K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2008, 23:01   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hvem kan hjælpe med at tyde diagnose?

Hej

Jeg har været igennem en MR-skanning - nåede ikke fange min læge i fredags, der havde de modtaget beskrivelserne af skanning.. Men lørdag fik jeg post fra skanningen. Har godt nok været spændt..

Tænkte bare om nogle kunne være behjælpelig med at tyde diagnose og om den i hele taget et til noget min dianogse - så ondt som jeg har burde der have været meget mere på den skanning. Det vil sige at det jo på sin sin vis er godt - men det dårlige er at jeg stadig har lang vej med hvor hulen hunden er begravet.. Når jeg kan være så dårlig i perioder - vil finde nærmere forklaring på min tilstand.

Jeg fik skannet både hoved og hele længderyggen.

Der står mht hovedet er der lette degenerative forandringer i discus c4 c5 c6. En del cervikal spondylose ellers intet abnormt?????????????????

Mht ryggen står der: Der findes en betydelig discusdegerneration på l1 l2 niveau, hvor der også findes en lille højresidig paramedian discusprolaps. Normale forhold i sacroiliakaleddene??????????????????

Jamen har jeg så en discus eller hvad?? Og er det mon det som laver så meget ravage i peioder i hele min højre side.. Eller skal jeg bare leve med det??

Umiddelbart når jeg læser det - tænker jeg at det nok slet intet er i vejen.. At vi er i små tings afdelingen.. Hvem kan hjælpe med et svar?? Så må jeg se hvad egen læge sir om der er behandling for det som står i brevet

Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2008, 23:21   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan vist læse lidt om det her, men det afhænger åbenbart ikke af, hvad man finder på undersøgelsen. http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s....13031204100801

Du må nok vente og høre, hvad din læge siger.

Måske andre på siden kan hjælpe dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 12:57   #3
Brogaard
Føler sig hjemme på K10
 
Brogaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2008
Lokation: sønderborg
Indlæg: 25
Styrke: 16
Brogaard er ny på vejen
Hej Cat. Har undersøgt nogle af dine ord, se ordet Degenerative betyder Forringelse, Cervikal betyder Hals, Spondylose betyder: Bindevævslidelse i rygsøjlens bånd og intervertebralskiver, det beskrives som en kronisk betændelse i de små ægte led mellem hvirvlerne, medførende stivhed i rygsøjlen..Men få en snak med din egen læge og få det oversat til et sprog du forstår...Jeg har mine oplysninger fra en medicinsk fagudtryks bog for sygeplejesker og volontører jeg har fået af min svigermor, håber du kan bruge mine oplysninger.
Brogaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 14:29   #4
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Tak Brogaard og Zuzza.. Kan selvfølgelig ikke få fat på egen læge - hun er syg..

Dvs at der rent faktisk er noget gamle med min gamle Monroe krop.????

Man blir jo helt nervøs at der nok slet ikke er noget galt. For jeg vil til hver en tid sige at fordi man skal kastes rundt i systemet - ja så blir man mere syg.. syg af at vente..
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 19:21   #5
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
degenerative forandringer omsat til dansk slidgigt når det er lette degenerative forandringer er det noget man kan finde ved alle.

Men jo der er noget at komme efter
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 21:35   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Cat, hvis jeg må have lov at indskyde, husk for din egen skyld at det er ikke alt der kan forklares ved billeder, rtg, scanning m.m.
Godt nok er videnskaben blevet dygtigere i dag end de var i går meeeen..
Dine smerter og symptomer er reelle, for det er sådan det er for dig så jeg kan godt forstå at du vil finde ud af hvor hunden er begravet

Muskler,sener,bindevæv etc kan desværre(endnu) ikke aflæses på et billede.
Du har det som du har det, hjælp dig selv ved at huske på det, uanset hvad billeder mm ikke viser

Tilgiv mig, men kan ikke lige huske hvor meget og hvor mange undersøgelser du har været igennem men har du fx været til en EMG? Diverse blodprøver der viser evt infektion? Rygmarvsprøve?

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 23:28   #7
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hej Buster Nej jeg valgte at tage MR skaning som selv betaler.. Har været iggenem en masse forskelligt udredning og fik på den baggrund fleks job idet mine smerter er varige og kroniske. Nok har jeg altid villet søge videre for nærmere forklaring - måske finder jeg aldrig svaret.. Nu er billed beskrivelsen sendt videre fra privat til silkeborg sygehus - så kunne man da håbe at det rykker mit nr fremad i den lange kø. EMG HVAD ER DET SÅ?? Ja jeg har sikkert mange undersøgelser i sigte endnu - hvis man snart magter mere.. Så må jeg holde modet oppe og være lykkelig for de gode dage - men hvis jeg kunne smerte dækkes bare en smule mere ville jeg være endnu gladere. Det så forfærdeligt at være så ramt i perioder - men det vi jo fælles om her på K 10.

Sidst redigeret af Stezu; 23-09-2008 kl. 12:47. Årsag: citat overflødigt når det er forrige indlæg
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 12:04   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej igen cat

Jeg lægger et link til dig hvor du kan læse lidt om EMG:
http://www.ouh.dk/wm137937

Min mand var på Glostup Hospital og fik denne og den viste at hans højre ben så at sige var et træben= nul funktion af nerver mm.
Det eneste som reelt gør at han er i stand til at flytte/bevæge det er at han hele tiden skal sende besked fra hjernen til benet om at flytte sig samt hans mega gode muskelmasse Iflg lægerne burde han ikke være i stand til at bevæge det, tja, det er nu noget mere imellem himmel og jord ikk´

Undersøgelsen varede i ca 2 timer, lå i en seng og man satte elektroder ind under huden(nåle) i begge hans ben. Man kunne skrue op og ned for strømstyrken og aflæse på en skærm hvordan forbindelsen var. Mærkeligt, iøvrigt, har aldrig vist at nerver havde lyd

Hm, da du var til scanning var det så med en kontrastvæske eller uden?
(Hvis det er med kontrastvæske kan man følge det på skærmen hele kroppen rundt, incl hovedet fx.)

ak ja, det kræver et godt helbred at være syg For min mands vedkommende varede det ca 8 år før alle kunne blive enige om hvad det handlede om meeeen så var han også dk´s bedst undersøgte iflg den sidste neurolog
Stædighed er en god ting og som min mand altid sagde-når han konsulterede en ny i rækken-man starter altid med at sige vi kan ikke lave det men som han så altid svarede: jamen hvad er det ? -hvis du kan følge hans tanke

Håber jeg har kunnet hjælpe dig bare lidt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 14:28   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Cat 72.

Jeg har en kommentar til discus-prolaps.

Mange mennesker går rundt med en eller flere discus-prolapser uden at de hverken har smerter eller viden herom.

Du Cat 72 har ifølge MR-scannings beskrivelsen en lille prolaps i L1 - L2 paramerdiant ( dvs at den sidder til højre for midten) samt betydelig discusdegerneration!

Her finder du og lægerne beviset for dine højresidige problemer. Sandsyligt i dit ridebukseområde, højre lår, lyske og balle med lændesmerter. Her har du kontakt med din prolaps som sandsynligvis rammer dine nerver i højre side. Også kaldet rodtryk.

Du skriver: Umiddelbart når jeg læser det - tænker jeg at det nok slet intet er i vejen.

Nu skal du prøve at slappe af og tage det roligt. Uanst om lægerne kan finde beviser for din klage har du som patient altid ret. Basta. Men nu foreligger der endegyldige kliniske beviser for at du har haft ret hele tiden. Det er jo godt. Men at have en prolaps, uanst størrelse er ikke godt. Så du skal passe på din ryg fremover, både med foroverbøjning og sidebøjning. Det skal du tage alvorligt.

At du har en prolaps er ikke det samme som lægerne indstiller dig til operation. Konservativ behandliong vil først blive tilbudt da operation er sidste løsning.

Først hvis du får blære eller afføringsproblemer lyser alle lamper, og dette skal du reagerer på omgående. Men det vil lægerne selvfølgelig forklare dig.

Smertestillende i en længerevarende periode kan være nødvendig men er ikke løsningen resten af livet. Pas på din mave.

Jer er overbevis om at dine omgivelser ikke vil risikerer at sende dig i forskellige arbejdsprøvninger med den MR beskrivelsen.
Du skal nu forholde dig til dette og lære at passe på din ryg. Og det foregår ikke i sengen men med målrettet behandling af kompetente folk.

Hvor bor du i landet? Hvis du har flere spørgsmål så fyr løs.

Mange hilsner
Peter discus-prolaps i L2 og L4 med operationer og hele svinerriet
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 18:03   #10
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Buster og Peter I drømmer ikke om hvor glad jeg er for jeres svar.. Buster præcis jeg er ligeså stædig som din mand - hvor har jeg hørt det mange gange. Vi kan jo ikke fjerne noget - men lær at leve med dine smerter. Nej hvor hvor fanden kommer al disse smerter fra.. Jeg vil inddrages og have at der blir taget stilling og gjort noget. Det ender med at jeg blir politiker idet jeg mener at jeg langt tidligere skulle være udredt. Simpelhen svineri - hvorfor fik jeg ikke den mr i 2005. Nej nej det kan ordnes via fys og kiropraktor.. Og igen er man så blond og pokkers naiv. Synes bare det er så frygtelig at finde overskuddet når man i perioder bare intet kan..
Peter jeg kunne skrige op til til himmel - jamen jeg fejler noget og det gør sgu ondt af helved til.. Så tro dog på mig - ja både venner - familie jeg er ikke hypokonder som bare gør lidt ud af mig selv på de gode dage. Av nej hvor ser hun godt - solbrun i sommeren - smart i tøjet. Man ser alt for overskudsagtig ud - men folk sku prøve at have min krop og ikke mindst smerter.. Blir mere og mere invalideret - kan ikke sove - ligger nu kun på maven - jagende smerter i benet - kan ikke komme ud af sengen - op ad havestolen - stole i hele taget falder sammen - finder ingen ro el smertelindring i nogen stilling..
Tak fordi jeg må spørge løs - så det vil jeg benytte mig af-
Fantastisk forrum - genialt med al den opbakning..
Knus Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem kan hjælpe mig? fabrix Spørgsmål ang fleksjob 85 23-10-2014 19:21
Principafgørelse - hvem kan hjælpe.? simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 20-07-2013 18:56
Hvem kan hjælpe mig?? picasso Alt det andet 7 10-09-2011 22:53
Hvem stiller diagnose for CRPS og andre nervelidelser tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 19-06-2011 02:01
hvem kan hjælpe mig med et svar...læs... anetta Dit og Dat 4 22-09-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension