K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2009, 01:09   #1
Solveiga
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Solveiga er ny på vejen
Førtidspensionsmulighed ?

jeg er blevet fyret fra mit flexjob, arbejder 6½ time om ugen indtil marts. får halvtidsløn og lille pension ca 14000 plus 8900 kr. Prøver psykolog men det går slet ikke psykisk og fysisk, er der et godt råd til enten at blive sygemeldt eller fritstillet i mit job i forhold til evt førtidspension som min læge har anbefalet mig de sidste 6 år efter jeg blev syg af kræft
Solveiga er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 01:54   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes udfra de meget sparsomme oplysninger, at der burde være kød nok på til en førtidspension. For det første er dit timetal jo på et minimum, for det andet har du din læge i ryggen, og for det tredje kan dine diagnoser jo være så invaliderende, at arbejdsevnen som delvist selvforsørgende er umulig.

Men det er jo blot gisninger fra min side, da det er svært udfra 3 linjer at danne sig et helhedsindtryk....men umiddelbart, så jow!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 08:21   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tage en snak med din læge og din sagsbehandler, de kender dig og vil sikkert støtte en FP. udfra det du skriver. I hvertfald din læge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 10:04   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solveiga Se meddelelser
jeg er blevet fyret fra mit flexjob, arbejder 6½ time om ugen indtil marts. får halvtidsløn og lille pension ca 14000 plus 8900 kr. Prøver psykolog men det går slet ikke psykisk og fysisk, er der et godt råd til enten at blive sygemeldt eller fritstillet i mit job i forhold til evt førtidspension som min læge har anbefalet mig de sidste 6 år efter jeg blev syg af kræft

Hvis du ikke kan klare dit job så skal du helt klart sygemelde dig, (snak med din læge som også andre anbefaler ) du skriver 6½ timer indtil marts vil det sige at du er varslet fyret eller er du fyret ...

Uanset hvordan du vender og drejer den så skal du sygemelde dig hvis ikke du kan klare jobbet og du skal i gang med en syge opfølgning sammen med den skal din ressourceprofil opdateres og på den måde skal det afklares om ikke du kan få pension .. i sidste ende er der jo mulighed for at søge selv ..

Men det burde ikke være nødvendigt 6½ time er jo ikke lige et job du kan finde igen
  Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 10:36   #5
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hejsa solveiga og i andre

jeg studser lidt over at din læge anbefaler dig pension min læge siger at det må hun ikke anbefale er der ikke en fældes lov om hvad læger må og ikke må og hvor står det


skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 10:54   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Så vidt jeg har forstået må en læge godt mundtligt anbefale en patient at søge om f.eks førtidspension. Men læge må ikke i papirerne til kommunen skrive at han/hun anbefaler en førtidspension.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 11:16   #7
skattepige
Elsker at være her på K10
 
skattepiges avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2008
Lokation: horsens
Indlæg: 76
Styrke: 17
skattepige er ny på vejen
hej gitte


tak for svaret kunne godt ha tænkt mig at læse noget om det. skattepige
skattepige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 12:09   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gittedl Se meddelelser
Men læge må ikke i papirerne til kommunen skrive at han/hun anbefaler en førtidspension.
Fuldstændig rigtigt, hvis lægen mener at patienten bør have fp, så kan han/hun skrive, at "arbejdsevnen er nedsat til det ubetydelige".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 13:42   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af skattepige Se meddelelser
hej gitte


tak for svaret kunne godt ha tænkt mig at læse noget om det. skattepige
Jamen så kan du læse det her..

Skrivelse om orientering om lægers opgaver i pensionssager

Citat:
Efter pensionsloven skal læger således hverken tage stilling til spørgsmålet om berettigelse til pension eller en eventuel pensionstype. Myndigheden, der træffer afgørelse om førtidspension, forudsættes at sørge for, at lægerne, der afgiver erklæringer om ansøgers ret til førtidspension, får præciseret deres opgaver.
Kilde: Skrivelse med orientering om lægekonsulenters opgaver i pensionssager 1998 (TIP!! Dette link ligger også under vores Nyttige Link her på siden)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension