K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2010, 13:19   #1
Mik
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
Mik er ny på vejen
Er der nogen der har fået førtidspension efter §17???

Vil bare høre om jeg overhovedet har nogen chance for at de tilkender mig pension efter §17 hvor der er mig selv der søge????
Mik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 13:36   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har ikke kigget i din sag

når man søger selv

arbejdsprøvning er næsten et must når man søger selv
læger skal have skrevet ingen behandlingsmuligheder og ubetydelige erhvervsevne.
ellers er man næsten sikker på et afslag, samt ens anke mulighed også er meget lille

så vil sige det er den sidste udvej. Hvis man føler alt er på plads fra læger og osv, men kommunen ikke vil indstille ind.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 14:02   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hejsa Mik ... Har lige været inde og læse dine andre tråde og det tager jo lidt tid at bladre rundt, derfo vil jeg opfordre dig til at blive i den samme tråd, når det er den samme problemstilling du spørger om. Det gør det lettere for os andre at råde dig, når vi kan sætte os ind i din sag

Som jeg ser det, tvivler jeg på at du vil blive bevilget en FP på §17, da du er under behandling og at der ikke foreligger en arbejdsprøvning af nogen art.

Det du kan bruge §17 til i dit tilfælde er at 'forlænge' dine sygedagpenge i de 3 mdr. kommunen har til at bringe orden i dine papirer og komme med en afgørelse.

Din læge skal også utvetydigt have skrevet i dine papirer at der ingen mulighed er for bedring, og det er jo ikke liiige det han har givet udtryk for, så vidt jeg har læst mig til

Jeg vil også lige spørge dig, om du har fået et skriftligt varsel om at kommunen påtænker at stoppe dine sygedagpenge, og har du fået en indsigelsesfrist? ... Det har du nemlig krav på!

De må ikke bare stoppe dine sygedagpenge, og de har da mulighed for at forlænge dine sygedagpenge efter §27, stk.1, nr. 4 der siger:

Citat:
»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«
Du er jo under behandling og mangler jo at blive afklaret, selvom det vist ikke bliver noget med at komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked?

Du kan vente med at søge pension til den aller sidste dag du er på sygedagpenge. Det gjorde jeg, for at forhale stoppet af mine sygedagpenge, og samtidigt ankede jeg stoppet af mine sygedagpenge, så det kan du også sagtens gøre, hvis du vælger den udvej.

De bedste ønsker fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 16:22   #4
Mik
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
Mik er ny på vejen
Hej og tak!!

Har fået skriftligt varsel og har sendt klage over sygedagpengestop og på grund af forlængelsesmuligheder jeg har er det eneste mulighed at søge førtidspension efter §17 som jeg vil aflevere torsdag eller fredag da min sygedagpenge stoper den 20.03 lørdag. Har talt med rådgiver idag og nu sidder hun med min klage over sygedagpenge og mener at jeg skal sendes i arbejdprøvning på kontanthjælp så jeg tror ikke at jeg få rat meget ud af min klage.

Med venlig hilsen

Mik
Mik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2010, 16:52   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja der er adskillige der har fået en pension efter de selv har søgt...mig selv incl...

Når det er sagt...så er der visse ting som man skal være opmærksom på...

Man skal være helt sikker på at kommunen har alt....det vil sige....alle papirer, arbejdsprøvning skal kunne vise noget osv osv...

De skal kunne træffe en afgørelse på de ting som ligger i sagen....og man skal lige tænke over hvad det er som skal ligge i sagen...før en kommune overhovedet kan træffe en afgørelse..

Man kan jo godt selv mene at man er syg nok til en pension....men hvis der feks ikke ligger nogen papirer som siger at der ikke er nogen behandlings muligheder tilbage...ja så giver det et afslag...

Så man skal lige sætte sig godt ind i hvad det er en kommune skal bruge af oplysninger før den kan træffe en ordentlig afgørelse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som har været i arbejdsprøve efter bevilget førtidspension? Indiansummer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 68 29-09-2013 22:08
Følelser efter at have fået FP 0401AMvB Alt det andet 7 02-06-2012 09:57
Er der nogen som har fået et brev som dette MTVRV1 At søge førtidspension 8 26-03-2011 22:29
Anke - nogen der har fået medhold??? akizuri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-06-2010 16:46
Nogen der har fået tidsbegrænset pension frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 17-08-2009 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension