K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 02:24   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Man kan jo også vælge en anden vinkel ikk?

Det synes jeg da er fint, man skal da ikke "gemme sig" der,
hvis man kan arbejde, så dem der nu er på kh, får da en gennemgang af deres sag, glæder mig rigtig meget for dem.

Nå ja... -eller en tredje vinkel: hvor er de arbejdspladser hvor disse personer mangler ???



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 04:59   #12
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Man kan jo også vælge en anden vinkel ikk?

Det synes jeg da er fint, man skal da ikke "gemme sig" der,
hvis man kan arbejde, så dem der nu er på kh, får da en gennemgang af deres sag, glæder mig rigtig meget for dem.
Som talt ud af Inger møgbergs mund.



@Multe

De arbejdspladser ved vi alle ikke findes. Men det er altid rart at sparke nedad - Selv for folk der er tæt på bunden.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 07:58   #13
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Sagens kerne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Nå ja... -eller en tredje vinkel: hvor er de arbejdspladser hvor disse personer mangler ???



.
Præcis Multe - HVOR FANDEN ER ALLE DE ARBEJDSPLADSER????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 09:26   #14
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jammen jeg er da enig i at arbejdspladserne ikke er der pt....

Men helt ærligt, hvad er der med jer, når man får sit liv og sin dag gennemgået, igen, eller måske for første gang, finder man vel uværgerligt nogle, der ikke har fået den hjælp de burde have haft, ikk?

Hvis de så endelig får hjælpen og bliver i stand til at passe deres eget liv ...evt et arbejde, jubiiiiiii (ville selv elske at kunne igen...)og dermed selv bestemme over deres liv - pengepung, og familie.....(kan huske da det var mig, sikket vidunderligt liv)

Nogen andre finder man ud af, sidder i den forkerte afdeling, de skal måske på sygeløn eller hvad ved jeg, men alle får kikket på det, det er da positivt!

Derefter kan man jo så igen kikke på ....hvad der så skal se med dem der er tilbage..ikk?

Men selvfølgelig hvis man sidder der kun for at hygge sig, kan jeg godt se problemet........

Helt ærlig, jeg savner det liv, hvor jeg var aktiv, hvor jeg passede mit job og ingen andre end jeg og min chef bestemte over min tid.....iiih det var tider og sikke lønninger....waaaauw
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 11:01   #15
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Cool

Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Jammen jeg er da enig i at arbejdspladserne ikke er der pt....
Ikke kun "pt". Samfundsstyret er udmærket godt klar over, at der ikke bliver jobs nok til de fleste før måske en gang i 2020-erne. I mellemtiden skal der spares penge.

Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Men helt ærligt, hvad er der med jer, når man får sit liv og sin dag gennemgået, igen, eller måske for første gang, finder man vel uværgerligt nogle, der ikke har fået den hjælp de burde have haft, ikk?
Eller... bliver konstateret som værende arbejdsduelige og... hvis de har ægtefæller i job, bliver de flyttet fra kontanthjælp og over på ægtefælleforsørgelse... Forhåbentlig er du ikke gift, PiaCP.

Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Helt ærlig, jeg savner det liv, hvor jeg var aktiv, hvor jeg passede mit job og ingen andre end jeg og min chef bestemte over min tid.....iiih det var tider og sikke lønninger....waaaauw
Ikke alle har samme lukrative minder om deres arbejdsliv som dine. Behøver du bebrejde andre, at de ikke elsker minder om det arbejde, der måske har gjort dem til invalider eller kronisk syge? Dem er der jo mange af, på kontanthjælp, så du ved det...
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 12:05   #16
Mariaj
På vej til at lære K10
 
Mariajs avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Lokation: København
Alder: 70
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mariaj er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Jammen jeg er da enig i at arbejdspladserne ikke er der pt....

Men helt ærligt, hvad er der med jer, når man får sit liv og sin dag gennemgået, igen, eller måske for første gang, finder man vel uværgerligt nogle, der ikke har fået den hjælp de burde have haft, ikk?

Hvis de så endelig får hjælpen og bliver i stand til at passe deres eget liv ...evt et arbejde, jubiiiiiii (ville selv elske at kunne igen...)og dermed selv bestemme over deres liv - pengepung, og familie.....(kan huske da det var mig, sikket vidunderligt liv)

Nogen andre finder man ud af, sidder i den forkerte afdeling, de skal måske på sygeløn eller hvad ved jeg, men alle får kikket på det, det er da positivt!

Derefter kan man jo så igen kikke på ....hvad der så skal se med dem der er tilbage..ikk?

Men selvfølgelig hvis man sidder der kun for at hygge sig, kan jeg godt se problemet........

Helt ærlig, jeg savner det liv, hvor jeg var aktiv, hvor jeg passede mit job og ingen andre end jeg og min chef bestemte over min tid.....iiih det var tider og sikke lønninger....waaaauw
Arbejdsløse bliver pisket rundt i forvejen nu det 4 gang jeg skal i aktivering arbejdsprøvning eller hvad de kalder det der er ingen der får lov til at putte sig, ved ikke hvor hun har det fra.
Mariaj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 12:38   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan kun gribe i egen barm, og jeg har da præcis puttet mig gevaldigt med kontanthjælp i over 21 år.

At det så ikke har været frivillig 'putteri' er en anden side af sagen - det var kommunens ide, da de ikke havde andre muligheder end at lade mig putte i fred.

MEN DET ER DA IKKE NORMALT?!

Der skulle have været flere inde over min sag, der skulle have været folk med kompetencer der kunne få mig ud af min elendighed, flok der kunne have vejledt og guidet mig mod selvforsørgelse med de lidelser der nu engang var/er. I stedet for at de bare lod mig putte og blive endnu mere dårlig.

Jeg er rasende over det, rasende over det i det hele taget kan ske, at borgere som mig selv kommer med håb som 18-årig og sendt på pension som 39 årig, totalt kvalt af systemet.

Jeg kommer ALDRIG til at accepterer min pension med den baggrund jeg har. For den er jo tilkendt fordi de har ligget på den lade side med tomme pengekasser, manglende rummelighed, dårligt indblik, manglende kompetencer, ect.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 12:45   #18
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Ikke kun "pt". Samfundsstyret er udmærket godt klar over, at der ikke bliver jobs nok til de fleste før måske en gang i 2020-erne. I mellemtiden skal der spares penge.



Eller... bliver konstateret som værende arbejdsduelige og... hvis de har ægtefæller i job, bliver de flyttet fra kontanthjælp og over på ægtefælleforsørgelse... Forhåbentlig er du ikke gift, PiaCP.



Ikke alle har samme lukrative minder om deres arbejdsliv som dine. Behøver du bebrejde andre, at de ikke elsker minder om det arbejde, der måske har gjort dem til invalider eller kronisk syge? Dem er der jo mange af, på kontanthjælp, så du ved det...
Sorry Tante Ana men jeg synes bestemt ikke jeg bebrejder nogen, at de ikke har de minder jeg har, jeg fortæller hvordan jeg ser vores muligheder for hjælp...og det modsatte i vores bette land.
Og jo gu er jeg gift, og glad for det, for havde jeg ikke min mand ved min side, havde jeg skisme nok ikke overlevet det cirkus, jeg som alle andre herinde, har været igennem!
At forsørgerpligten er et stort problem er jeg 100% med på og støtter skal også diverse tiltage på den front.

Til gengæld, er jeg nået dertil i mit liv, Tante Ana hvor jeg vælger mine kampe.....og jeg gider ikke spilde min sparsomme energi og overskud på kampe jeg ALDRIG vinder, men vælger at se på dem med positive øjne,
da jeg FRAVÆLGER at blive en sur gammel tante, der bare ser negativt på alt og alle......

Ja, også til sidst Tante Ana, jeg er en af dem der fået mit liv helt ødelagt af en arbejdsgiver der udnyttede mit helbred/mig til at få det gjort der skulle gøres! Men...jeg er også selv part i den process, og jeg nægter stadig at blive hende der bare brokker sig og ikke selv tager ansvar for noget som helst!

Livet er stadig mit, selvom jeg er i deres klør!

Og jeg behøver bestemt ikke stå til ansvar over dig...jeg har valgt min vej og jeg bliver på den...da jeg på den er glad, positiv og er i stand til at komme gennem min hverdag meget meget bedre, end da jeg var sur og brokkede mig over alt og alle......
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 12:49   #19
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg kan kun gribe i egen barm, og jeg har da præcis puttet mig gevaldigt med kontanthjælp i over 21 år.

At det så ikke har været frivillig 'putteri' er en anden side af sagen - det var kommunens ide, da de ikke havde andre muligheder end at lade mig putte i fred.

MEN DET ER DA IKKE NORMALT?!

Der skulle have været flere inde over min sag, der skulle have været folk med kompetencer der kunne få mig ud af min elendighed, flok der kunne have vejledt og guidet mig mod selvforsørgelse med de lidelser der nu engang var/er. I stedet for at de bare lod mig putte og blive endnu mere dårlig.

Jeg er rasende over det, rasende over det i det hele taget kan ske, at borgere som mig selv kommer med håb som 18-årig og sendt på pension som 39 årig, totalt kvalt af systemet.

Jeg kommer ALDRIG til at accepterer min pension med den baggrund jeg har. For den er jo tilkendt fordi de har ligget på den lade side med tomme pengekasser, manglende rummelighed, dårligt indblik, manglende kompetencer, ect.
Lige det jeg mener.....der skal andre øjne på borgerne, det skal ikke være de samme og helst ikke engang fra samme kommune....

Se bare hvad det har gjort for dig, at du nu VED hvor du er...ikke at det er mål i sig selv, at blive ftp...(ved det bedre end nogen anden), men det giver en ro, når man ved

1) du er på kh fordi du venter på job!
2) du er på kh til vi har fået afprøvet hvor du skal ende i systemet
3) du skal indlede en flex ell ftp sag...

Det vil da altid være meget bedre, at vide hvor ens vej fører hen....
og i sidste ende, bedre for både familie - omgangskreds og samfund
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 13:14   #20
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Angry

Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Sorry Tante Ana men jeg synes bestemt ikke jeg bebrejder nogen, at de ikke har de minder jeg har, jeg fortæller hvordan jeg ser vores muligheder for hjælp...og det modsatte i vores bette land.
Og jo gu er jeg gift, og glad for det, for havde jeg ikke min mand ved min side, havde jeg skisme nok ikke overlevet det cirkus, jeg som alle andre herinde, har været igennem!
At forsørgerpligten er et stort problem er jeg 100% med på og støtter skal også diverse tiltage på den front.

Til gengæld, er jeg nået dertil i mit liv, Tante Ana hvor jeg vælger mine kampe.....og jeg gider ikke spilde min sparsomme energi og overskud på kampe jeg ALDRIG vinder, men vælger at se på dem med positive øjne,
da jeg FRAVÆLGER at blive en sur gammel tante, der bare ser negativt på alt og alle......

Ja, også til sidst Tante Ana, jeg er en af dem der fået mit liv helt ødelagt af en arbejdsgiver der udnyttede mit helbred/mig til at få det gjort der skulle gøres! Men...jeg er også selv part i den process, og jeg nægter stadig at blive hende der bare brokker sig og ikke selv tager ansvar for noget som helst!

Livet er stadig mit, selvom jeg er i deres klør!

Og jeg behøver bestemt ikke stå til ansvar over dig...jeg har valgt min vej og jeg bliver på den...da jeg på den er glad, positiv og er i stand til at komme gennem min hverdag meget meget bedre, end da jeg var sur og brokkede mig over alt og alle......
Desværre er du havnet på en hjemmeside der er skabt for protest, sorg, ærgrelser og råb om hjælp! Og for dem der vil hjælpe andre! Det kan du ikke lave om på, og hvis du alligevel forsøger - skubber du dem, siden er oprettet for, ud i kulden.

Desuden er der mange måder at have erhvervsarbejde på, og dine mange velformulerede og træffende indlæg her på siden viser klart og tydeligt, at du har mange fine og stærke ressourcer. Måske burde du så selv få fingeren ud og finde ud af noget, i stedet for ustandseligt at pege fingrene af andre for at de ikke tænker som du?

Jeg står selv udenfor systemet, men det får mig ikke til at belære konstant andre om hvordan de skal leve, fordi jeg er godt klar over at de allerfleste gjorde og gør hvad de overhovedet kan, og jeg gider ikke komme her på K10, for også her at se pegefingre rettet mod sagesløse. Der er mere end rigeligt af det skidt udenfor K10.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunerne har strammet kursen Vej86 Politik og Samfund 27 28-10-2011 01:03
Nu skal tommelskruerne strammes Ragdoll Politik og Samfund 1 05-02-2010 21:21
jobkrav til kontanthjælpsmodtagere strammes buster Politik og Samfund 11 24-03-2009 09:55
Bunketransport for ledige . Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 1 13-04-2008 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension