K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2010, 22:25   #1
kokken
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2010
Lokation: 9900
Alder: 70
Indlæg: 17
Styrke: 15
kokken er ny på vejen
Unhappy Amatør

Nu har jeg skrevet 6 indlæg ang mine personlige forhold, men jeg kan s-u ikke finde ud af sende eller besvare dem HJÆLP.

Nu går jeg i seng, har s-u ellers så meget jeg godt lige ville spørge om, eller have hjælp til, men jeg må jo bare øve mig.

Godnat friends. hvad betyder tags fek.s hvordan sætter jeg en smiley ind?
kokken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 23:21   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er bedst, som nu at have egen tråd, så er det nemmere at samle dine oplysninger, samt hvad der bliver svaret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 05:43   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tags:
Tags betyder stikord. Det er en funktion du kan bruge til at skrive nogle få ord om hvad indlægget handler om, som gør det nemt at finde indlægget ved søgning på de stikord.
Jeg er flittig bruger herinde men bruger aldrig den funktion.

Smileys:
For at se de mange smileymuligheder som billeder skal du skrive dit indlæg ved at trykke på "Besvar" i venstre side af skærmen lige under det sidste indlæg i tråden i stedet for at bruge "Hurtigt svar"-feltet.
Når du bruger "Besvar"-knappen kommer der et vindue du skal skrive dit indlæg i, og over samt ved siden af det er der en masse valgmuligheder.

Ved altid at svare på indlæg ved at trykke på "Besvar" i stedet for at benytte feltet med "Hurtigt svar" vil du have nem adgang til alle de ekstra funktioner.

Når du trykker på smileyen i feltet lige over det hvide felt du skriver i kommer der et vindue med mange forskellige smileys, og ved at trykke på en af dem bliver den indsat i teksten.
Der er også et felt med smileys til højre for det felt du skriver i.
Bemærk, at smileyen først bliver til et billede når du har posted (sendt) dit svar; før da er det bare et kolon og et bogstav eller tegn.

Du kan også lave smileys når du skriver i "Hurtigt svar", men så skal du gøre det ved at indtaste "koden" for smileyen hvis du kender den. Fx. et kolon efterfulgt af et et d (smiley med stort smil).

Skrifttype:
Hvis du vil skrive noget med fed, kursiv, eller understreget trykker du på hhv. B, I og U i feltet ovenover.
Når du trykker på dem kommer der nogle tegn rundt om markøren (den streg der blinker der hvor du skriver) som skal stå rundt om teksten. Det vil sige, at din tekst skal stå mellem tegnene.

Du kan også bare markere den tekst du vil ændre, og så trykke på tegnet; så bliver teksten indrammet af tegnene.
Du markerer en tekst ved at sætte markøren foran det stykke du vil markere og så holde shift-knappen (den du bruger når du skal lave et stort bogstav) nede mens du trykker på piletasten hen til slutningen af det du vil markere. Så bliver teksten hvid på blå baggrund.

Link:
Hvis du vil indsætte et link til en anden internetside, trykker du på tegnet med jordkloden og en klips. Så kommer der et vindue op som du skal skrive linket i det. Så bliver det skrevet sådan at vi andre bare kan trykke på det og så blive ført direkte hen på internetsiden.

Ikon
Når du skriver via "Besvar" er der et felt med "Indlægs ikoner" under feltet du skriver i. De tegn bliver skrevet ved siden af indlægget i oversigten. De bruges fx. til at beskrive din følelse. Det er overhovedet ikke nødvendigt at bruge dem.

Om tråde:
Alle tråde starter med et spørgsmål som en bruger stiller til de andre brugere. Her er ikke som sådan "eksperter" tilknyttet; men brugere som alle ved en masse om systemet - og på den måde er autodidakte eksperter.

Generelt er det en god idé at have en tråd som man skriver de fleste af sine indlæg i. Det er fordi, at der er mange herinde som bruger meget tid på siden, og ved at skrive i samme tråd hele tiden, kan vi hurtigt huske hvem det er du er og hvad dine problemstillinger er - det gør det hele meget mere overskueligt.

Men selvfølgelig kan man sagtens oprette flere tråde. Det gør jeg da også selv. Hvis der er noget jeg funderer over som ikke berører min nuværende situation direkte opretter jeg bare en ny tråd med det.

Find spørgsmål:
Hvis du gerne vil se hvilket spørgsmål der er stillet i en bestemt kategori, kan du trykke på "Forum Kategorier" til venstre øverst på siden. Så kommer du ind på en side med en liste over de forskellige fora og du kan så klikke på den kategori du vil se tråde i. Foreksempel "Spørgsmål ang Flexjob".

Svare på indlæg:
Meningen er, at en bruger stiller et spørgsmål (det øverste indlæg i tråden), og at de andre brugere så hjælper denne bruger i den tråd.
Dit svar som du skriver via "Hurtigt svar" eller "Besvar" placeres sidst i tråden. Det næste svar der så postes placeres efter dit og så fremdeles. Du kan godt regne med at dit svar bliver læst! Du skriver bare dit indlæg i feltet med "Hurtigt svar" og trykker så på "Send hurtigt svar" eller under "Besvar" og så trykke på "Send svar (kopier evt. indlæg først)".

Nyt spørgsmål:
Hvis du eller en anden har et spørgsmål, kan man oprette en tråd med det. Det gør du ved at gå ind i "Forum Kategorier", klikke på den kategori du vil skrive dit spørgsmål i og så klikke på "Nyt indlæg".
Når du skriver et indlæg er det vigtigt at du laver afsnit (linieskift) i teksten, fordi her er en del der har svært ved at koncentrere sig og derfor slet ikke kan læse en tekst med fx. 20 linier ud i én køre.

Hvis du har lavet en fejl, kan du rette i dit indlæg ved at trykke på "Rediger". Så kommer du tilbage til det felt du skriver indlæg i. Der kan du så rette det du vil, hvorefter du trykker på "Gem".

Citere:
Hvis du gerne vil citere noget en anden har skrevet, kan du få det fremhævet på gul baggrund.
Det gør man ved at se på det indlæg man vil kommentere, og i stedet for at bruge "Hurtig svar" eller "Besvar", så trykker man på "Quote" i feltet med indlægget.
Så kommer der et felt frem med nogle tegn foran og bagved det indlæg du vil citere. Det er disse tegn der gør, at teksten bliver skrevet på gul baggrund.

For at gøre tråden mere overskuelig bør du så slette det af teksten som er irrelevant for det du skal svare på, sådan at du ikke citerer HELE indlægget, men bare de relevante sætninger.
Du må bare ikke slette den tekst/de tegn der er dukket op foran og bagved indlægget; altså det du vil citere skal stå indenfor de tegn. Derved bliver den tekst du vil citerer skrevet på gul baggrund.

Det du så vil skrive til det du har citeret, det skriver du UDENFOR de tegn, for det du skriver skal ikke stå på den gule baggrund.

Finde egne indlæg:
Hvis du ikke kan se dit svar i en tråd du ved du har svaret på, er det måske fordi der er flere sider, og dit svar er placeret på foreksempel side 2 af 3 sider.
Det kan du se ved, at der i oversigten over indlæg efter overskriften på indlægget står "1 2 3" . For at side 2 trykker du så på "2".
Hvis du er klikket ind på en tråd, og den har flere sider, så står det oppe over tråden til højre "Side 1 af 3" og i nogle små felter står der så 1 2 3. Klik på det tal som er den side du vil se.

For at få overblik over/finde de indlæg du har skrevet, skal du gå ind på din brugerprofil.
Oppe til højre på siden står der hele tiden "Velkommen, kokken...". Du trykker på "kokken...", og så kommer du ind på din brugerprofil.
Der skal du så trykke på "Statistik". Derefter kan du trykke på "Find alle indlæg af kokken..." (så ser du ALLE de tråde du har skrevet noget i) eller på "Find alle emner startet af kokken..." (så ser du de tråde som du har startet).

Finde anden persons indlæg:
Hvis du vil se hvad en anden bruger har skrevet i forskellige tråde, så trykker du på brugerens navn. Hvis vi siger at du vil se hvad jeg har skrevet rundt omkring, så trykker du på mit brugernavn her ude til venstre, og så kommer der en lille boks hvor der står nogle valgmuligheder. Der trykker du på "Find flere Indlæg af annagw".

Håber jeg kom nogenlunde omkring det hele. Ellers spørger du bare!

Sidst redigeret af annagw; 01-09-2010 kl. 07:22.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 06:16   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
annagw aj en god vejledning

Den har jeg lige snuppet og lagt på min puter hvis andre kommer med de spørgsmål håber det er ok
  Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 06:47   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Selvfølgelig er det det
Noget af det havde jeg skrevet engang tidligere, men har hermed rettet det lidt til - og rettet nogle stavefejl efter du skrev.

Sidst redigeret af annagw; 01-09-2010 kl. 07:23.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 08:27   #6
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kokken Se meddelelser
Nu har jeg skrevet 6 indlæg ang mine personlige forhold, men jeg kan s-u ikke finde ud af sende eller besvare dem HJÆLP.

Nu går jeg i seng, har s-u ellers så meget jeg godt lige ville spørge om, eller have hjælp til, men jeg må jo bare øve mig.

Godnat friends. hvad betyder tags fek.s hvordan sætter jeg en smiley ind?
Hej

Jeg har også problemer med at sende indlæg. Nu har jeg fundet løsningen til at kunne sende, for når du logger ind på K10 skal du sætte flueben i "Husk mig".

Forskellen må være at K10 systemet/sitet går ind og automatisk undersøger jævnligt / kontinuerligt om bruger er logget på "Fast" (Husk mig) eller "løst" logget in. Er du kun "løst logget ind, dvs uden "Husk mig", får du kun en meget kort periode til at besvare indlæg / skrive tekst. Overskrider du tiden, kan du ikke få lov til at sende din tekst, systemet kobler dig af og du mister din tekst

Så husk at logge "rigtigt ind" med "Husk mig", når du vil oprette eller besvare tråde/spørgsmål.

Kan kun trøste dig med, du ikke er den eneste der ikke kan finde ud af hvordan K10 bruges bedst.

Er der nogen der ved hvor man kan finde en brugevejledning til K10, for det står ikke under FAQ, hvad de forskellige ting betyder?

Eks. har jeg tilmeldt (abonoment) mig 3 tråde, men hvor finder jeg oversigt til hvad jeg er tilmeldt på min profil?

Jeg forstår heller ikke at systemet kræver der skal gå 5-6 min. mellem hvert brev
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 08:48   #7
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr x Se meddelelser

Eks. har jeg tilmeldt (abonoment) mig 3 tråde, men hvor finder jeg oversigt til hvad jeg er tilmeldt på min profil?
Det finder du under kontrolpanel -> abonnerede emner (ude i venstre side, næsten nederst) -> vis tilmeldinger
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 09:03   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej MrX

Tror godt vi kan kalde mit indlæg længere oppe for en brugervejledning til K10 - ihvertfald til en del af funktionerne.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 09:16   #9
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Hej MrX

Tror godt vi kan kalde mit indlæg længere oppe for en brugervejledning til K10 - ihvertfald til en del af funktionerne.
Ja dit indlæg er ret godt, så tak for det

Savner dog stadig, "FAQ" kunne hjælpe os amatører , for det er jo ikke nemt hvis man skal kunne gå før man er kommet gennem kravlestadiget
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 10:35   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Der er jo en FAQ, men jeg kan godt se, at den måske ikke rumme det med hvordan man skriver indlæg m.m.

Her i denne tråd kan der jo passende komme forslag til hvad der mangler svar på. Så vil jeg gerne sætte mig og lave en udvidet brugervejledning. Mon ikke webmaster er med på den...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension