K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2010, 04:26   #1
ceps
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
ceps er ny på vejen
vedr førtidspension og samlever

Hej K 10
Blev glad for at finde en så fin side her , hvor man kan få svar på ofte svære spørgsmål man kommer ud for i en ellers jungel af regler i det offentlige system !
Nu til min sag og spørgsmål: Jeg fik i 1996 en mellem førtidspension tilkendt , og siden da er jeg flyttet nogle gange, samt andet både godt og skidt er sket i mit liv siden 1996. Sidst og værst mistede jeg i 2005 min kæreste igennem 13 år ved et flystyrt en morgen , og mente så nogle år senere at det ville være bedst for mig at starte op mit liv et nyt sted og på en frisk. Byttede så min daværende lejlighed i Kbh til et dejligt mindre rækkehus i Gladsaxe kommune, i den tro at få ro i mit liv igen ! Men nej , efter kort tid blev jeg kontaktet af Gladsaxe kommune kontor for socialt bedrageri, som mente at jeg levede i et parforhold med min gode ven. Dette fastholdt jeg ikke at være sandt, min gode ven ja , var og er en tæt ven som var den eneste ven jeg havde støtte fra og via igennem mange år efter det tragiske flystyrt. Og han og jeg valgte så at dele det lille hus samt husleje, varme. Og ikke noget som helst andet økonomisk samværende. Nu kom så Gladsaxe kommune og vedtog at jeg levede og delte mit liv mest økonomisk med min ven, hvilket som sagt aldrig var eller har været tilfældet. Kommunen fjernede alle mine private tillæg , samt nedsatte min pension månedligt til ca 8000kr , hvilket nu i 2 år ikke har været muligt for mig at betale min mest livs nødvendige udgifter overleve på , af ,samt har jeg ikke nu i mere end 2 år kunne betale den medicin jeg ellers til tider har brug for !
Nu mit spørgsmål: Har kommunen ret til at afgøre såvidt, om jeg lever som par *gifte* med min ven ?!! det er iøvrigt en mand , og jeg er ikke bøsse , så?!!
Det liv jeg havde troet skulle blive bedre og bygge mig op, har fra en start i denne ny kommune og ny bolig , været et ******* med utallige mest søvnløse nætter og daglige bekymringer om min fremtid mest økonmisk.
Siger jer tak på forhånd både for svar også for at der findes en side som jeres.
Med venlig hilsen Ceps
ceps er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 07:50   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du gør det, at du går en tur i boghandleren og køber en lejekontrakt (eller køber en på nettet) og den udfylder du (sammen med din ven), og på dén måde bliver det pludselig helt legalt have have din ven boende rent juridisk i det der står i lejekontrakten, at han kun bor der som logerende og at i iøvrigt har seperat økonomi....

En lejekontrakt er det eneste middel i har til at modbevise kommunens påstand.

HVIS din ven er boligsøgende, så kan i med fordel også vedlægge kopi af dét evt girokindbetalingskort mm.

Kommunen kigger ikke på om det er mand og mand, mand og dame, men ser udelukkende på, hvor mange penge der løber ind i den samlede husstand.
Det er derfor lejekontrakten skal i spil. Så i kommer til at stå som enlige under samme tag. Og derfor også skal behandles som værende enlige.

Og velkommen til.

Sidst redigeret af Ninja; 12-10-2010 kl. 07:52.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 07:50   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg laver lige nogle afsnit i dit indlæg, ellers er der mange der ikke kan læse det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af ceps Se meddelelser
Hej K 10
Blev glad for at finde en så fin side her , hvor man kan få svar på ofte svære spørgsmål man kommer ud for i en ellers jungel af regler i det offentlige system !

Nu til min sag og spørgsmål: Jeg fik i 1996 en mellem førtidspension tilkendt , og siden da er jeg flyttet nogle gange, samt andet både godt og skidt er sket i mit liv siden 1996. Sidst og værst mistede jeg i 2005 min kæreste igennem 13 år ved et flystyrt en morgen , og mente så nogle år senere at det ville være bedst for mig at starte op mit liv et nyt sted og på en frisk.

Byttede så min daværende lejlighed i Kbh til et dejligt mindre rækkehus i Gladsaxe kommune, i den tro at få ro i mit liv igen ! Men nej , efter kort tid blev jeg kontaktet af Gladsaxe kommune kontor for socialt bedrageri, som mente at jeg levede i et parforhold med min gode ven.

Dette fastholdt jeg ikke at være sandt, min gode ven ja , var og er en tæt ven som var den eneste ven jeg havde støtte fra og via igennem mange år efter det tragiske flystyrt. Og han og jeg valgte så at dele det lille hus samt husleje, varme. Og ikke noget som helst andet økonomisk samværende. Nu kom så Gladsaxe kommune og vedtog at jeg levede og delte mit liv mest økonomisk med min ven, hvilket som sagt aldrig var eller har været
tilfældet.

Kommunen fjernede alle mine private tillæg , samt nedsatte min pension månedligt til ca 8000kr , hvilket nu i 2 år ikke har været muligt for mig at betale min mest livs nødvendige udgifter overleve på , af ,samt har jeg ikke nu i mere end 2 år kunne betale den medicin jeg ellers til tider har brug for !
Nu mit spørgsmål: Har kommunen ret til at afgøre såvidt, om jeg lever som par *gifte* med min ven ?!! det er iøvrigt en mand , og jeg er ikke bøsse , så?!!

Det liv jeg havde troet skulle blive bedre og bygge mig op, har fra en start i denne ny kommune og ny bolig , været et ******* med utallige mest søvnløse nætter og daglige bekymringer om min fremtid mest økonmisk.
Siger jer tak på forhånd både for svar også for at der findes en side som jeres.
Med venlig hilsen Ceps
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 07:56   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Problemet er at du nok allerede dengang skulle have anket sagen men man har jo lov til at blive klogere, så gør som Helenekr foreslår og lav en lejekontrakt til din ven, for selvfølgelig kan man vælge at bo som venner..

Om de så vælger at sige at du samtykker ved at tie i de to år må du så vente og se, men uanset hvad så bed om en afgørelse med ankevejledning sådan at du kan anke hvis de modsætter sig at du bor sammen med en ven ...
  Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 08:05   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis! Den skulle lige nøjagtigt have været anket.

Men. Vi bliver alle klogere, så den kan reddes på målstregen med lidt snilde og K10 i ryggen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 09:29   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
En standard lejekontrakt kan også hentes her, helt gratis

http://www.boliger.dk/forum/thread.php?t=27



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 10:31   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Husk og skriv i lejekontrakten hvad der er omfattet hvis i deler køkken og bad... sådan at det fremgår at i ikke har fælles husførelse... selv en fælles madordning kan bevirke at i bliver betragtet som samlevende...

Der er strammet helt vildt op på hvornår man bliver betragtet som samlevende i disse kommunale sparetider...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 11:43   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
og nu er det komunerne behøver ikek som sådan beviser på det de tager abre penge osv med det samme det hørte vi jo i tv nyhederne igår
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 19:23   #9
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
FØLGENDE ER SKREVET AF CEPS - jeg har bare overført det he

FØLGENDE ER SKREVET AF CEPS- jeg har bare overført det hertil fra anden tråd.

hej igen K 10 samt tak til alle for de fine svar på mit tidligere indlæg !

Skal lige tilføje lidt mere info til mit tidligere indlæg af idag, samt spørge flere råd. Da jeg i sin tid for ca 2 år siden skulle bytte min lejlighed i Kbh til dette rækkehus i Gladsaxe , kontaktede borgerservice Gladsaxe mig vedr at de afslog min bytte anmodning , grundet at de oplyst ikke kunne give tilladelse til at jeg som enlig pensionist kunne bebo et hus med 4 værelser og i alt 89 km2.

Jeg blev ved og ved med sige og fastslå at huset ikke var på de 4 oprindelige værelser fra 1950, men derimod 2 værelser nu og havde været sådant de sidste mere end 20 år, det hele endte med at jeg presset af Gladsaxe kommune måtte tvinge min gode ven , til at blive skrevet på den nye lejekontrakt , for at en endelig bolig bytning kunne finde sted! jeg mener ret sikkert, at man er berettiget til at kunne flytte og bebo en bolig værende 2 værelser også 89 kvm som enlig førtidspensionist ?!!

Uanset hvad , blev jeg så senere yderligere og helt forkert straffet af Gladsaxe kommune , der nu brugte den lejekontrakt med begges navne på , til at mene og sige at jeg levede i et parfohold , da vi som 2 personer havde ansøgt om bolig byttet, hvilket aldrig var eller er tilfældet , jeg var alle år alene på min tidligere lejekontrakt i lejligheden i Kbh.

Er så desperat så ofte de sidste mere end 2 år med de ting og den behandling jeg har fået her i gladsaxe kommune. Både at jeg har været tvunget til at sælge en del af mit private indbo for at kunne overleve , samt måttet totalt give afkald på den ofte nødvendige medicin også grundet kommunens beslutning vedr min pension og alle tillæg er mig frataget!
Sidst har jeg skrevet en del mails til kommunen her , ofte uden svar eller mest med upersonlige også uhøflige svar retur ! En mail skrev jeg, at jeg jo kunne bede min ven om at fraflytte mit hus eller få ham afskrevet lejekontrakten , dette svarede de på at jeg ret sikkert så ville miste mit hus og bolig , idet kommunen ikke kunne yde hjælp til en enlig pensionist med en husleje på ca 7000 kr ..........

dette pres de sidste flere år og mit ellers så fine gode venskab med min ven , som de sidste år har været mest skænderier og ullige forhold , idet jeg økonomisk er så presset, og ikke har kunnet fortage mig noget som helst , ikke overleve , og følt et sådant pres hver dag , at jeg oftest bare havde mest lyst til at give op !!

så den lyse og gode tid jeg havde drømt om håbet på i en ny kommune og ny dejlig bolig , blev og er et mareridt som jeg ikke kan se en ende på , så jeg endelig kan få den ro i mit liv igen jeg så meget trænger til ! Hvad skal jeg gøre videre ?!!!!!!

Siger både K 10 samt alle andre søde svar tak .. dejligt at der findes et sted og side som denne , hvor man kan komme til orde med de ofte mange frustrationer man får af det nu ellers , desværre dårligt fungerende sociale system i Danmark.
Mange venlige hilsner Ceps
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 21:32   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, jamen sagen er jo en helt anden når i begge står registreret på samme lejekontrakt, for så er det fælles rækkehus med fælles udgifter og derfor de regner jeres økonomi som værende fælles.....

Så vidt jeg forstår, så er førtidspensionen et beløb man får udbetalt som enlig, uanset om du betaler 500 kr i husleje eller 10.300 kr. Så jeg kan ikke forstå den der med at de ikke kan yde dig hjælp hvis huslejen er på 7000 kr???
Jeg er med på, at boligsikringen tilsvarende ikke kommer til at matche udgiften og at vi derfor taler om småpenge på dén konto - vil du kunne sidde alene i huset med de udgifter der reelt er nu???
Hvis du ikke kan sidde i huset alene, så er der desværre ikke noget at gøre andet end at få din ven ud - og en ny logerende ind på en ny seperat lejekontrakt (for at kunne klare den økonomisk).

Eller, at flytte til en ny bolig hvor du ville kunne klare dig selv økonomisk.

Jeg kan godt se din/jeres situation er frygtelig kompliceret, men desværre har kommunen fat i den lange ende her, og jeg ville ønske at jeg kunne råde dig til guld og grønne skove, men jeg kan ikke, for det er ikke en reel mulighed.

Der er kun de ganske få muligheder. At flytte, eller at få din ven ud (såfremt du kan klare den selv økonomisk) eller, at få en ny logerende på en seperat lejekontrakt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. Flexjob/ førtidspension heidi1972 Spørgsmål ang fleksjob 4 18-09-2013 14:14
Paragraffer vedr. førtidspension. Mikael Dit og Dat 19 09-01-2013 17:01
vedr tidligere indlæg samlever ceps Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-10-2010 19:26
Hjælp vedr. førtidspension!!! Story At søge førtidspension 20 12-06-2008 11:09
Økonomi vedr. førtidspension Guette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-08-2006 20:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension