hvilke sagsbehandler jeg havde fået tildelt og hvad det drejer sig om , og hjælper det ikke på det så ville jeg skrive til borgmester og kommunalbestyrelse og klage over at det ikke er muligt at komme i kontant med en sagsbehandler ...

Jeg har nogen flere ideer men kigger ind i morgen og skriver mere for det hele kan godt være svært at sluge på en gang og der mangler meget i din sag inden du kan komme videre kan jeg se ...

Men lige en ting og det er mht stress , jeg startede med stress udbrændthed det satte sig til migræne, hukommelses problemer , koncentrations problemer, skulder og nakke myoser der ikke kunne behandles kun lindres og jeg fik i 03 bevilliget fleks fordi en revalidering ville være umulig pga min hukommelse og koncentration , for et par år siden (efter et meget stressende arbejde i fleks ) fik jeg så konstateret sekundær fib og det er simpelthen stress og alt det andet der har sat sig...

Så som de andre siger, kom i gang med at arbejde med din stress det er mere end vigtigt ...

Kig evt over på det forum jeg henviser til de kender mange triks og her på siden er vi også mange med stress og ved godt at den stress du snakker om ikke er den samme som den alle dem der siger de er stresset kender til , jeg har som dig også den ide at mange siger puha hvor er jeg stresset , og ja det er de også men der er negativ og positiv stress , jeg har altid taget min for noget positivt og elsket at køre i højeste gear og jeg mærkede såmænd ikke at det kom snigende gik hjem fra arbejdet en dag med hovedpine og kom aldrig tilbage igen , underlig fornemmelse og så er jeg endda en af de heldige som ikke har fået hverken socilaforbier eller depressioner eller noget andet, det eneste jeg har i kølevandet på min stress er at jeg kan ikke lade være med at kæmpe hvis ikke på egne vegne så er jeg nød til at gøre det på andres vegne der skal og må ske noget hele tiden ... (nå ja og er jeg inde i en stresset periode så speed snakker jeg he he )
  Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 23:36   #16
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 18
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej og velkommen til

Vil som bare tilslutte mig alt det gode de andre har skrevet. Specielt vil jeg da helt klart anbefale dig at følge det LUM skriver ( LUM, hvor er det bare godt skrevet og så sandt så sandt ) Jeg kan også tilslutte mig Vovse omkring kæmpenatlysolien, det er kanon godt.
Og hejdien har jo anbefalet en kanon link.

En ide kunne også være at du prøver at skrive alt ned som du foretager dig i løbet af en dag og så efter følgende kikker på hvilke ting du ikke nødvendigvis skal foretag dig. F.eks hvis du skriver at du har brugt 30 min. på at ligge din venindes bukser op.... så kunne du jo gøre det, at du fortælle hende at det kan du ikke længere, men foreslå hende at hun får forretningen til at gøre det for hende. Det gør dig jo ikke til en dårligere veninde at du siger fra over for den slags opgaver og da slet ikke hvis det giver dig mere ro og mindre stres. Nogle gange er det faktist nemmer at se sig egen stress, når man får sit liv ned på et stykke papir...

Og så kan man få bygget et nyt hverdag op efter LUM flotte plan uden stess.

Håber du kan bruge det til lidt, og nej lad dig endeligt ikke skille
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 01:20   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at du ud over de gode råd allerede har fået, skal kontakte din fagforening, og få dem til at klage over sygedagpengestop.
Ved ikke om du har klaget, men ellers burde du(din fagforening) gøre dette.
Også med argumentation, om manglende hjælp til psykolog.

Det er ikke iorden.
Selvom kommunerne ofte giver afslag, skal der klages, når der lægeligt er opbakning, især hvis din arbejdsevne kan forbedres med rette hjælp.
held og lykke herfra.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad skal min mand gøre? Nielsen1 Alt det andet 3 02-12-2010 02:14
Skal jeg blive selvforsøgende/ dvs forsøges af min mand ? mor2 Spørgsmål ang fleksjob 8 25-08-2010 15:30
150 mand skal drive kæmpe skattegæld ind Ragdoll Politik og Samfund 4 02-07-2010 16:17
Skyldnere skal lade SP-pengene stå bla-bla Politik og Samfund 4 24-05-2009 16:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension