K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2009, 17:56   #1
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Unhappy Skånehensyn?

Hej allesammen. Jeg hedder paw og er ny her på K10 jeg arbejder på fjerde år i et cateringfirma, 25 timer om ugen til 2/3 tilskud i flexjob.I det sidste års tid; har firmaet optimeret arbejdsgangen så alle render stærkere. Det gælder også mig på trods af mine skånehensyn er, at undgå stress/dårlig koncentration og hukommelse. Dette har ført til at jeg har haft meget syge fravær, og har været indlagt med et blodtryk på 180/240 og nu må tage en masse blodtryksmedicin.Jeg har snakket med min chef, og han foreslår at vi rykker om på mine timer så jeg har 3 fridage om ugen, men stadig 25 timer og det løser jo ikke mit problem bør jeg ringe til min sagsbehandler og foreslå et møde? Kan han fyre mig for at gå ned i timer? er lidt lost omkring det! Mange knus fra paw.
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 20:38   #2
kicac
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Lokation: Brønderslev
Indlæg: 22
Styrke: 19
kicac er ny på vejen
Hej Paw. jeg synes du skal få en snak med din sagsbehandler/jobkonsulent hurtigst muligt. Det er ikke rimeligt at du bliver presset så hårdt med de skånehensyn du har. Hvad siger din læge? Over hvor mange dage skal du have de 25 timer?
kicac er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2009, 23:57   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Paw du skal den dag i morgen begynde at skrive ned hvad du laver på jobbet og hvordan det påvirker dig , altså en jobdagbog og hvis jeg var dig så ville jeg sende en skrivelse til sagsbehandler og jobkonsulent både om den større arbejdsbyrde samt de glemte skånehensyn ..


Du skal SKRIVE og ikke ringe , har du prøvet at snakke med din chef om at det går for hurtigt og der er for travlt nu ?

Det kan også være at du skal en tur ned og runde din læge det kan jo være at dit helbred er forværret i hvertfald lyder det vanvittigt med 2/3del refusion på 25 timer og så at dine skånehensyn ikke overholdes ... din arbejdsgiver kan ikke forvente at fordi han sætter tempoet op så skal du følge med dine skånehensyn og arbejdsvilkår er tilrettelagt og dem skal der ikke pilles ved pga travlhed i firmaet , og du skal huske også selv at sige fra ...

er du i fagforening ...
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2009, 18:08   #4
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Tusind tak for jeres råd.Jeg har kontaktet min læge for at få ham med i det, og vil så tage kontakt til min sagsbehandler og få et måde i stand. Chefer har det jo med at blive mere medgørlige når sagsbehandleren er med til møde, og så bliver hun jo også opmærksom på at der er et problem.Det var en rigtig god ide med den arbejdsdagbog, så man kan kortlægge hvad dage/sitiuationer jeg bliver presset i. Jeg er ikke særlig god til at sige fra, det må jeg se at lære.jeg tror generelt mange flexjobbere har det problem.Jeg lover at skrive tilbage når jeg har fået en løsning.Mange tak for hjælpen
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skånehensyn - fremtid? bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 1 23-02-2013 12:33
skånehensyn flexjob nille60 Spørgsmål ang fleksjob 5 12-05-2010 23:04
Skånehensyn, hvem? Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 2 17-10-2009 18:46
Skånehensyn kontra timeantal Cerise Spørgsmål ang fleksjob 3 26-03-2009 15:35
Fleksjob og skånehensyn andi1975 Jeg er kommet i praktik. 1 14-11-2007 12:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension