K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2010, 17:43   #1
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Første slag vundet

Hejsa

Kommunen stoppede mine sygedagpenge uberettet i Maj måned...

Vi ankede promte sagen.

Idag har jeg så fået afgørelsen.

Alt det jeg sagde med at kommunen har gjort en del ulovligt i min sag blev bekræftet idag ;-)

1. Fik medhold i at de stoppede mine sygedagpenge da jeg var under behandling.

2. Kommunen har ikke selv lavet en RS, men brugt RS som lederen fra min arbejdsprøvning har lavet.
citat: ifølge §28 skal kommunen lave en RS før de kan træffe en afgørelse, citat2: vi har lagt vækt på at ifølge §2, §6, §7, §8 i bekendtgørelsen nr 1402 skal udarbejdes en RS af Kommunen i samarbejde med borgern, der er derfor tale om en myndighedsopgave, der ikke kan udelegeres...

Kommunen skal træffe en ny afgørelse efter pensiosloven...


Endelig kom der et lyspunkt i min sag ;-)


Jeg skal til møde på kommunen imorgen (Kontanthjælp) og der har jeg fået advokaten til at aftale nyt møde med sagsbehandler da jeg gerne ville have han skulle med.
Da sagsbehandler hørte at jeg ville have en advokat med nægtede han at flytte aftalen, sagsbehandler sagde at det ikke var nødvendigt at have en advokat med, han (jeg) skal jo ud og arbejde, og vi skal finde det rigtige sted til ham (mig)

Det gad min advokat ikke høre tale om, så han har aflyst alle hans aftaler imorgen og tager med mig til det møde ;-)

Da jeg har en ny sagsbehandler fordi jeg er på kontanthjælp skal han bruge alle mine oplysninger igen, syntes det er mærkeligt han ikke kan indhente det interne...

Det var lige en lille sød hilsen fra mig

Kan i fortsat have en god dag
Vh hopper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:54   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. det der i forvejen:
Din sagsbehandler må faktisk ikke bruge det, som ligger i en anden af dine sager, uden dit udtrykkelige samtykke - hvis det skal være helt rigtigt. Indrømmet, f.eks. fra sygedagpenge til kontanthjælp eller ledighedsydelse, så sker det ofte bare automatisk, fordi oplysningerne jo er nødvendige, og som regel er de inde i det samme computersystem.

Men du kunne jo være "rar" og give din sagsbehandler fuldt samtykke til at bruge de tidligere oplysninger, og derved måske spare dig selv og sagsbehandleren for noget arbejde
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 22:42   #3
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Tak for info, så forstår man det bedre ;-)

Men jeg har spurgt ham om han ikke bare kunne hente de oplysninger der ligger i forevejen, det vil han ikke...

Men nu ser jeg hvad advokaten finder frem til imorgen, han har ordet ,-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 23:35   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Andersine85 :
Citat:
Ift. det der i forvejen:
Din sagsbehandler må faktisk ikke bruge det, som ligger i en anden af dine sager, uden dit udtrykkelige samtykke - hvis det skal være helt rigtigt. Indrømmet, f.eks. fra sygedagpenge til kontanthjælp eller ledighedsydelse, så sker det ofte bare automatisk, fordi oplysningerne jo er nødvendige, og som regel er de inde i det samme computersystem.

Men du kunne jo være "rar" og give din sagsbehandler fuldt samtykke til at bruge de tidligere oplysninger, og derved måske spare dig selv og sagsbehandleren for noget arbejde
Det bekræfter mig endnu engang i, at såfremt der i ALLE typer sager var krav om at anvende Arbejdsevnemetoden, ville den slags være overflødigt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 09:57   #5
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej igen.

Nu har jeg lige læst lægekonsulenten skrivelse igen.

Han skriver bl.a følgende:
Arbejds evne vurderes i øjeblikket til under 1/3 af det normale.
Sidste forsøg på at få pt. igang er en behandling hos Teddy Øfeldt behandlingscenter.

Han skriver yderliger at min tilstand er (ikke statonær) fordi der stadig er EN behandlings mulighed tilbage.
At jeg ikke skal undersøges/behandles mere.

Nu har jeg så været i den behandling, og smerterne er faktisk taget til, og den konklusion har jeg også på skrift fra Øfeldt Behandlingscenter...


Nu skal jeg til møde på kommunen idag, og jeg er sku lidt nervøs for hvad de kan finde på nu, men efter deres Lægekonsulents udmeldning kan de vel ikke rigtig sende mig i arbejde, som han ellers truer med...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 10:41   #6
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Håber det forløber som du ønsker til det møde. Det er jo uhyggeligt hvor meget krudt man skal bruge på at få tingene til at køre "efter bogen" hvilket det jo burde gøre uden man selv skal holde øje med alt ;O)

Pøj pøj
KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 11:15   #7
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hopper..

ind i mellem kan jeg få det helt dårligt på andres på vejne.. og ikke mindst min egen situation.

for jeg har ikke meget kendskab til min sag da jeg intet husker når jeg har forladt stedet.

grunden er at jeg kæmper med angsten både i vente salen. og ikke mindst kan holde koncentrationen efterfølgende til mødet. så jeg er virkelig sat ud på et sidespor.

men fordi jeg kom ind på det forum her. fandt jeg så ud af at jeg kunne få hjælp fra min fagforening. så det har jeg bedt om nu.

så nu tror jeg tingene kun kan blive bedre. bla. at få tilsendt resume af de møder man har deltaget i. det har jeg bedt om de sidste 10 gange men uden resultat.

men hopper.. jeg håbe meget, at det kommer dig til gode at du har Advokaten med. så du i fremtiden kan komme en ordenlig behandling af din sag.

og vil holde øje med hvad du fik ud at ved mødet i dig.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 12:02   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Må jeg lige blande mig og spørge om noget med RS

Da jeg for 3 år siden skulle lave RS blev jeg sendt til anden aktør, en kursusvirksomhed de have hyret til at tage noget af kommunens pres, hvor vi fik udleveret en USB nøgle med hoved og underpunkter og så kunne vi ellers gå igang med at lave vores RS selv, senere kom jeg på Reva center hvor der kom lidt tilføjelser på, så blev den sendt til kommunen læst igennem af sagsbehandler, retur til mig for godkendelse og så røg den videre i systemet og
jeg fik fleks.

Er det gået rigtigt for sig vedr. hvem der har lavet den?
Jeg har aldrig siddet sammen med en person af offentlig eller privat karakter og lavet noget på den, det største arbejde i den har jeg 100% selv stået for helt alene.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 12:13   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Susanne 2412

Det er sagsbehandleren, der skal udarbejde ressourceprofilen i samarbejde med borgeren.

Der er tilsyneladende rigtig mange eksempler på, hvordan man tolker "samarbejde"

For at vurdere om det er gået rigtigt til, kan du med fordel sætte dig ind i dette :

http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/BEM/Files/Dokumenter/Beskaeftigelsesomraadet/Det%20rummelige%20arbejdsmarked/Fleksjob/arbejdsevnemetode_pjece.ashx

eller dette : http://www.dukh.dk/viden/dukhs-lovgi...vnemetoden.pdf

Begge skrifter er nødvendig viden for sådan nogle som os.


Se endvidere mit indlæg i en anden tråd :

http://www.k10.dk/showthread.php?t=14021&page=4
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 27-08-2010 kl. 12:16. Årsag: Tilføjelse
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 13:38   #10
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Så er jeg hjemvendt fra en super posivtivt møde ;-)

Det er virkeligt guld værd at have advokat med...

Nu vil jeg kun lige referer en lille smule fra mødet...

Sagsbehandleren begyndte at spørger mig om noget på mødet, og der gik ikke 2 min. før advokaten overtog styringen.
Han spurgte sagsbehandleren om han ikke havde læst afgørelsen fra ankenævnet, det havde han ikke.
Der står jo at jeg fejlagtigt er røget på kontanthjælp.
Det kan jo ikke være rigtigt at vi sidder her, når jeg i virkeligheden skal være på sygedagpenge, jeg er røget på kontanthjælp fordi kommunen har lavet en fejl.
Det er spild af tid både for kommunen og for os...

Til sidst spurgte advokaten, om planerne med aktivering, der sagde sagsbehanderen at han havde nogle steder i tankerne.
Og her brød advokaten ud, at det kunne i godt glemme, alle læger er enige om at der ikke er mere at gøre, arbejdsprøvningen har også vist at der ikke er noget at gøre.
Så hvis du prøver at aktivere ham, anker vi alt hvad der kommer og det vil være spild af tid både for jer og for os, jeg syntes bare i skal lade ham være, og det kan i gøre i 3 måneder.

Advokaten sagde efterfølgende til mig da mødet var færdigt, at inden for 3 måneder så har jeg fået min pension ;-)

Så kan klart anbefale alle der kæmper med systemet at hyre en advokat, pengene er altså givet godt ud ;-)

Citat:
Må jeg lige blande mig og spørge om noget med RS

Da jeg for 3 år siden skulle lave RS blev jeg sendt til anden aktør, en kursusvirksomhed de have hyret til at tage noget af kommunens pres, hvor vi fik udleveret en USB nøgle med hoved og underpunkter og så kunne vi ellers gå igang med at lave vores RS selv, senere kom jeg på Reva center hvor der kom lidt tilføjelser på, så blev den sendt til kommunen læst igennem af sagsbehandler, retur til mig for godkendelse og så røg den videre i systemet og
jeg fik fleks.

Er det gået rigtigt for sig vedr. hvem der har lavet den?
Jeg har aldrig siddet sammen med en person af offentlig eller privat karakter og lavet noget på den, det største arbejde i den har jeg 100% selv stået for helt alene.
Ifølge dagpenge loven må de godt bruge andres RS, men ankenævnet er i besiddelse af nogle andre regelsæt som gøre at kommunen selv skal lave RS.

Min advokat var ikke klar over det, han følger dagpenge lovgivningen, så han har en masse sager han skal hjem og anke ;-)
Regler og paragraffer kan være svært engang imellem for der findes altid en bagdør ;-)

Citat:
Ift. det der i forvejen:
Din sagsbehandler må faktisk ikke bruge det, som ligger i en anden af dine sager, uden dit udtrykkelige samtykke - hvis det skal være helt rigtigt. Indrømmet, f.eks. fra sygedagpenge til kontanthjælp eller ledighedsydelse, så sker det ofte bare automatisk, fordi oplysningerne jo er nødvendige, og som regel er de inde i det samme computersystem.

Men du kunne jo være "rar" og give din sagsbehandler fuldt samtykke til at bruge de tidligere oplysninger, og derved måske spare dig selv og sagsbehandleren for noget arbejde
Det var lige præcis de ord sagsbehanderen brugte, så jeg har skrevet under det på...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan jeg miste min fleksbevilling ved et af slag fra ban på pension sanne mor Alt det andet 2 04-05-2011 21:03
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv hc1966 Alt det andet 14 29-04-2011 06:55
Som et slag med en hammer! AMR Spørgsmål ang fleksjob 2 07-04-2011 19:26
Jeg har forsøgt at slå et slag... Ragdoll Politik og Samfund 11 05-11-2010 13:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension