K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2010, 04:01   #1
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
Exclamation 3 spørgsmål

hej til alle jeg håber på at der er nogle herinde der kan hjælpe mig med nogle spørgsmål.

1: hvis kommunen ikke har overholdt svarfristen når man har søgt om
førtidstidspension på en §17, er der så nogle bestemte ord man skal bruge eller er det bare at klage over at de ikke har givet en et svar inden for de 3 mdr.

2: Kan kommunen forsvare sig med at de har udliciteret udarbejdelse af min ressourceprofil til privat aktør uden for kommunenes regi.

3: jeg gav samtidig en samtykke til "indhentning og/eller videregivelse af personoplysninger til privat aktør, og at den private aktør må samarbejde med min kommunes lægekonsulent, jeg synes at det sidste lyder lidt mærkeligt da jeg jo har søgt "på det foreliggende grundlag §17" og kan jeg tilbagekalde mit samtykke, jeg har ikke noget at skjule, men synes bare at hvis den private aktør også skal indover sagen så kan der gå yderligere flere mdr hvor kommunen bare holder en hen.

Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe, så lille mig ikke sidder helt alene mod kommunen.
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 10:11   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
1. Mej, du klager bare, det optimale er naturligvis at henvise til lov og §§ men, det er ikke tvingende nødvendigt.

2. Nej, for det skal være kommunen der tager stilling, det står klart og tydeligt i loven om FP

3. At du gav den tilladelse, behøver jo ikke betyde at de har brugt den, og har de alligevel, skal nu naturligvis klage over det også. Direkte trække den tilbage tror jeg ikke du kan, de gælder for et år af gangen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 10:22   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.797
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå.....

Kære hk12.

Klagemuligheder:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 13:11   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hk12 Se meddelelser

1: hvis kommunen ikke har overholdt svarfristen når man har søgt om
førtidstidspension på en §17, er der så nogle bestemte ord man skal bruge eller er det bare at klage over at de ikke har givet en et svar inden for de 3 mdr.
Søgte du om fp i henhold til §17?

eller søgte du om fp i henhold til §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag?

Det er kun hvis du søger på det foreliggende dokumentationsgrundlag, at kommunen kun har 3 mdr. til at komme med en afgørelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 16:39   #5
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
Til Phhmw, takker den er god at have i baghånden.

Til Vovse, jeg søger på det foreliggende grundlag.

Til Lum, men hvis jeg tilbagekalder mit samtykke, så må de da ikke bruge det mere eller??
ang klage, skal jeg klage til sagsbehandler eller jobcenterchefen??

Takker for alle besvarelser :-)
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2010, 21:03   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er ikke sikker på du kan trække den tilbage, for de gælder for et år af gangen, men derfor kan du naturligvis godt gøre forsøget.

Men på den anden side skal du altså også passe på med ikke at skade din egen sag, ved at de ikke har den erklæring er der ting de ikke må indhente, og de ting kan altså sagtens være ting der kommer din sag til gode, der til viser du mangel på samarbejdevilje, og det i sig selv kan gøre dem til sure citroner, altså gøre din sag endnu mere besværlig.
Jeg vil ikke anbefale dig at forsøge at trække den tilbage.

Du klager til jobcenterchefen, du kan godt sende en kopi til sagsbehandler, en ting er sikkert du skal ikke bare nøjes med sagsbehandler for så kan denne komme til at glemme at gøre mere ved den.

Må man spørge hvorfor du søger en §17 altså hvad forventer du at få ud af det, har du de lægelige dokumenter til det?
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 01:46   #7
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej lum, selvfølgelig må du spørge,regner med at få tilkendt fp, har nu gået 6 år på en midlertidigt fp.
har speciallæge udtalelser der understøtter min ansøgning.

Angående tilbagekaldelse af samtykke, forstår ikke, at hvis man tilbagekalder den, at den så ikke har øjeblikkelig virkning, de kan da ikke benytte sig af den når den er blevet annulleret, det kan da ikke være rigtigt...

Så også nederst på min samtykkeerklæringspapir fra kommunen ( det med småt ) at hvis jeg ikke gav min samtykke så ville kommunen behandle min sag på det foreliggende grundlag, forstår det bare ikke, det var jo det jeg bad dem om da jeg søgte på en §17 " på foreliggende grundlag" så derfor blev jeg i tvivl om rigtigheden i det kommunen gør, er bare bange for at de løber om hjørner med mig....
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 01:57   #8
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej Lum, kan bare ikke forstå at privat aktør skal have mine personlige sygdomspapirer,
min sagsbehandler sagde at de ville selv udfylde det sygdomsrelevante i min ressourceprofil
hvorefter den private aktør så skulle udfylde sammen med mig resten af modulerne i ressourceprofilen.
en tanke: privat aktør udfylder sammen med mig de dele af r-profilen som ikke vedrører al det sygelige, hvorefter de tilbagesender r-profilen til kommunen, som derefter indsætter de relevante sygdomsoplysninger, hvorefter jeg godkender, og de træffer en afgørelse.
kan derfor ikke forstå hvad privat aktør skal med min sygdomshistorie... De må jo ikke træffe afgørelse om fp kan jeg forstå...
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 02:40   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej hk12.

ang. tilbagekaldelse af samtykkeerklræing til indhentning og videregivelse af oplysninger forstår jeg til fulde, at du ikke vil have personlige papirer liggende ude hos en privat aktør.

Du kan iflg. persondataloven § 38 tilbagekalde din samtykke, under denne § står der desværre ikke noget omkr. tidsrum for effekturing.

Kunne du måske løse problemet på denne måde: at du forsat samtykker til indhentning af oplysninger, dvs. den private aktør kan dermed godt lave første skridt til din RP. Men ved at du ophæver din samtykke til videregivelse af oplysninger til private aktører bliver det derpå ikke muligt for kommunen at sende dine oplysninger til dem. Derved går oplsyninger kun en vej. Hvilket burde være fuldt acceptabelt i forbindelse m. en RP udkast hos ekstern privat aktør, som SB jo skal færdiggøre iflg. lovgivning.

Citat:
da jeg jo har søgt "på det foreliggende grundlag §17"
vedr. dette står der i retsikkerhedslovens § 11 b, " hvis borgeren ikke med medvirker bla. bla. eller ikke giver samtykke til ,at myndigheden kan indhente oplysninger, jf. § 11a, stk 1 (samtykke) skal myndigheden behandle sagen om hjælp på det foreliggende grundlag, medmindre oplysninger kan indhentes uden samtykke, jf. § 11a, stk. 2 (handler om økonomiske forhold), og §11c (handler om kommune igangsætter pesnsion ef.t § 17, skt. 2). "

Mine paranteser og bla bla og min understregning.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2010, 03:00   #10
hk12
Elsker at være her på K10
 
hk12s avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2010
Lokation: kbh
Indlæg: 70
Styrke: 14
hk12 er ny på vejen
hej Gunvor, tak for svaret, tror faktisk at jeg vil bruge den løsning du foreskriver, godt nok er det en måneds tid siden at jeg gav dem mit samtykke, og skulle have haft et svar på en §17, her den 16 december, men har hverken fået lavet r-profil eller er blevet indkaldt til udarbejdelse af r-profil, så måske er der håb for at de ikke har NÅET :-) at sende mine oplysninger til privat aktør.
Men uanset hvad så ligger der en klage den 3 jan oppe på jobcenteret chefs bord..
:-)
hk12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension