K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2012, 17:44   #1
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Udfyldelse af Ressourceprofil.

Hej allesammen.
Så skriver jeg lige igen et spørgsmål vedr. ressourceprofilen.

Jeg har tidligere spurgt herinde om jeg selv skal udfylde den, eller om det skal være i samarbejde med sb.

og jeg har kunnet forstå at den skal laves sammen med sb, hvilket jeg også kan læse mig frem til herinde, hvor der står at sagsbehandlingen skal foregå i en dialog med mig og sb.

Nu kommer mit spørgsmål så:

Jeg falder for varighedsbegrænsningen snart, og da jeg ikke er helt afklaret endnu, og stadig venter på 2-3 operationer, vil jeg nok ikke få forlænget mine sygedagpenge.
Skal til møde i næste uge med sb og fagforening, hvor vi skal snakke om dette, og idag har min sb så sendt en tom ressourceprofil hjem til mig, som hun beder mig udfylde inden dette møde.

Er det den rigtige måde at gøre det på?

Troede vi skulle udfylde den sammen?

Og hvad med den ressourceprofil som allerede er lavet (godt nok for lang tid siden)?

på forhånd tak.
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:03   #2
niklukda
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 44
Styrke: 12
niklukda er ny på vejen
Hej. Det kan jeg desværre ikke svare på, men ser frem til at se responsen på det!! Da jeg selv udfyldte min for 14 dage siden. Undrer mig selv over at jeg ikke har hørt fr SB siden! Spørger lidt migselv om, hvor lang tid der skal gå før jeg hører fra SB.
niklukda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:06   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja det er en måde at gøre det på...

Du skriver det du kan og ved.....og hvis så i/du sætter jer ned og udfylder resten sammen....ja så skal den nok blive helt god...

Men du skal lige huske at hver gang sagsbehandleren skriver i den....efter dine rettelser osv...ja så skal du have den til partshøring så du kan se hvad SB har skrevet ind....og om du har flere rettelser...

Ang den gamle ressourceprofil....

Normalt skal den opdateres i en løbende fremadrettet process.....men det er set før at de bare laver en helt ny....

Men hvis du har den gamle eller du ved hvad der står i den..ja så kan du jo bruge det der står der af stamdata og føre det over i den nye...

Her kan du læse mere om ressourceprofil osv http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:07   #4
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej niklukda.

Jeg er også spændt på at høre hvad andre herinde mener om dette, og tror bare at det varierer fra kommune til kommune. Og i mit tilfælde, så kan jeg ikke forstå hun ikke bruger den som tidligere er lavet, den skal jo bare opdateres.

Lavede du selv din derhjemme?

Hilsen kid2
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:09   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Jeg fik også blot tilsendt ressourceprofilen med besked om at udfylde den - dog havde sb skrevet, at jeg kunne kontakte hende, hvis der var noget jeg var i tvivl om eller hellere ville udfylde den med hende. Jeg valgte at gøre det selv - så havde jeg mere tid til at tænke over de enkelte spørgsmål/svar end hvis jeg sad sammen med sb. Det et dog nok forskelligt fra person til person, hvordan man har det bedst, så hvis du foretrækker at sidde med sb, så bed denne om det.
Den ressourceprofil, der allerede er lavet bliver stående sammen med det nye, der tilføres nu.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:12   #6
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Webmaster.

Ja det lyder som om min sb vil lave en helt ny ressourceprofil. Vil prøve at skrive til hende hvorfor hun ikke bruger den som allerede er lavet.

Hillsen kid2

Hej frup.

tak for dit svar.

Hvis de hele tiden kan bede om nye ressourceprofiler, så kan det vel ende med at der foreligger en del? Det nemmeste ville vel være at bruge den som allerede er lavet og så opdatere?

Hilsen kid2
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:18   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kid2 Se meddelelser
Hej frup.

tak for dit svar.

Hvis de hele tiden kan bede om nye ressourceprofiler, så kan det vel ende med at der foreligger en del? Det nemmeste ville vel være at bruge den som allerede er lavet og så opdatere?

Hilsen kid2
Jo, men det jeg mener er, at i min profil står alle de tidligere opdateringer der sammen med det nyeste - du ved i kronologisk rækkefølge. Det er jo en måde man kan se progressionen i
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:22   #8
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej Frup.

Nå på den måde:-)

Ja det synes jeg jo også er den bedste måde at gøre det på istedet for en helt ny.

hilsen kid2
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 18:40   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kid2, din sagsbehandler burde vide det hvis du allerede har en rp., men klart skal du have "mindet" hende om det.

Jeg har selv været i systemet i 6 år, de sidste 3 er gået med at arbejde på først en og nu den anden indstilling til fp. Min rp. er udfyldt fra indstilling sidste år, så jeg blev da også forbavset da min nuværende sber sendte mig de ni siders spørgeskema der vedrører mine personlige informationer til rpén. Jeg valgte dog at bibeholde dem som de var, men det kunne jo have været at der skulle noget nyt med.

Mht. evt. forlængelse af sdp. der kan der jo stadig være muligheder for dig og din situation. Jeg ved ikke om du er bekendt med forlængelses reglerne iht. §27. stk. 1.?

Citat:
Link: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.
Jeg tænker på nr. 3 eller 4 i dit tilfælde. Nr. 3 kræver dog at du kan returnere til det ordinære arbejdsmarked efter endt behandling på 2 x 52 uger. Nr. 4 kræver at lægerne siger at du ALDRIG vil kunne returnere til der ordinære arbejdsmarkede iht. deres vurderinger pt. efter dine operationer.

Hvad siger din fagforening? Ikke alle FFér er skarpe på sdp. desværre, men måske har du været heldig med din?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2012, 19:57   #10
Kid2
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
Kid2 er ny på vejen
Hej enteneller.

Jeg tror også jeg vil henvise til tidligere udfyldt ressourceprofil, og så kun udfylde det sidste nye som er sket.

vedr. forlængelsesmulighederne, så er jeg bekendt med dem. Men tror desværre det ser sort ud.
Er kronisk smertepatient efter 2 knæoperationer, og stationær mht knæet.

så er jeg blevet opereret i den ene hofte og det er ikke gået så godt, skal til speciallæge i denne uge pga. dette. så det ender sandsynligligt i ny operation. så venter jeg på hofteoperation i den anden hofte, samt en stivgørende nakkeoperation.
Spørger du mig, ja så tror jeg virkelig ikke jeg kommer tilbage på det ordinære arbejdsmarked. Har massive problemer bare på grund af mine kroniske smerter, og døjer med disse, samt stærk medicin osv. og så kommer det med hofterne og nakken oveni.
Min sb sagde til mig på et møde at når man er så uafklaret som jeg er, så kan man heller ikke forlænge sygedagpengene. Jeg kan jo ikke gøre ved at der er gået 9 måneder ud af de 12 på at rende til læge, scanning osv osv.

Jeg mener jo selv at det vil ende ud i en form for fleksjob/ftp og har sagt dette til min sb, men det har hun ingen kommentarer til.

Så vi har taget sorgerne på forskud. Nemlig sat huset til salg, advaret banken osv.

Hilsen kid2
Kid2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til udfyldelse af samtale skema vedr KOL? Indiansummer Alt det andet 5 28-03-2012 10:14
Resourceprofil - udfyldelse Chas Alt det andet 12 01-06-2011 15:26
Ressourceprofil blyp67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-05-2010 23:38
Ressourceprofil mukke Alt det andet 10 12-03-2010 09:17
Ressourceprofil Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2009 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension