K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 16:18   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Har fået diagnose efter reva-aftale

Hej, alle I kloge mennesker.
Så er jeg tilbage og har et lille spørgsmål.
Nu har jeg været i arbejdsprøvning og skal revalideres. Om jeg får lov til at gøre min Bachelor færdig, så jeg igen kan ansættes som musiklærer, eller om jeg skal ud på kontor som ufaglært, ved jeg endnu ikke.

Imidlertid har jeg været så heldig at komme til skulder-nakke-undersøgelse på Arresødal Privathospital.....et fantastisk sted med super personale.
For første gang er jeg blevet mr-scannet, og her viste det sig sørenme, at jeg har en læsion indeni skulderen, sandsynligvis helt fra 70´erne. Der er simpelthen sprunget et ligament/en sene i skulderen, så musklerne har måttet tage over for at holde skulderen i poisition. Nu forstår jeg bedre alle de smerter og dysfunktioner.
Når skaden er så gammel, er det ikke 100% sikkert, at den kan repareres.

Jeg må lige nævne, at den superkompetente reumatolog, der tager sig af mig hedder Henrik Nielsen og arbejder også i København.
Ham kan jeg kun anbefale. På Arresødal bliver tingene FULGT OP!
Tragisk, at det lukker.


Se, nu er grundlaget for min sags behandling jo anderledes, allerede inden effektuering af planer.
Hvis min skulder ikke kan repareres, peger det vel på fleks, idet der fortsat vil være smerter og nedsat kraft + brugbarhed af armen?
Skal jeg foretage mig noget, eller skal jeg bare tage det som det kommer?

Hilsen og goddag til alle.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2011, 23:34   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Tage det som det kommer, og dog skal du være obs på en evt raevalidering, for kan du ikke gennemføre så hedder det altså KHJ, lige som, at du som udgangspunkt revaliderets til selvforsørgelse (dvs = KHJ med mindre du har et job)

Man kan godt revalideres til fleks, men jeg kender kun ET! eneste tilfælde hvor kommunenj af sig selv, har tildelt fleks på en standart revalidering, alle andre ryger bare ud af systemet (inklusiv jeg selv) Der er det altså vigtigt at du sørger for at få skrevet ind at i tilfælde af bla bla, så skal reva´en ende ud i fleks... eller noget i den stil.

Men så længe du er opmærksom på det, og kommunen ellers har alle dine nye oplysninger, så tøffer du bare stille og roligt med *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:12   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nu er min sag hos den nye sagsbehandler, så jeg ved ikke lige, hvordan jeg får oplysningerne ind i sagen.
Der er heller ikke afgjort noget vedr. min behandling, for lægen har endnu ikke fået resultaterne. Jeg spurgte ham igår, og han vrissede: Nå, så er der en, der har fundet et eller andet. Jeg frygter at det københavnske system måske vil afvise scanningen og nægte at behandle. Det er ellers Frederiksberg hospital, der ikke kunne tage mig og gav mig videre til privathospital. Det kan være, at jeg tager sorgerne på forskud, men jeg er smadderbange.
Imorgen ringer jeg til den nye sagsbehandler.

Jeg KOMMER fra kontanthjælp og har været syltet, - senere erklæret låst fast i 10 år, - indtil jeg sagde ordet, ADVOKAT. Det har været en lang vej til reva. Nu er den ved at være der, selvom man ikke rigtigt har troet på min dårlige skulder.
Jeg skal saftsuseme ikke tilbage der!

Sidst redigeret af mukke; 17-03-2011 kl. 11:47.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 13:08   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det burde være nok at du lige skriver til dinSB, at du har været i ryngen med skuldren, der og der hos den og den og at de sagde bla bla, bare lige kort ridset op.

For så er SB faktisk forpligtet til at indhente de oplysninger... men skriv for syvsen, så du har bevis på de ER oplyst om det.
Det vil muligvis smadre reva planerne, alt efter forventningerne til operations varighed og virkning, men det må du jo så tage med.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 15:35   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, nu skal jeg lige se, om jeg bliver repareret eller ej....... det er min største skræk. Jeg har jo før fået nej til scanning, - og nu har jeg fået den, ad "omveje", så jeg frygter, at jeg får nej til behandling. Jeg er nok blevet fuldstændig paranoid, men min læge lød meget sur, da jeg fortalte om det. Han plejer ellers at være fin nok. Det kan være, han bare var stresset og at jeg broderer, men jeg er skrækslagen til brækpunktet og tuder for et godt ord fordi oplevelsen af alle de års mistænkeliggørelse i anledning af mine arm-skulder-klager vælter ind over mig.
Med hensyn til reva vil 3 måneder med armen i mitella vel ikke smadre nogen planer.

Sidst redigeret af mukke; 17-03-2011 kl. 15:40.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2011, 00:38   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nej 3 måneder (op til 6) er okay, men det KAN være du får behov or at banke dem oven i hovedet for også at slippe af sted med det (men lovgivningsmæssigt er det helt okay)

Det jeg mente er at hvis nu din skulder forværres af OP, så har du jo et alvorligt problem, og det er faktisk derfor det er VIGTIGT at oplyse kommunen om hvad der foregår, der til har du faktisk PLIGT til at oplyse dem om det, ved ikke at gøre det kan det få fatale konsekvenser. Du skriver jo også selv at grundlaget, er et helt andet nu

Men super din egen læge er informeret.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 14:27   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nåeh, det forværres nok ikke. Det er jo bare en sene, der skal sys og noget genoptræning. Jeg sender bare til sagsbehandleren når det hele er på plads.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 15:52   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja det er naturligvis op til dig selv, men det kan komme til at koste dig meget dyrt, også selv om at det ikke får nogen reel betydning, for det er ikke lovligt at vente idet du er forpligtet til at oplyse om alt der KAN få betydning for sagen... er din kommune SB´er på tværs, både kan og må de sige at du ikke har opfyldt din oplysningspligt, og kan derfor få konsekvenser.

Det er sådan at kommunen ikke må planlægge en rava varende over 5 år, og de kan få ballade hvis reva´en alligevel overstiger de 5 år (også selv om at det ikke er deres fejl) ja ja 3-4 måneder, men du kan ikke se ind i fremtiden, måske der kommer andet til.

Men igen det er dig der tager chancen, og dig der må leve med problemerne, hvis der bliver nogle.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 21:33   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej, jeg tror da bare, at jeg skal vente med at sende noget indtil der er formuleret noget, lægmænd forstår. Endnu har jeg ikke fået en indkaldelse til ortopædkirurg og skulderen-nakken er heller ikke færdigt udredt. Jeg har ringet for at fortælle det, men kunne ikke få fat i sagsbehandleren. En anden har givet min besked videre. Jeg prøver at nå rette vedkommende igen imorgen. Selvfølgelig har jeg tænkt at meddele det så hurtigt som muligt, - men foreløbig kan jeg se, at det ikke kommer til at influere på planerne, hvis jeg får lov til det, jeg så energisk talte for.
Til gengæld vil der være behov for ændring, hvis jeg bliver sat til noget mere ensartet, end det, jeg satser på.
Hvor er det "skønt". Under udredningen i forbindelse med sagen, bliver man ikke ordentligt undersøgt, for, ih du gode, det kunne være, at man bare var ude på at slippe for at arbejde!!!
Nu kan det være, at det alligevel skulle have været den flex, der har været lagt op til flere gange........
Bare et lille opstød.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2011, 00:15   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal ikke ringe men skrive, for ellers risikere du samme prob som hvis du intet siger... det har du aldrig sagt, og hvor er dine beviser for at du har fortalt det??

Ja man skal helgardere sig, også mod det man ikke ander noget om, og ikke får noget af vide om, og det er bla der, SKRIV er så møg vigtigt.

Pøj pøj, håber det glider uden problemer... men mon ikke det gør det??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Reva-centrene lukker her efter nytår ! Birkes-musen Politik og Samfund 2 20-11-2012 14:02
Følelser efter at have fået FP 0401AMvB Alt det andet 7 02-06-2012 09:57
ikke fået tilkendt fleksjob efter ca.7 år på sygedagpenge PHP Spørgsmål ang fleksjob 5 31-08-2010 14:13
Er der nogen der har fået førtidspension efter §17??? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-03-2010 16:52
Har i fået stillet en diagnose. KatrineB Alt det andet 4 27-12-2009 21:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension