K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2012, 17:05   #1
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Question Boligstøtte når børn tjener lidt

Hej med jer alle sammen.

Lang tid siden jeg har brug K10. Kort resume om min sag. Jeg er nu kommet så langt, at kommunene er ved, at indstille mig til flexjob, hvilket jeg er super lykkelig for. Jeg har været sygemeldt i over to år pga. angst og svær depression. Har flere lægers ord på, at min sygdom nu er varigt og at alle muligheder er udtømte. I min sidste arbejdsprøvning kom jeg op på 14 timer om ugen. Kommunene mangler bare, at lave en resurseprofil og så sendes den afsted. Jeg er forlænget på den § der hedder 26 uger med henblik på felx el pension. Min sagsbehandler mener det er en formsag, at jeg bliver tilkendt flex og det håber jeg så hun har ret i.

Siden jeg sidst var her, er manden gået fra mig og jeg skal nu oven i alt det andet være alene mor til 2. Boligen skal sælges og jeg skal finde en ny bolig til børnene og mig. Mit spørgsmål går på, om jeg kan få bolig støtte, hvis min ældste få sig et eftermiddags job og hvis jeg modtager udd. støtte fra hans far?

Håber i kan hjælpe derude - for kan snart ikke mere
Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 17:13   #2
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Fik faktisk en lille tåre her... og kan bare ikke svare 100%
Men lige et varmt knus inden dette som jeg tror må være loven...

Udd støtten fra faderen gives til barnet og ikke dig, hvordan i så indordner jer......
Men hvor han samtidig har et job.... en fader kan jo fritages fra børnebidrag hvis barnet tjener mere end er det omkring 4000 om måneden....
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 17:35   #3
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Hej Keld60

Min snart x mand tjener kassen og har fundet ud af, at han skal betale et forhøjet udd. bidrag pga. hans høje løn. Kan bare ikke finde nogen steder om det evt. vil blive modregnet i en boligstøtte. Samtidig er jeg så pisse hammerende bange for, at min felx ikke går igennem, for så har jeg for alvor et mega problem økonomisk, for så kan jeg ingen gang modtage kontanthj. da jeg ejer min bolig. Har ikke råd til, at sidde i den alene. Alt er bare så uoverskuligt og håbløst.

Jeg prøver nu så godt jeg kan, at få lidt styr på hvordan med økonomien når vi engang får en ny bolig. Har faktisk fået tilbudt en lejelighed, men det er så dyr 8.500 + varme. Håber andre derude kan hjælpe mere konkret. Aner ikke hvad jeg snart skal gribe i eller gøre
Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:05   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Når du skriver uddannelsesstøtte betyder det så at din søn er over 18 år ? for så betyder det noget i forhold til boligsikring hvis han har et job ved siden af. Jeres indtægter lægges jo sammen hvis han er over 18 år.

Men det er nok unge ydelsen for de 16 - 17 årige du mener, og den betyder intet i forhold til boligsikring. Men et eftermiddags job kan godt betyde noget afhængig af hvor meget han tjener. Men det beregnes ikke på samme måde som hvis han var over 18 år.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:33   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husk, hvis barnet er under 18 år, så kører de jo ofte på frikort.

Bidrag fra Faren, børnecheck og den slags, har heller ingen betydning for boligsikringen.

Det er først når barnet fylder 18 at jeres indtægter bliver sammenlagt, og derfor får betydning for boligsikringen.

Er barnet fyldt 15 år er der særlige regler mht indtjening og børnebidrag fra Faren. Man plejer at skulle oplyse pr måned om barnet har tjent penge, og hvor mange. Har barnet tjent mere end (er det 2500 kr)?, så udbetaler de ikke bidraget, med mindre Faren har givet samtygge til, at han vil fortsætte med at betale bidrag selvom barnet tjener over.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:40   #6
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Har er 16 og der er tale om et job på max 8 timer óm uge i Netto. Han skal til sept. md. begynde enten i 10 klasse eller HTX.

Går ud fra, at hvis det bliver HTX så kan jeg søger udd. bidrag eller er det først når han bliver 18????

Gud hvor der bare er meget man skal forholde sig til
Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:55   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er et større roderi med de store børn når de begynder at arbejde mm.

Svært med regler, økonomi der skal passe mm.

Uddannelsesbidrag kan søges når barnet er mellem 18 og 24 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 18:59   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Husk, hvis barnet er under 18 år, så kører de jo ofte på frikort.

Bidrag fra Faren, børnecheck og den slags, har heller ingen betydning for boligsikringen.

Det er først når barnet fylder 18 at jeres indtægter bliver sammenlagt, og derfor får betydning for boligsikringen.

Er barnet fyldt 15 år er der særlige regler mht indtjening og børnebidrag fra Faren. Man plejer at skulle oplyse pr måned om barnet har tjent penge, og hvor mange. Har barnet tjent mere end (er det 2500 kr)?, så udbetaler de ikke bidraget, med mindre Faren har givet samtygge til, at han vil fortsætte med at betale bidrag selvom barnet tjener over.....
Mener det er omkring 4000,. men jeg har intet hørt selvom jeg ved min datter har tjent mere eller også har jeg bare overset det da jeg mener det stadig er min pligt at være med til forsørgelsen, beløber er måske 4000/2500 før/efter skat...
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:11   #9
skytten64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Århus
Alder: 59
Indlæg: 6
Styrke: 0
skytten64 er ny på vejen
Har lige fået brev fra boligstøtte kontoret og reglerne er for barn under 18 :

Af barnet indkomst medregnes kun den del der overstiger 18800 kr før skat.
skytten64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 19:50   #10
Lille mig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2010
Indlæg: 72
Styrke: 14
Lille mig er ny på vejen
Jeg skal lige have skåret det ud i pap. Vil det sige at det kun drejer sig om det han selv tjener ved at arbejde i Netto og hvis det oversiger de 18.800 så modregnes det i boligstøtten? Eller medregnes børnepenge den fra hans far og de forskellige tillæg jeg vil modtage fra det offentlige???

Pu ha man skal holde tungen lige i munden.

Lille mig er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Paragraf 34 når ens hjemmeboende børn tjener penge? Silly Alt det andet 3 04-03-2011 09:14
Tjener på at stoppe sygedagpenge rollo Politik og Samfund 6 01-03-2010 05:13
Kommuner tjener på ledige Stella Politik og Samfund 4 29-03-2008 10:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension