K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 11:45   #11
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Ja det er rigtigt nok vovse. Andre smarte låneløsninger også skal tages med.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 12:03   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg er selv barn af under klassen som man siger ,jeg har oplevet at der ikke var ordenlig mad og at mangle vinterfakke når det blev koldt osv,jeg tror den ungdom der kommer i klemme de har aldrig rigtigt manglet noget da de var børn og er møj forkælet,så er der noget de vil have køber de bare ,det skal være her og nu,uden omtanke for dagen i morgen.

jeg kender et par stykker der betaler afdrag for at deres børn ,for at de ikke skal komme i ribers-vilket jeg mener er bisforstået hjælpsomhed,for ungernes stor forbrug forsætter jo.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 12:10   #13
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Et eller andet sted bliver man nødt til at tage vare på eget liv... det hjælper ikke at lege struds mht ens økonomi..

Ex.. og nu kan jeg kun give dette her ex ud fra hvor i landet jeg bor..

Arbejdede og tjent godt - boede alene i en 3-vær. lejlighed - havde stor rådighedsbeløb når alle udg var betalt..

Blev sygemeldt - kom på sygedagpenge i ca 3 år - boede stadig i en 3-vær. lejlighed - rådighedsbeløbet var blevet en stor del mindre...

Boligrenov. med store huslejestigninger og udsigt til at skulle ud som flexjobber ...

Blev så visiteret til flexjob - flyttede i en 2-vær lejlighed huslejen blev næsten halveret.. så nu har jeg en nyrenov. lejlighed... og et rimeligt godt rådighedsbeløb hver mdr..

Havde jeg leget struds i min gamle lejlighed, så ville der ha været et stort underskud hver eneste mdr... min ledighedsydelse kunne slet ikke ha betalt mine faste udg pr mdr..

Og pt er kommunen ved at gøre glar til ftp .. og så vil der være større rådighedsbeløb hver mdr.. idet at jeg vil få en del mere i pension end på ledighedsydelse.... men jeg bliver boede her i mit dukkehus

Jeg ved godt at det kun kunne lade sig gøre pga at der er en del lejligheder her i mit område.. men min situation udviklede sig heller ikke natten over... jeg havde tid til at planlægge og tage vare om mit eget liv mht min økonomi..

Cleo... jeg er også barn af en arbejderfamilie... mor var hjemmegående og min far arbejdede.. havde sommetider 2 jobs .. jeg ved at da jeg var lille havde min far en ugeløn på knap 100,- ... hehe det var så også dengang da ruderkonge var knægt
Men mine 2 søskende og mine forældre og jeg fik hvad vi skulle bruge... ikke nyt tøj sådan hver mdr.. men ihvertfald til pinse.. Og min mor var smadder god til at sy tøj om...
Mon ikke at jeg har fået deres sparsommelighed med mig... og jeg håber, at jeg har givet det videre til mine 2 piger....

Kh
Lone

Sidst redigeret af Lunasdatter; 21-08-2010 kl. 12:19.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 16:16   #14
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Har nogen af jer måske tænkt på, at dette også kan skyldes nedsatte ydelser som starthjælp og brøkpension?
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 16:42   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Har nogen af jer måske tænkt på, at dette også kan skyldes nedsatte ydelser som starthjælp og brøkpension?
Nej ... og jeg tror heller ikke på at det er de ting der er i vejen..
og så må jeg lige skrive at jeg ikke har taget stilling til om det er fair med de 2 ydelser.. - sorry...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 16:47   #16
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Grunden til at jeg ikke mener det kan være farligt at bruge det som mål for fattigdom, er at de fleste af os fattigerøve har lært at overleve ( ikke leve ) på den fattighjælp vi får.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 18:09   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Et eller andet sted bliver man nødt til at tage vare på eget liv.

Cleo... jeg er også barn af en arbejderfamilie... mor var hjemmegående og min far arbejdede.. havde sommetider 2 jobs .. jeg ved at da jeg var lille havde min far en ugeløn på knap 100,- ... hehe det var så også dengang da ruderkonge var knægt
Men mine 2 søskende og mine forældre og jeg fik hvad vi skulle bruge... ikke nyt tøj sådan hver mdr.. men ihvertfald til pinse.. Og min mor var smadder god til at sy tøj om...
Mon ikke at jeg har fået deres sparsommelighed med mig... og jeg håber, at jeg har givet det videre til mine 2 piger....


Kh
Lone
jeg håber også at det gode og fornuftige er givet vidre,og de bevare det.
For glem ikke at nogle kommer i krise og sikkerheds nettet har store masker nu til dags,der er virklig nogle der ikke bare kan tage vare på sit liv.

Citat:
Oprindeligt indsendt af adbib Se meddelelser
Grunden til at jeg ikke mener det kan være farligt at bruge det som mål for fattigdom, er at de fleste af os fattigerøve har lært at overleve ( ikke leve ) på den fattighjælp vi får.
Jeg har også været en fattig røv alene på bistend med 3 børn,og kan næsten leve på en sten hvis det skulle være - men nu er du og jeg på ledighedsydelsen,vi kan ikke kalde os fattige ,der bare ikke råd til at leve som da vi var i job.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 21-08-2010 kl. 18:20.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 18:48   #18
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Føj, Danmark, skam jer!

Hvordan kan nogen påstå at vi stadig har et velfærdssamfund når vi ikke engang kan ta ordentlig vare på vores svageste.

Suk, mit hjerte bløder!
det er banjerne der har skylden det er nok også en del af befolkningen selv der har skylden det er staten det er komunerne osv problemet er jo vores svage er ikke 5 potter *** værd heller hjælpe andrre svage i andre lande end os delv der er mange der har skylden i folk bliver smidt ud
Citat:
Grunden til at jeg ikke mener det kan være farligt at bruge det som mål for fattigdom, er at de fleste af os fattigerøve har lært at overleve ( ikke leve ) på den fattighjælp vi får.
tja kan ikke kalge har rigeligt mgl jeg sidst på md ved jeg hvem jeg skla give skylden mig selv ikke andre handler om at spare på alt vand varme osv osv ja i know nemmere sagt end gjort

Sidst redigeret af superkok; 21-08-2010 kl. 18:51.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 19:20   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg har også været på bistandshjælp da jeg blev alene med mine 2 piger..men på det tidspunkt gav det smadder godt

Det tog lang tid inden jeg tog mig sammen til at besøge bistandskontoret.. jeg havde fået en akut tid.. og da jeg gik derfra havde jeg så mange penge i hånden at jeg hverken før eller siden har oplevet det...

Ved godt at det var en anden tid

Og ja, måske har sikkerhedsnettet større masker idag .. men man vil både dengang og nu være ude på et skråplan hvis man skyldte skylden på andre når ens økonomi går skævt..

Er det noget ved at bo i en smadder dyr lejlighed når ens økonomi hænger i laser??
Og hvad med det tøj man køber .. er det ikke ok at købe det i Tøj & Sko eller Føtex.. skal man absolut give over 1500,- for et par bukser??

Så jeg mener stadig at man har et valg... bo dyrt eller nøjes med en billig lejlighed... dyrt tøj eller billigt tøj??

Jeg er da klar over at der er nogle stk som er ude af stand til at klare sig selv .. økonomisk.. og de skulle måske ha en eller anden form for undervisning i hvordan man lever for den løn de får..

Jeg fik at vide af mine forældre at det hørte med til at blive voksen... det at kunne holde styr på ens penge.. og ikke bruge rub og stub .. spare op hver mdr til dårligere tider ...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 23:38   #20
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Så jeg mener stadig at man har et valg... bo dyrt eller nøjes med en billig lejlighed... dyrt tøj eller billigt tøj??
fuldstænding enig der det er op til en
Citat:
Og hvad med det tøj man køber .. er det ikke ok at købe det i Tøj & Sko eller Føtex.. skal man absolut give over 1500,- for et par bukser??
men desvære er begge noget mange ikke vil gøre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
først blive man parkeret på SD og så bliver man smidt ud af samfundet Avminryg2006 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-12-2012 15:34
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
Når man så bliver smidt af sdp....hvad så? Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-04-2011 17:17
Markant flere bliver langtidsledige Webmaster K10 Nyheder 0 22-01-2010 04:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension