K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2010, 20:43   #21
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg tror nu ikke de Radikale skal forvente at komme med i en ny regering, den røde blok har lige nu flertal uden de Radikale.

HURRAAAAAAAAAAAAA, magen til vendekåber skal man altså lede længe efter.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 20:53   #22
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg tror nu ikke de Radikale skal forvente at komme med i en ny regering, den røde blok har lige nu flertal uden de Radikale.
men kan jo være det skylde de radikale noget det ved vi så desvære ikke noget om og de kan jo stadig kræve ind af en venne tjeneste hvis man kan kalde det det
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 00:13   #23
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der er jo lige lavet en undersøgelse af DR
konklusion var
det står nogenlunde lige blå og rød.
den blev netop lavet fordi mange mente DR var rød stue.


Jeg har godt hørt om undersøgelsen , og kan ikke tage den seriøst. Jeg har også tidligere hørt beskyldningerne om at de skulle være røde. Disse beskyldninger mener jeg dog som oftest er blevet rettet mod DR TV's ungdomsafdeling , og DR's P1 og knap så meget TV-Avisen.
Dr TV-Avisen er efter min mening klart borgerlig , men indrømmet TV-2 Nyhederne er om muligt værre.
TV-Avisen har ofte sat den politiske dagsorden ved f.eks. at sætte spørgsmålstegn ved efterlønen. Har vi råd til den? , Burde den helt afskaffes? osv. Det er klar og utilsløret borgerlig politik at vinkle indslagene på den måde.
I en tid med stor arbejdsløshed , havde det været mindst lige så nærliggende at sætte spørgsmålstegn ved om efterlønsperioden ikke var for kort , og i virkeligheden burde forlænges.
Hvor tit har de gjort det?
Det samme kan siges når de sætter spørgsmålstegn ved vores dagpengesystem. Har vi råd til det? Er 4 år ikke for længe? osv. Igen havde det været mindst lige så nærliggende at sætte spørgsmålstegn ved om periodens længde ikke var for kort , i en tid med stor arbejdsløshed.
Hvor tit har de gjort det?
Hvor tit har de ikke sat fokus på vores "meget høje" marginalskat som de velstillede ( herunder dem selv ) betaler. Svaret er: ekstremt ofte.
De mange og store skattelettelser de velstillede har fået de seneste 30 år er de knap så ivrige at sætte fokus på.

Sådan kunne jeg komme med stakkevis af eksempler. Når det gælder social og fordelingspolitiske emner er deres indslag som oftest vinklet ud fra en borgerlig betragtning , ikke underligt når de selv er højtlønnede akademikere der næsten stensikkert stemmer borgerligt selv.
Jeg synes også det er påfaldne , så mange journalister fra TV-Avisen , der er gået aktivt ind i politik har valgt at stille op for den borgerlige lejr i forhold til den røde. Overvægten er kolossal og nærmest skræmmende.
Om ikke andet burde det da skabe stof til eftertanke.
Folk får svært ved at overbevise mig om at TV-Avisen er særlig rød eller neutral , jeg mener uden at blinke der er tale om en borgerlig avis.
DR's P1 som jeg ofte lytter til , ligger heldigvis klart til venstre for deres kolleger på TV-avisen , det vil jeg gerne indrømme.

Sidst redigeret af halse; 29-05-2010 kl. 01:11.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 01:14   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er klart, at en BORGERLIG bestyrelse, og ansvarshavende redaktion, bærger præg af linjen i medierne også på DR 1.

Man kan sige meget om VKO, men i den retning har de altså været smarte og forudsigende.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 01:54   #25
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Det er da totalt ligegyldigt hvem der styrer det show!

VKO har ført ekstrem velfærdspolitik, og hvis i tror at det blive bedre med et rødt kabinet så får i sgu´et chok!

De meldinger de kommer med nu er da kun snik-snak, beregnet på at få alle "os" hevet med over fra Pia's parti...

Når de så vinder næste valg, så bliver alle stramninger og nedskæringer på plads, bare vent!

Selv 2 år max. på understøttelse, det var meget, meget bekvemt at VKO lavede det beskidte arbejde..
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 02:03   #26
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er klart, at en BORGERLIG bestyrelse, og ansvarshavende redaktion, bærger præg af linjen i medierne også på DR 1.
Enig. Og du har formentlig også ret i , at det i høj grad er bosserne på redaktionen der bestemmer hvilke politiske dagsordner der skal tages op , og sikkert også giver "inspiration" til hvordan de skal vinkles. Hvilket ikke forbedrer situationen da de er lige så højredrejde som deres ansatte journalister.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 02:11   #27
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ Lau
Jeg tror du har ret et langt stykke hen af vejen. Mange af nedskæringerne passer inderst inde S ganske fortinligt , og vil ikke blive rullet tilbage.
Jeg foretrækker dog en S ledet regering frem for den nuværende.

Tilgengæld er jeg ikke enig i udsagnet "VKO har ført ekstrem velfærdspolitik" hvis du dermed mener ekstrem god velfærds politik

Sidst redigeret af halse; 29-05-2010 kl. 02:17.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 02:30   #28
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Man skal også huske på at selv i soc.dem er der en venstrefløj og en højrefløj. Med den sidste måling kan man håbe på at det er venstrefløjen som kommer til ordet. Men hvem ved.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 02:59   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Berlingske har netop lagt endnu en måling på nettet.

Se her:

http://www.berlingske.dk/politik/vae...nsk-folkeparti

6 % vælgere springer fra DF til SF...



Citat:
11 procent af de "gamle" DF-vælgere foretrækker i dag Socialdemokratiet, mens seks procent siger, at de vil stemme på SF.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 10:17   #30
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
Det er da totalt ligegyldigt hvem der styrer det show!

VKO har ført ekstrem velfærdspolitik, og hvis i tror at det blive bedre med et rødt kabinet så får i sgu´et chok!

De meldinger de kommer med nu er da kun snik-snak, beregnet på at få alle "os" hevet med over fra Pia's parti...

Når de så vinder næste valg, så bliver alle stramninger og nedskæringer på plads, bare vent!

Selv 2 år max. på understøttelse, det var meget, meget bekvemt at VKO lavede det beskidte arbejde..
er helt enig
folk vil få et chok
vko har netop lavet s og de radikale beskidte arbejde
helle og søvn vi er de gode og tager fra de rige og giver til de fattig.
men bolig skatter grønne afgifter, dem kommer fattge også til at betale
jubii jeg bor til leje. Men huslejen stiger.

bare vent Helle og søvndal har forstået og snakke helt uden om som de plejer.
jeg ved stadig ikke hvad de ville, ud over at rigtig mange mia til kommunerne.
ergo flere skatter som kommer til ramme bredt.
også den som har førtidspension og sidder i eget hus
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Både Socialdemokraterne og SF går frem ! 1970girl Politik og Samfund 0 28-01-2011 11:45
Tv 2 News kl 20.30 annasen Politik og Samfund 2 13-01-2009 10:13
Indvandrere stormer på førtidspension zuza Politik og Samfund 11 12-08-2008 16:31
Tv2 News Valgbussen !! lone t Politik og Samfund 15 27-10-2007 10:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension