K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2010, 23:48   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Man kan bare ikke gøre det sådan op. For de få, der arbejder fuld tid, hvad er det for et arbejde?? Er det på et beskyttet værksted?? Er det et job, hvor effektiviteten er så lille, at man aldrig ville kunne oppebære en løn? Det faktum, at vedkommende kan arbejde, skyldes det, at der ikke er så mange forpligtelser forbundet med jobbet, således at man ikke får stress eller feks andre psykiske symptomer? Det job, man udfører, til hvilken løn er det og er det realistisk, at jobbet ville være der enten som et fleksjob eller et ordinært job? Alt sådan noget står der ikke noget om.

Og skal en højtuddannet, vellønnet fleksjobber straffes for, at pressen hiver dem frem som det dårlige eksempel??
Rent samfundsøkonomisk så ryger der vel en god slat penge tilbage til systemet i skat/topskat, i mange tilfælde vel endda med et beløb større end tilskuddet, hvilket ikke kan siges at være tilfældet med en lavtlønnet.

Skal vi have et system, hvor en højtlønnet skal sælge sin arbejdskraft billigt?
Jeg skriver jo netop at der er ingen der ved om de evt. har fået deres pension stillet i bero, det kan selvfølgelig også være i skånejob på beskyttet værksted, til tusinde kroner om måneden.

Og nej det er jo netop min pointe at man ikke kan regne det sådan ud, men det vil rigtig mange almindelige borgere da alligevel gøre. Og det er derfor ikke mig jeg snakker om men hvorledes det opfattes af befolkningen generelt.

Men så kunne man spørge, hvis en førtidspensionist arbejder fuld tid, evt. på et beskyttet værksted, hvorfor skal vedkommende så ikke ligeså godt have fuld lønkompensation, eller hvis det ikke er på et beskyttet værksted, men på det ordinære arbejdsmarked, så forventes det vel at man stiller sin pension i bero. Hvorfor skal disse førtidspensionister ikke have ligeså god ret til deres fulde pension + lønnen?

Jeg kunne da godt tænke mig fuld lønkompensation i forhold til det arbejde jeg havde umiddelbart før jeg blev syg, i stedet for de 97.500 jeg har brutto om året nu.

Og da der er en pulje til velfærd og sociale ydelser, så gælder det vel om at fordele denne pulje på den mest retfærdige måde blandt samtlige der har behov for en social ydelse. Jeg har sørme det man kalder en mellemlang uddannelse, En BA i virksomhedsledelse, samt 2 uddannelser (mesterlære) + voksenpædagogik og noget psykologi, jeg sled og slæbte på arbejdsmarkedet indtil ryggen sagde stop, op til 60-70 timer om ugen, men det var der ingen der tog hensyn til da jeg fik tildelt min pension.

Min pointe er at jeg mener puljen af sociale ydelser kan fordeles bedre end den bliver det på nuværende tidspunkt, men det kræver to ting:

Større solidaritet - burde være en selvfølge.
og at der vil være nogen der bliver ramt på pengepungen, og den er svær at sluge hvis man ellers har haft en god indkomst som f.eks. fleksjobber.

Som det er i øjeblikket er der nogen der sidder til bords og spiser flæskesteg, og resten sidder på gulvet og gnaver benene.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overførselsindkomst-nu kører de igen på kontanthjælpen østerbro Politik og Samfund 8 23-05-2012 13:23
Så kører siden igen! Suncil Politik og Samfund 23 05-12-2008 14:33
Den kører endnu...... guffii Dit og Dat 4 28-03-2007 02:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension