K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2016, 17:25   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Sygemelding under praktik

Jeg har nu været i praktik i 1 måned. Jeg har idag modtaget indkaldelse fra sygehus. Jeg skal opereres på tirsdag. Forventet sygemelding er 14-30 dage. Jeg vil vende tilbage til praktikken.
Jeg har har sendt mail til socialkonsulent.
Skal jeg starte praktikken forfra? Hvordan påvirker disse sygedage?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 19:26   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er der ingen der kan svarer på, det kommer an på om de overhovede vil have dig tilbage og om dit helbred bliver beder eller dålliger efter operetionen.

kunne forestille mig at du skal forfra
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 20:54   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tror også du starter forfra. Det vil jo et nyt udgangspunkt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 16:26   #4
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har skrevet til både social og virksomsomhedskonsulent om sygemelding. Men de har ikke reageret . Så har givet arbejdsgiver besked om det. Han kan godt leve med, at jeg tager 14 dags syge fravær. Bør jeg give besked til sagsbehandler på jobcentret?
Arbejdsevnen forventes ikke at blive påvirket af operation. Jeg har aldrig været heldig med praktik.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 17:21   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skal sygemelde dig til dem du har fået besked om at sygemelde dig til mens du er i praktik. Jeg kan ikke huske om man udover praktiksted, skal til både anden aktør og jobcenteret. Det må stå i din praktikaftale.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 18:22   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Kommune Ressourcecenter er aktør. Man har ikke mulighed at sygemelde sig i Jobnet når man allerede sygemeldt. Jeg har sendt hospital papir til både konsulenter og meldt forventet fravær 14 dage. De har ikke svaret. Jeg har også meldt syg hos arbejdsgiver og spurgte om det er ok, at jeg komme tilbage når jeg er rask. Det må jeg godt. Men ved ikke, hvordan konsulenter forholder sig til det. Hvordan melder man sig syg egentlig ? Er det ikke at skrive mails?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 18:30   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu er den godt nok hvor en er på kontanthjælp, men:
"En borger, der på sygdomstidspunktet er i et tilbud efter beskæftigelsesindsatsloven, er ikke forpligtet til at give meddelelse om sygdom til både jobcenteret og tilbudsstedet.

Hjælpen skal ikke nedsættes, hvis en borger, som er i et tilbud, alene giver meddelelse om sygdom til tilbudsstedet.

Selvom kommunen i en borgers jobplan har skrevet, at han skal meddele sygdom til både jobcenter og tilbudssted, kan dette ikke medføre, at borgeren sanktioneres, når han undlader at give meddelelse til begge steder.

Ordlyden af bestemmelsen i loven ”undlader at give meddelelse til jobcenteret eller arbejdsgiveren” må tillægges afgørende betydning."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160584
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 18:37   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg har altid ringet. Jeg tror altså at du også skal ringe og melde dig syg på jobcenterets hovednummer.

Der sker jo ikke noget ved at du også sygemelder dig på jobcenterets telefon.

Kom til at tænke på at hvis den operation ingen forskel gør for din arbejdsevne, hvorfor så ikke udsætte den til du er færdig med praktikken?

Sidst redigeret af Webmaster; 05-03-2016 kl. 20:19. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 18:43   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis man gerne vil være sådan helt sikker, tænker jeg at man kan ringe, og derfor skrive en mail i stil med:
"jeg ville lige bekræfte det jeg informerede xxx (medarbejdernavn) om i dag den xx/xx xxxx pr telefon" og så efterfulgt af sygemeldingen
Så ved man at de har fået informationen, og man har på skrift at man har informeret dem, så de ikke laver en "du har ikke sygemeldt dig"
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2016, 19:20   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men tænk endelig over, hvad der gavner dig mest, så du måske denne gang kan få succes i praktikken.

Som foreslået kan du måske få operationen udskugt.

Håber operationen er i kategorien nice og ikke need.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension