K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2010, 22:40   #11
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
da jeg gik på skagens gig og ryg center fik jeg en ven som af en alle anden sygdom jeg ikek an huske amputeret det enes ben han køre stadig rund i sin merces han har fået lavet en speeder der kan flytters samme kan gøre ved kobling men hvordan fanden han kan køre det er hans højre og det andet ryger også på et tidspunk desvære ben der er væk fatter jeg så ikke lige kan kun tage hatte af for ham.om man skal have stempel skal jeg ikkek unne sige noget om.og man kan også få alt til at side ved rattet koster så kassen at få lavet speeder bremse osv
Det er også højre ben, min bror mangler. Han har automatgear, og speederen er flyttet om på venstre side, hvor koblingen ellers sidder, så han kan betjene speeder og bremse med venstre fod. Men hvis din ven stadig kører med manuelt gearskifte, vil jeg vove den påstand, at det er uforsvarligt, selv når man har en benprotese. For med sådan en protese har man jo slet ingen føling med, hvor hårdt man træder, og om man rammer pedalerne rigtigt. Mon ikke din ven har automatgear, så han ikke skal betjene 3 pedaler med kun et ben?
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 22:59   #12
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
For med sådan en protese har man jo slet ingen føling
jo tak så da han fik den nye ben protese væresgo at lære at gå igen osv

Citat:
speederen er flyttet om på venstre side
men det de har lavet som opfindelse er sgu en kanon ide

og man kan jo også få koblingen til at ide oppe ved rattet jo
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 01:59   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
fusk hvis der er særgelige regler for folk mnee kronisk sygedom osv
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ja jeg er flexjobber og jeg køre ikke med ofentlige transpormigler.nj en bil er ikke en dyr investering kommer så and på hvad man fegler og måske handikap lad os sige du har misted en ben så kan en almedelig bil med med auto gear lave om for få penge og selv med et ben behøver man ikke auto gear kan også laves for små penge så bil er ikke en så dyr indvestering igen jo hvis det skla være nyt osv.og min mening er det er fusk der er andre regler jeg køre og kan ikke får heller ikke mere af den grund.ogm ed mit jon kan jeg ikke være afhængig af ofenlige transport er nyt til at have bil.men som sagt det er min mening du har din poul har sin rikke hendes og anders fogh er stadig et fjols
Nu skriver jeg ikke dette for at vi skal ud i en lang diskussion hvor vi kapre denne tråd...men jeg bliver altså nød til at skrive dette...

Mener du selv at du er en fusker...superkok...

Jeg mener du er jo visiteret til fleksjob og det er jo en ordning der er lavet specielt for folk med en varig nedsættelse af arbejdsevnen...

Altså en særlig ordning for dem der er kronisk syge!!!!

Den er lavet så du kan bevarer en tilknytning til arbejdsmarkedet....lige som de særlige regler ang befordrings fradrag er....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 08:05   #14
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jo tak så da han fik den nye ben protese væresgo at lære at gå igen osv

men det de har lavet som opfindelse er sgu en kanon ide

og man kan jo også få koblingen til at ide oppe ved rattet jo

Selvfølgelig kan man lære at gå igen med en benprotese. Men problemet er stadig, at man altså ikke har føling med, hvor hårdt eller hvor præcist, man rammer fodpedalerne i bilen. Jeg er næsten hundrede procent sikker på, at din ven har automatgear, for efter en benamputation skal man op til en vejledende køreprøve, og ingen motorsagkyndig vil lade en person med benprotese køre uden automatgear.
Og hvis der skal flyttes alt for meget om på fodpedaler og andet i en bil, koster det altså kassen, og det var jo egentlig det, der var min pointe. At det for kronisk syge og handicappede kan være dyrere at skulle fragte sig til og fra job, end det er for andre, der kan køre med det offentlige. Og at jeg derfor synes, det er helt naturligt og retfærdigt, at de kan bruge det særlige kørselsfradrag. Om satsen så nødvendigvis behøver at være så meget højere, er en helt anden sag.

Tidligere i denne tråd, skrev du, at det er fusk og svindel, at nogle er berettiget til et større kørselsfradrag pga handicap. Du skrev, at du selv er nødt til at bruge bil til jobbet, men ikke kan få dette særlige kørselsfradrag.
For mig lyder det som om, at du mener, det er uretfærdigt, at andre kan få, mens du selv ikke kan.
Det kan man jo så mene om, hvad man vil. Jeg synes bare, det lyder lidt som om, misundelsen titter frem; Hvis JEG ikke kan få noget, skal andre heller ikke have muligheden.
Hvis din fleksjob bevilling ikke var gået igennem, da du søgte, mener du så heller ikke, at andre skulle have denne mulighed?

Sidst redigeret af Hammershus; 11-04-2010 kl. 08:08.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 08:35   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er det bare mig som ikke forstå en meter af denne debat.
hvis invalidbil er fusk, så må alt med en en kronisk sygdom være fusk.
pension og flex, raske mennesker kan ikke få den ordning
en rask kan ikke få en invalidbil og det er også blevet rigtig svært for syge at få.
masser får afslag i øjeblikket.
hvordan man kan vende en ordning for kronisk syge til fusk er mig en gåde.

lige som alle mulige andre ting bliver der kigget på hver person, før man kan få tildelt noget
også kørsel og invalidbil. Så nej det er ikke alle som kan få

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-04-2010 kl. 08:37.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 10:14   #16
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er det bare mig som ikke forstå en meter af denne debat.
hvis invalidbil er fusk, så må alt med en en kronisk sygdom være fusk.
pension og flex, raske mennesker kan ikke få den ordning
en rask kan ikke få en invalidbil og det er også blevet rigtig svært for syge at få.
masser får afslag i øjeblikket.
hvordan man kan vende en ordning for kronisk syge til fusk er mig en gåde.

lige som alle mulige andre ting bliver der kigget på hver person, før man kan få tildelt noget
også kørsel og invalidbil. Så nej det er ikke alle som kan få
Håber ikke det er mine indlæg, du ikke forstår en meter af, men måske det ikke skinner klart nok igennem, hvad jeg mener.
Superkok skrev i et tidligere indlæg, at ordningen med kørselsfradrag for kronisk syge er fusk og svindel.
Jeg syntes, det var noget af en useriøs påstand og prøvede bare i mine indlæg at gøre vedkommende opmærksom på, at der altså er en grund til, at en sådan ordning eksisterer.
Nøjagtig som at der eksisterer en ordning, så syge mennesker kan komme i f.eks fleksjob, som Superkok selv, og bevare en tilknytning til arbejdsmarkedet.
Jeg forstår ikke, at Superkok kan finde det forkasteligt, at der findes denne ordning med forhøjet kørselsfradrag for kronisk syge mennesker, når han/hun selv er visiteret til fleksjob og derfor selv er under en ordning der tilgodeser syge mennesker og hjælper dem med at bibeholde en tilknytning til arbejdsmarkedet.

Det var så der, debatten tog en anden drejning, end du måske havde tiltænkt den.

Så for at vende tilbage til dit første indlæg i denne debat, er svaret; Det er din bekendte, der har ret.

Og for at slå fast med syvtommersøm: jeg mener, det er helt i orden med disse ordninger og synes da bestemt, at man skal rette henvendelse til sit skattecenter og prøve at komme under ordningen vedrørende forhøjet kørselsfradrag, hvis det er muligt.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 10:28   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hammershus
er helt enig og tak for dit link
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 10:38   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg blander mig lige her i denne tråd og håber ikke at jeg gør forvirringen totalt, spørgsmålet er om der er mulighed for at få større kørsels fradrag til handicapbil hvis ikke jeg tager helt fejl og svaret er ja som jeg læser det , og jeg kender et kørsels fradrag som kan det men den virker altså også til alm bil hvis man kan dokumentere behovet jeg sætter lige lidt forskelligt ind her som man kan læse på hvis man mener at man kan komme i betragtning og superkok du har såmænd også mulighed for at søge efter den §

http://www.handicapbiler.dk/lovstof/...alidebiler.htm

http://www.scleroseforeningen.dk/da/...2011%2024.aspx


Søg evt på lingningsloven 9d på google og det vil vælte frem med information bla også her fra siden det er en lov der er rigtig gammel men som både kommune og skattevæsen holder meget tæt ind til kroppen
  Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 10:42   #19
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Er der nogen som ved om der gælder nogle særlige regler for invalidebil og kørsel penge.

Jeg mener kun man kan få den almindelig taks, som alle andre hvis man har et arbejde man skal frem og tilbage til. alså fra de først 24 km.

kender en som siger de kan trække noget særligt fra pågrund af invalidebil
et stort beløb og det er ikke meget længere end de første 24 km samlet frem og tilbage.
hvem har ret?
Som et tillæg til Hammerhus`es link til kørselspenge, så vil jeg gerne slå et slag for at oplyse om, at HAR man fået bevilget invalideskilt/parkeringskort og/eller fået støtte til køb af bil, så kan man få en særlig handicap-BroBizz til Storebæltsbroen, man får udover de 5% rabat der er på en BroBizz, ekstra 20%. Rabatten er ikke betinget af, at man kører selv eller skal på et job, det er nok at man selv er med i bilen. Der skal ansøges på forhånd.

Udover dèn rabat er der på handicapsiden, oplysninger om ledsagerkort også til børn, med DSB, der tilligemed giver rabat på visse museer.

www.handicap.dk Tryk på Brugerservice.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 11:22   #20
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Som et tillæg til Hammerhus`es link til kørselspenge, så vil jeg gerne slå et slag for at oplyse om, at HAR man fået bevilget invalideskilt/parkeringskort og/eller fået støtte til køb af bil, så kan man få en særlig handicap-BroBizz til Storebæltsbroen, man får udover de 5% rabat der er på en BroBizz, ekstra 20%. Rabatten er ikke betinget af, at man kører selv eller skal på et job, det er nok at man selv er med i bilen. Der skal ansøges på forhånd.

Udover dèn rabat er der på handicapsiden, oplysninger om ledsagerkort også til børn, med DSB, der tilligemed giver rabat på visse museer.

www.handicap.dk Tryk på Brugerservice.
Jeg har selv her i påsken været over Storebælt med en BroBizz Handicap. Det kostede 334,40 kr tur/retur.
Brobizz Handicap kan kun benyttes til det køretøj, aftalen er knyttet til. Så jeg kan altså ikke flytte den over i en bil, jeg evt har lånt.

Jeg har ikke et ledsagerkort til dsb, men kan som førtidspensionist få rabat. Det kan dog i de fleste tilfælde ikke betale sig, da man mange gange kan rejse billigere på Orange-billetter.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidebil Hanne555 Alt det andet 8 01-03-2013 10:38
Kørepenge mand Alt det andet 11 18-08-2012 11:43
invalidebil sukkertop Hjælpemidler til handicappede 2 28-10-2011 19:32
Invalidebil nemsey Alt det andet 2 16-03-2010 10:27
Invalidebil Kims Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-12-2007 17:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension