K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2011, 19:38   #1
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Akut tandlæge

Jeg står i den situation at jeg lige har slået 1/4 af min kindtand løs, den sidder kun fast ved roden og er meget generende.
Og jeg står i den trælse situation at jeg har NADA kroner på kontoen. Er det noget jeg kan få noget hjælp til af kommunen ? og hvornår kan jeg få gjort noget ved det !?

Ja jeg ved godt det burde være meget simpel for mig at finde ud af, men synes ikke jeg kan finde noget...
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 20:34   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det eneste du kan gøre er at ringe til kommunen straks i morgen og forhøre dig.

Generelt skal man først få et overslag over prisen for behandling og så søge om støtte - men jeg ved ikke hvordan det er med så akut et problem.

Måske andre ved det...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 20:41   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Synes bare der er vanvittig lang tid til imorgen Det gør super ondt!
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 20:46   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkSilverfox Se meddelelser
Jeg står i den situation at jeg lige har slået 1/4 af min kindtand løs, den sidder kun fast ved roden og er meget generende.
Og jeg står i den trælse situation at jeg har NADA kroner på kontoen. Er det noget jeg kan få noget hjælp til af kommunen ? og hvornår kan jeg få gjort noget ved det !?

Ja jeg ved godt det burde være meget simpel for mig at finde ud af, men synes ikke jeg kan finde noget...
Hvis du søger på "tandlægehjælp" på K10's Forside (klik på emner), så popper der tråde op med rigtig meget erfaring og information om emnet.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 20:54   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ps silverfox, er du så heldig at have medicinen: Ibumetin indenfor rækkevidde, så kan det varmt anbefales til akutte tandsmerter
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 21:43   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Ofte kan tandlægen lave en midlertidig løsning, som du kan gå med mens du får styr på økonomien.

Ring til din tandlæge lige så snart han/hun åbner i morgen tidlig (for min tandlæges vedkommende er det kl. 8) og fortæl hvad der er galt.
Så får du sikkert en akut tid, og så kigger tandlægen på det og vurderer skadens omfang.

Hvis skaden går helt ned i roden kan det måske blive svært at rede tanden, men hvis der er ca. 1/4 af kronen, der er knækket af, så vil jeg tro, at den kan bygges op i plast, og det må være det de kalder en "flerfladet plastfyldning".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 21:51   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ofte kan tandlægen lave en midlertidig løsning, som du kan gå med mens du får styr på økonomien.

Ring til din tandlæge lige så snart han/hun åbner i morgen tidlig (for min tandlæges vedkommende er det kl. 8) og fortæl hvad der er galt.
Så får du sikkert en akut tid, og så kigger tandlægen på det og vurderer skadens omfang.

Hvis skaden går helt ned i roden kan det måske blive svært at rede tanden, men hvis der er ca. 1/4 af kronen, der er knækket af, så vil jeg tro, at den kan bygges op i plast, og det må være det de kalder en "flerfladet plastfyldning".
Jeg har lige fået lavet et "låg" på en kindtand hvor der kun er roden tilbage.. det kostede omkring 300,- og når jeg har råd, så skal der laves en porcelænskrone med nogle stifter ned i roden så det bliver en stabil tand...
Tandlægen mente at det snildt kunne holde et par år med denne her løsning...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 21:54   #8
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ofte kan tandlægen lave en midlertidig løsning, som du kan gå med mens du får styr på økonomien.

Nemlig!

Ring til din tandlæge lige så snart han/hun åbner i morgen tidlig (for min tandlæges vedkommende er det kl. 8) og fortæl hvad der er galt.
Så får du sikkert en akut tid, og så kigger tandlægen på det og vurderer skadens omfang.

...man skulle jo tro, du var indenfor faget :-)

Hvis skaden går helt ned i roden kan det måske blive svært at rede tanden, men hvis der er ca. 1/4 af kronen, der er knækket af, så vil jeg tro, at den kan bygges op i plast, og det må være det de kalder en "flerfladet plastfyldning".

Flerfladet plastfyldning - du har god humor!
Du er en superrådgiver, Vovse, grundig og omhyggelig forklarer du, gang på gang, sikke en tålmodighed.

Silverfox, du kan ikke få bedre rådgivning!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 22:05   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nej, jeg er ikke inde for faget (det var da nok det man skulle have satset på, altså med hensyn til lønnen.), men jeg har haft så meget bøvl med mine tænder, at jeg har prøvet lidt af hvert, flere gange.
Og hele vejen har jeg haft en super god tandlæge, som ikke kun har tænkt i kroner og ører.

Jeg synes nu ikke, at der er meget humor i en "flerfladet plastfyldning", jeg vil tro, at prisen nemt kan nærme sig da 1.500 kr.

Betegnelsen "flerfladet plastfyldning" er det, det står på regningen når man har fået lavet en sådan.
Som nogen måske har regnet ud nu, så er der også noget, der hedder en "enkeltfladet plastfyldning".

Tak for roserne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 22:38   #10
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis skaden går helt ned i roden kan det måske blive svært at rede tanden, men hvis der er ca. 1/4 af kronen, der er knækket af, så vil jeg tro, at den kan bygges op i plast, og det må være det de kalder en "flerfladet plastfyldning".
Desværre er det ikke kun kronen, men helt ned til roden, jeg kan dog ikke selv se så meget. Kan bare mærke revnen hele vejen igennem. Og så bedømme det ud fra den smule blod jeg spytter.

Men tusind tak for din hjælp
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
AKUT-job... Te-pigen Politik og Samfund 21 25-01-2013 23:54
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension