K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2016, 10:36   #1
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Arbejdsdag falder på helligdag

Hvis man arbejder et fast antal timer om ugen, som fleksjobber, og de i øvrigt er ligger i et fast skema på bestemte dage. Hvordan er reglen/loven så hvis en helligdag rammer en arbejdsdag. Skylder man så arbejdsgiver de timer fra den dag?? Lad os sige man arbejder 10 timer om ugen, og en uge falder en helligdag på en arbejdsdag, hvor man har 3 arbejdstimer, skylder man så arbejdsgiver de 3 timer?
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 10:49   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at se i din overenskomst/kontrakt eller hør, hvordan andre, der evt arbejder på heligdage kompenseres.

Sidst redigeret af stampe; 16-04-2016 kl. 11:06.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 10:54   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jaykay Se meddelelser
Hvis man arbejder et fast antal timer om ugen, som fleksjobber, og de i øvrigt er ligger i et fast skema på bestemte dage. Hvordan er reglen/loven så hvis en helligdag rammer en arbejdsdag. Skylder man så arbejdsgiver de timer fra den dag?? Lad os sige man arbejder 10 timer om ugen, og en uge falder en helligdag på en arbejdsdag, hvor man har 3 arbejdstimer, skylder man så arbejdsgiver de 3 timer?
Det kommer også an på om det er en branche hvor man normalt arbejder på helligdage.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 11:00   #4
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Tror ikke min arbejdsgiver er i nogen overenskomst, og kan INTET finde om det. Min fagforening mente, at jeg selvfølgelig ikke skyldte, da en på 37 timer jo ikke ville skylde. Min arbejdsgiver mener selvfølgelig noget andet..

Der tales ikke om arbejde på en helligdag, men hvis jeg fx skulle have arbejdet på lad os sige en Langfredag, men at der jo så er lukket. Skylder jeg så de tre timer fra den fredag?
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 11:09   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...aa-helligdage/

Ja afhænger af overenskomst og/eller kontrakt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 11:16   #6
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Kan ikke se der står noget om at jeg skylder i forhold til at være fleksjobber i linket. Og som sagt har butikken ingen overenskomst og der står intet i kontrakten...

Hun siger jeg er timeløns ansat og derfor altid vil skylde både ved helligdage og sygdom
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 13:54   #7
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Det synes jeg du skal bede din jobkonsulent om at finde ud af...

eller hvis du er i fagforening så skriv til dem?

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 14:15   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Da der ikke er overenskomst skal det fremgå af kontrakten, hvis du bliver aflønnet for helligdage. Gør du ikke det, får du ikke løn for den dag.

Din arbejdsgiver kan ikke sige du skylder at arbejde en anden dag, hvis ikke der tydeligt står i din ansættelseskontrakt at du skal arbejde timer for helligdage ind. Men han kan som sagt lade være at betale dig løn for dagen.

Du vil så få mere i fleksløntilskud fra kommunen. Se Mik16's svar i # 3 i denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=28757

Så du kan bare sige til din arbejdsgiver at han skal trække dig for helligdagene.

Mht sygdom kommer det også an på hvad der står i din ansættelseskontrakt om løn under sygdom. Får du ikke løn under sygdom vil du kunne få sygedagpenge fra kommunen. Dvs at arbejdsgiveren udbetaler dig mindre i løn (du får kun løn for de timer du har arbejdet den pågældende måned, og kommunen udbetaler dig sygedagene. Begge beløb (løn + sygedagpenge) modregnes i fleksløntilskuddet, ligesom din løn plejer at blive det.
Se https://www.3f.dk/fagforening/fleksj...dom-i-fleksjob
Det samme står her http://sygeguide.dk/hvis-du-er-bleve...ve-af/fleksjob

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-04-2016 kl. 14:43.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 15:43   #9
Jaykay
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2016
Indlæg: 10
Styrke: 9
Jaykay er ny på vejen
Akvamrin, det lyder mere rigtigt... Ser lige på kontrakten igen, men mener ikke der står noget som helst ang helligdage... Og min fagforening mente jo at hun ikke måtte trække el lade mig skylde, da en fuldtidsansat ikke ville have det på den måde... Hverken konsulent el fagforening ved en skid om nogen regler... Spurgte også mht ferie, da to af mine uger måtte deles op, så sagde hun at jeg jo ikke kunne få fem dage på forskellige dage, da jeg kun arbejdede 3 el 4 dage om ugen... Der er ingen regler på det punkt, så aner ik hvor mange dages ferie jeg så har...
Jaykay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 16:46   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Reglen mht ferie er at du har 5 uger som alle andre.

En ferieuge for dig er: de dage du arbejder + de dage du restituerer. Altså hvis du arbejder 3 dage om uger skal du når du holder ferie både holde på arbejdsdagene og på de 2 dage du har til restitution (de dage kommunen betaler dig fleksløntilskud for).

Hvis du kun vil holde en feriearbejdsdag og arbejde dine to andre arbejdsdag, så vil du blive trukket for både den dag du holder ferie og 1/3 af de timer du får fleksløntilskud den uge. Så det er kringlet at holde enkelte feriedage og kommunernes ydelseskontorer udregner det forskelligt. Men på årsbasis skal det gerne gå op

En anden måde at anskue det på er at sige at hvis du arbejder 12 timer om ugen har du ret til 5 uger x 12 timer = 60 timers ferie fra arbejdspladsen på et år. De resterende ferietimer ligger på dine restitutionsdage.

Håber det giver lidt mening.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension