K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2015, 20:39   #1
træpiller
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2014
Lokation: holstebro komune
Alder: 60
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
træpiller er ny på vejen
flexjob

hej jeg fik bevilget flexjob i december 2014 efter blodprop i hjernen.jeg blev visiteret til 7½ time om ugen hvor af 4 timer er efektiv.mit spørgsmål er om der er nogen der ved hvad der sker om 5 år,når der skal ses på om man har fået det bedre og kan arbejde flere timer,eller om man skal hele møllen igenem igen.jeg er 52 år og blodproppen er snart 3 år siden og er ikke blevet mere rask.stadigvæk lige træt og kan ikke overskue ret meget.mvh jan
træpiller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 21:59   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er bevilget et midlertidigt fleksjob..

Kære træpiller

Begynd at skrive dagbog, ikke nødvendigvis hver dag, men således at du selv kan følge med i hvordan det går.

Senere kan du bruge den som dokumentation på, hvordan dit liv former sig med dine skavanker i forhold til fleksjob.

Juridisk sker der følgende: (du er over 40 år)

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=144932


Midlertidige fleksjob

§ 70 c. Jobcenteret bevilger fleksjob for en periode af 5 år, jf. dog stk. 2. Når den 5-årige periode udløber, tager jobcenteret stilling til, om personen fortsat opfylder betingelserne i § 70 for et nyt fleksjob.

Stk. 2. For personer, der er fyldt 40 år, bevilger jobcenteret efter det første fleksjob et permanent fleksjob, hvis jobcenteret vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så overgang til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed, og betingelserne for fleksjob fortsat er opfyldt.

Løbende opfølgning i fleksjob og udarbejdelse af status

§ 70 d. Jobcenteret skal sikre, at den ansatte udnytter sin arbejdsevne bedst muligt i fleksjobbet, og at den pågældendes skånebehov bliver tilgodeset. Jobcenteret skal følge op på, om der er sket ændringer i den ansattes forhold efter 2½ år i fleksjobbet, herunder vurdere, om den ansatte fortsat opfylder betingelserne for fleksjob. Herefter skal der følges op, hver gang der er gået 2½ år fra seneste opfølgning. Dette skal ske ved en personlig samtale med den ansatte i fleksjobbet. Arbejdsgiveren inddrages efter behov.

Stk. 2. Personer, der er ansat i fleksjob, skal orientere jobcenteret, hvis arbejdstiden sættes ned, eller hvis der sker andre ændringer i ansættelsesforholdet, der kan have betydning for fleksjobbet.

Stk. 3. Jobcenteret skal for personer, der er ansat i et fleksjob, jf. § 70 c, stk. 1, udarbejde en status efter 4½ år, hvor det vurderes, om personen kan overgå til ordinær beskæftigelse eller skal forblive i fleksjobordningen.

Stk. 4. Personer, der er ansat i fleksjob, forbliver i ordningen, indtil jobcenteret har truffet afgørelse efter stk. 3.


Bliv her på din tråd fremover, så bliver det lettere at få overblik i dine eventuelle nye spørgsmål.

Dit helbred bestemmer hvor meget du kan arbejde, glem aldrig det.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 22:31   #3
træpiller
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2014
Lokation: holstebro komune
Alder: 60
Indlæg: 25
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
træpiller er ny på vejen
hej peter tak.det med dagbogen havde jeg godt nok ikke tænkt på,det vil jeg starte med,helt sikker .så kan man da bevise hvordan man har haft det.jeg er spændt på om de vil piske en ud i ordinær arbejde.men tak igen peter.hilsen jan
træpiller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 22:52   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, du skal begrænse de negative tanker...

Kære træpiller

Men din praktiserende læge er en vigtig medspiller i den sag.

Denne skal vide hvordan det går med dig i hele perioden...

.... fordi på et senere tidspunkt beder kommunen sikkert lægen om en LÆ 265 og hvis ikke der er sket ændringer efter din praktiserende læges mening, så går det sikkert godt.

LÆ 265
https://www.google.dk/?gws_rd=ssl#q=L%C3%86+265

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-11-2015, 23:00   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
De 5 år er i forhold til ansættelse i et fleksjob. Altså hvis du er ansat i et job, så skal der efter 5 år tages stilling til om du fortsat er berettiget til at være ansat som fleksjobber.

Så længe du er ledig vil du blive vurderet hyppigere fik jeg at vide af min sagsbehandler. Du skal regne med at du efter cirka et års ledighed vil skulle ud i virksomhedspraktik (13 uger sagde hun til mig) mhp en bedømmelse af om du fortsat er til rådighed for fleksjob.

Mødes du ikke regelmæssigt med din sagsbehandler? Jeg fik at vide at jeg bliver indkaldt hver 3. måned så længe jeg er ledig.

Mvh Akvamarin
(som blev bevilliget fleksjob i sommers)
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension