K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2016, 15:08   #51
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Virksomhedskonsulent har ringet, han kommer næste uge. Han vil snakke med socialkonsulent om de kan sætte timerne ned fra nuværende 8 timer/uge
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2016, 21:58   #52
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
I Lad os antage, at jeg er visiteret til fleksjob og gået over til ledighedsydelse. Må jeg så holde ferie med det samme? Jeg har ubrugte ferie dage hos kasse. Må jeg benytte det?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 11:25   #53
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
I princippet ja. Det må bare ikke konflikte med møde på jobcenteret.

Du bliver indkaldt til et møde på jobcenteret indenfor den første måned efter du har fået fleksjob bevillingen.

Men Abdul der kommer jo til at gå tid før du får bevillingen. Først skal du i rehabiliteringsteamet og så skal fleksjobbet bevilliges. I Kbh er det en lang proces med partshøring af rehab teamets indstilling osv.

Så jeg tror ikke du når at få bevillingen før 1. maj
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 12:46   #54
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Et eksempel:

Sag sendt til rehabiliteringsteamet ultimo oktober 2015

Møde i rehabiliteringsteamet mod i januar

Afgørelse modtaget ca. 10. Februar.

Ekspeditionstid/sagsbehandlingstid ialt 3,5 måneder. Et eksempel fra det virkelige liv i Københavns kommune. Det vel at mærke efter resultat af praktik foreligger.

Du er ikke kommet i praktik endnu, så du skal nok regne med 7-9 måneder inden der er en afgørelse.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2016, 16:23   #55
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har været en intern praktik og 2 andre uafsluttet pratik. Nu er i i praktik som vil afslutte 7. maj. Sagen bliver sendt til rehabiliteringsteam i udgang af maj. Det har jeg fået tilsagn for. Min sygedagpenge udløber den 30. august.
Jeg har tidligere skrevet, at denne praktik har været hårdt for mig. Men jeg knokler videre. Mine timetal er nu nedsat fra 8 timer til 6 timer.
Jeg satser på at få afgørelsen inden sygedagpenge udløber. Hvis det tager endnu 7-9 måneder, kan det ikke nås
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension