K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2014, 14:15   #11
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
når man ikke skylder licens og melder den hurtig fra kan de ikke komme efter en

min strømregning på dong ligger 1000 kr i kvartallet og betaler ikke mere ind de 1000 kr

husk på standby æder meget i strøm, jeg har så osse kun 1 pc plus skærm til den stående tændt, normalt stå den tændt 24/7 da stationære har det bedst med at være tændt konstant.

plus det osse er billigere i strøm frem for at tænde og slukke apperater, ved at have dem stående tændt eller slukket.

når jeg for min regning laver jeg altid en afdrags ordning med dem over 2 eller 3 måneder. så man ikke skal betale en dyr regning

dong fungere fint for mig i må da godt nok være meget uheldige.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 14:18   #12
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Licens er noget pjat..

Vi havde besøg i forgårs. Der kom en herre og kontrollerede vores forbrug af radiator.

Sidste år stod den i stuen på 383 (omregningsfortegnelsen kender jeg ikke) I år stod den på 250 ca.

Den i soveværelset stod på 40 og i år stod den på 11.

Jeg håber da, at vi får penge tilbage, men det bliver nok ikke det vilde. Dels pga vandforbruget bliver reguleret/modregnet. Så jeg håber at vi ender i nul her i husstanden.

Vi er forresten 2.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 17:53   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sørme godt, du kan bruge nettet uden at betale licens - og se DR på nettet formentlig. Uanset om man vil eller ej, er det nok en overvejelse værd om andre skal betale for en. Nogle kalder det nasseri, men kært barn har jo mange navne. Vil man have det ændret, må man jo gå den politiske vej. Visse personer kan jo blive fritaget for at betale helt eller delvist. FX må blinde, der bor alene eller sammen med en anden ikke-seende ikke engang længere få lov at betale radiolicens, da den er afskaffet som enkeltstående objekt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 18:21   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg havde også snyderi med i mine overvejelser da jeg blev restancen kvit, men blev enig med mig selv om, bare at nappe den licens og få den overstået (sammen med alle de andre der også synes licensen er latterlig), men som også må bide i det sure æble.
Og bare jeg ikke skal glo på reklamer, så betaler jeg også gerne.

Jeg kan ikke spare mere end jeg gør - alle mine hårde hvidevarer er nu skiftet ud til de mest økonomiske produkter AAA og plus, og alt bliver slukket når jeg går i seng. Men det er heller ikke strømmen der er synderen, for vi bruger ikke ret meget, det er transport og hvad de ellers kalder det forskellige, der løber op i flere tusinde kroner. Meeeen det er blevet markant bedre, før var mine kvartalsregninger på omkring de der 4700 kr, nu ligger den på omkring de 2300 kr (4 personer, 5 værelser, 130 m2).....her er det nok tørretumbleren der er den største synder, men en af mine drenge får astma hvis jeg hænger tøjet på stativ, så det er hospitalet der har anbefalet tørretumbleren, så indeklimaet bliver så godt som muligt for min søn.

Havde jeg bare været mig selv, ville jeg ikke have brug for hverken tørretumbler, opvaskemaskine, vaskemaskine og den slags - og så havde jeg også boet meget mindre, og derfor nok også have haft nogle langt billigere regninger. Men det kan jeg jo se frem til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 18:58   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Vi betaler licens -og har altid gjort det...

Men derfor har man jo lov at være sur og irritereret over det..

Ik mindst når man UDOVER betaler til de programmer man ser...dr ser vi ikke ..radio hører vi ikke - dansk,,,og ja så har vi computerene..

Men efter min mening burde det være efter ens behov og ikke tvang..

Og ja dk er afgift land,,strøm - el - varme - bil osv....


Der er reel ik meget tilbage af hver kr når man regner alle afgifter fra


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 11:21   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja man betaler jo nødvendigvis ikke for de programmer, man ser, men derimod for muligheden for at kunne gøre det.
Ville nok blive en dyr affære, hvis der skulle registreres, hvad man havde set og betale derefter. Også i mine ører en unødvendig overvågning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 12:29   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Ja man betaler for MULIGHEDEN for at se de programmer...

Men uanset om man ser dem el,ej er det jo tvang...

Ku I ik se. Man skulle betale netflix - canal digital - Viasat - for så,ku man se dem....det er jo inddirekte det samme..

,vi bor ude på bøhlandet og har Viasat - og den pakke vi vil ha...men det er fordi vi vil..dr licens er jo ik fordi vi har lyst,,,

Jeg synes stadig det er pjat og bare endnu for at hugge penge fra folk..for min skyld ku det godt være sådan at man kun betalte for de programmer man HAR LYST til at se ...og ik noget man er påduttet...og selvom vi er ærlige og betaler er jeg sgu sur over det hvergang..de pengen ku jeg få meget andet godt får...

Og jo Helene varme - el - vand osv er dyrt ikke i forbrug - men i afgifter ...ejendomsskatter osv...det handler kun om at plukke folk..


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 13:38   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Alternativet bliver jo nok over skatten, men så kommer sortseernejo også med. Såååååååh.......
Man må i så fald kunne spare finansieringen af DRs licenskontorkaos.
Såfremt DR og TV2s regioner ikke skal være reklamefinansierede - ja så er via finansloven måske en god ide.
De kan jo også anvende nogle af SATSpuljemidlerne til det og derved udelukkende lade personer på overførselsinnkomst betale.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 13:43   #19
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Alternativet bliver jo nok over skatten, men så kommer sortseernejo også med. Såååååååh.......
Man må i så fald kunne spare finansieringen af DRs licenskontorkaos.
Såfremt DR og TV2s regioner ikke skal være reklamefinansierede - ja så er via finansloven måske en god ide.
De kan jo også anvende nogle af SATSpuljemidlerne til det og derved udelukkende lade personer på overførselsinnkomst betale.
Med det sidste, åbner det op for at der er økonomisk incitatament for at forbliv ekontanthjælpsmodtager.. Fordi at man så slipper for at betale licens

Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2014, 15:20   #20
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Jeg betaler ikke licens, ikke fordi jeg er imod DR, men fordi den er dybt urimelig – det er en Kop-skat, hvor man betaler pr. Husstand, en single FPer betaler det samme som en direktørfamilie på 5.

politikerne vil ikke ligger den over finansloven, da man mener det vil gøre DR mindre uafhængig, sandheden er nok nærmere der ikke er vælgere I det, børnefamilierne m.m får jo et godt tilbud :-)
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension