K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2008, 22:11   #1
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Lightbulb Veninde i fleksjob--

Hej igen

Igen har jeg brug for et par gode råd - der jo så mange fantastiske eksperter her på k1o.
Jeg er selv blevet godkendt til fleks d 27 maj - dog hænger jeg lidt i bremsen mht job tilbud og desuden er mit helbred - total nedtur da solen gik over til regn og atter regn. Har haft mange smerter..Nå nok om mig.

Jeg har lært en veninde at kende - som også er flekser. Hun blev i tidernes morgen godkendt til fleks pga hendes søns sygdom. Nu er han så i mellem tiden blevet rask - hvilket er fanatastisk. Så hun burde ej være på fleks - det er hun selv klar over.. Tjekker nogle det op at sønnen er rask og nu i skole??
Så for et halvt år siden kom hun så i arbejde - det var hun nødt til idet job konsulenten konstant ringede med tilbud. Hun har så arbejdet i et halvt år nu og faktisk har hun arbejdet alt for mange timer om dagen - fordi børnehaven har haft brug for hendes hjælp.
Jeg har sagt at hun skulle overholde de timer som hendes fleks er på ca 15 timer. Hun gjorde det fordi hun så mener hun kan optjene fridage og ekstra ferie optjent. Har sagt til hende, at hun er på farlig grund idet hun laver 2 arbejds sedler. En til børnehaven og en til kommunen... Hvad sker der hvis det blir opdaget?? Og hvem tjekker det???Jamen kan det ikke gå galt sir min veninde.. Jeg er vildt bekymret på hendes vegne.. Hvad sir I??? Det ender da galt hvis de blir uvenner en dag. Min veninde mener at børnehaven er ligeså meget ude at skide hvis det går i hård knude.. Jamen jamen jeg har det selv sådan at inde for denne verden er man nødt til at forholde sig til regelsættet..
Nu kan jeg heller ikke selv arbejde mange timer om dagen.. Nå men min veninde sidder her og vil gerne rådes om hun kan få stoppet det og hvordan.. Men børnehaven er vildt underbemandet.. Og glade for hendes hjælp. Personligt synes jeg at hendes leder er meget forkert på den - og burde læse fleks folderen.

Gode råd modtages med kyshånd. På forhånd tak.

Knus Cat og E.K
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 22:48   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hvis sønnen er rask bør hun ikke fortsætte med flexjob. men kræver sønnen stadig noget ekstra er det iorden.
mht til hvem der er mest på røven hvis snyderiet bliver opdaget, så er det nok din veninde. der bliver lukket for kassen, og der bliver måske tale om bedrageri osv.
børnehaven slipper nok nemmere, måske ryger lederen måske ikke... men for din veninde kan det gå rent galt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 23:09   #3
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Huldra jeg er helt enig med dig. Sønnen er rask nu - og selvfølglig bør hun ikke fortsætte i fleks. Men synes bestemt også jeg kender flere som får deres pension - hvor de arbejder orange med alverdens ting. Jeg er så nem at forarge men det er nok fordi jeg selv er så syg.. Og har brug for systemets hjælp på trods af lang sagsbehandling..
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 11:21   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jeg synes din veninde skal melde blankt ud.

Har de så meget brug for hende i børnehaven må det da være oplagt at bede om en fuldtidsstilling på ordinære vilkår.

Har hun stadig brug for flexordningen er alt jo ok men hvis ikke så er det ris til egen r.. og så sandelig en hån mod de mennesker som vitterlig har brug for offentlig hjælp apropos dig selv ikk´.

undskyld mig, men sådan er min holdning i vores solidariske samfund
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 15:55   #5
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Uha da da!!! Det er da noget værre rod.

Jeg er helt sikker på, at hvis "kommunen" opdager, at der "fremstilles" to forskellige arbejdssedler - en til kommunen og en til børnehaven. Vil det blive betragtet som bedrageri og måske endda dokumentfalsk. Det kan faktisk, hvis det er tilfældet, give fængslesstraf.

Hvis alle skal redes i denne situation, er der i mine øjne kun et at gøre. Nemlig, at børnehaven er nødt til, at opsige din veninde i hendes fleksjob..... jeg ved ikke lige hvad begrundelsen skal være..... det kunne måske være, at der er nogle samarbejdsvanskeligheder... jeg er lidt blank.......blot ved jeg, at begge parter er helt ude i hampen.

Gad vide hvor børnehaven finder pengene til de ekstra timer. Er det en privat børnehave?

Når dette er sagt, så synes jeg - når din veninde ikke længere er berettiget til et fleksjob - ja så er det en hån imod alle dem, som har brug for et flekjob og ikke kan få det.

Når alt så efterfølgende er faldet på plads, så skal kommunen jo igen vurdere om din veninde stadig er berettiget til fleksjob.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 16:32   #6
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Lightbulb

Citat:
Oprindeligt indsendt af Cat 72 Se meddelelser
Men synes bestemt også jeg kender flere som får deres pension - hvor de arbejder orange med alverdens ting. Jeg er så nem at forarge men det er nok fordi jeg selv er så syg.. Og har brug for systemets hjælp på trods af lang sagsbehandling..
En enlig førtidspensionist må arbejde for op til 65.000,- om året før det bliver modregnet i pensionen. En gift må arbejde op til omkring 90.000,- før det bliver modregnet.

Men hvis du mener sort arbejde er det selvfølgelig noget andet og selvsagt i strid med loven.

Vedr. din veninde er der også den mulighed at bede om en revurdering af fleksjob med den begrundelse, at sønnen er kommet sig. Gør det skriftligt over for kommunen via et brev. På den måde undgår hun også evt. klammeri om fyring med børnehaven. Faktisk er der pligt til at oplyse om ændringer i ens situation, som har betydning for brug af offentlige ydelser.

Den "optjente" ferie må din veninde vinke farvel til.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 16:54   #7
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cat 72 Se meddelelser
Nå men min veninde sidder her og vil gerne rådes om hun kan få stoppet det og hvordan.. Men børnehaven er vildt underbemandet.. Og glade for hendes hjælp. Personligt synes jeg at hendes leder er meget forkert på den - og burde læse fleks folderen.
Som de andre råd... få hurtigst muligt en revurdering på det fleksjob og få det bragt i orden.
Det kan føre til en bedragerisag for begge hvis nogen begynder at rode i det.... og så er det vel mindre interessant hvem der er mest ude at skide hvis det går så langt
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 17:23   #8
Tobeka
Føler sig hjemme på K10
 
Tobekas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 67
Indlæg: 35
Styrke: 18
Tobeka er ny på vejen
Ked af at sige det!
Men hvis det er tilfældet, så kan jeg bedre forstå at, der findes politikere, der vil ændre på vores nuværende system, fleks og førtid.
De få, der udnytter systemet, kan ødelægge det for de mange. Det vitterligt har sygdomme der gør at de må leve med deres skavanker, hvor vores redning er førtid og fleks.
Det vel den slags personer de prøver at få ud på fuldtid. (som de ved findes).
Og personligt så, vil jeg ikke blive ked af at hun bliver opdaget, selv om det bestemt ikke hjælper dem der har behovet , for det kommer til at ramme de syge (os) mere)

Sådan noget kan gøre mig ked af det..............
Tobeka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 17:40   #9
Cat 72
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 52
Indlæg: 89
Styrke: 17
Cat 72 er ny på vejen
Hej allesammen... Jeg synes pludselig at I alle skælder mig ud. Jeg mener bestemt også at det er at udnytte systemet virkelig groft og stiller os som virkelig er syge i dårlig lys..

Jeg har sagt til hende at hun må få det ordnet på bedste vis - og alligevel tror jeg at hun ikke er helt klar over følgerne hvis det blir opdaget.. Jeg sagde også at de andre ansatte da må undre sig over alle hendes timer når nu de ved hun er flekser..

Cat
Cat 72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2008, 17:50   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cat 72 Se meddelelser
Hej allesammen... Jeg synes pludselig at I alle skælder mig ud. Jeg mener bestemt også at det er at udnytte systemet virkelig groft og stiller os som virkelig er syge i dårlig lys..
Hej Cat 72

Der er da overhovedet ingen grund til at skælde dig ud... tværtimod synes jeg da du fortjener ros for at hjælpe med at få tingene i orden...


Men det de foretager sig er bedrageri og det er altså en meget alvorlig sag...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension