K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2016, 15:19   #61
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Han kan desværre ikke få udbetalt den på de 260.000 kr - han fik ellers julelys i øjnene, og en masse gode ideer

Men socialrådgiveren sagde, den først kunne udbetales når han fylder 67 år. Og at det er en pension der ikke kan betragtes som formue, da den er låst ligesom børneopsparingerne.

Den eneste formue han har, er den på de 8000 kr i Danske bank, men de skal vist også have næsten halvdelen for at udbetale den
Hvis han kunne få den udbetalt, ville han om ½ år skulle det, og leve for formuen. Dvs fordelt over cirka samme tid, som hvis indtægten var kontanthjælp.
Hvis han brugte den på "luksus" ville det ses som "uforsvarlig økonomi", og så ville tilsvarende beløb af kontanthjælpen efterfølgende være med tilbagebetalingspligt.
Så det er nok meget godt, at han kan gemme det til når han fylder 67 år

Hvis han af de 8000 kr, kun ville kunne få 4000 kr udbetalt, så tæller det som 4000 kr i formue.
Det skal han lige huske at få dokumenteret. Dvs fra banken at det er det beløb han ville kunne få ud, og så også dokumentation fra kommunen på, at det er det den tæller for som formue
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 15:33   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvis han kunne få den udbetalt, ville han om ½ år skulle det, og leve for formuen. Dvs fordelt over cirka samme tid, som hvis indtægten var kontanthjælp.
Hvis han brugte den på "luksus" ville det ses som "uforsvarlig økonomi", og så ville tilsvarende beløb af kontanthjælpen efterfølgende være med tilbagebetalingspligt.
Så det er nok meget godt, at han kan gemme det til når han fylder 67 år

Hvis han af de 8000 kr, kun ville kunne få 4000 kr udbetalt, så tæller det som 4000 kr i formue.
Det skal han lige huske at få dokumenteret. Dvs fra banken at det er det beløb han ville kunne få ud, og så også dokumentation fra kommunen på, at det er det den tæller for som formue
De har alle pensionsoplysningerne fra sidste møde, og de har ikke bedt om yderligere, og mangler kun oplysningerne fra NEM kontoen de der 3 måneder tilbage.
Så jeg tror nok de har styr på det. Eller, det må vi håbe
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 15:34   #63
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
De har alle pensionsoplysningerne fra sidste møde, og de har ikke bedt om yderligere, og mangler kun oplysningerne fra NEM kontoen de der 3 måneder tilbage.
Så jeg tror nok de har styr på det. Eller, det må vi håbe
Super
Han skal huske at få kvitteringer når han afleverer tingene personligt. Så de ikke kan komme til at smide det væk, og påstå at de ikke har modtaget det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2016, 15:36   #64
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det har jeg også sørget for - klog af skade

De havde faktisk det hele på computeren.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2016, 16:04   #65
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Igår tog jeg til banken med min ven, og fik printet kontioversigten ud til Jobcentret. Banken kvitterede også for, at han ikke havde flere konti end de 3 stk (nemkonto, pension, lån).
Bankrådgiveren sagde, at børneopsparingerne ikke var interessante for Jobcentret, da de jo er oprettet i børnenes navne, og som sådan ikke udgør formue for min ven.

Derefter blev papirerne afleveret på Jobcentret, som faxede dem til rette afdeling, og gav os kvittering på det var sendt afsted, og var modtaget af rette afdeling.

Han havde indtil d 23'ende, så vi var i god tid.

Det gik nemt og smertefrit.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 10:43   #66
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
var på kommunen og lave pas, de havde lavet en ny disk til folk som kom og søgte kh 1gang, lige i kanten af venteområdet,
så vi hørte på alle dem der skulle ansøge og kunne høre alt om dem og deres økonomi, sikke noget svineri
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 13:06   #67
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Kan huske da jeg søgte kh for hmm 5 år siden må det være.
Mødte op på jobcentret, en ved en computer noterede vores navn og cpr nummer, og så skulle vi vente til det blev vores tur. Vi skulle forvente 1½-2 timer.
Jeg havde heldigvis taget en bog med :P
Tror det tog 1½ time, så kom jeg ind, og det eneste jeg skulle var, at fortælle hvorfor jeg søgte. Så jeg fortalte at jeg var droppet ud af min uddannelse, for det fungerede ikke helt at jeg konstant græd fordi jeg var så ekstremt stresset, og så viste jeg noget papir fra min læge.
Det var fint nok, og så skulle jeg møde op på en anden adresse dagen efter, hvor jeg skulle have dokumentation med på økonomi og den slags. Det var dog inde på et lukket kontor.
Men den samtale første dag, tror maks den tog 5 minutter, så 1½ times ventetid virkede ret latterligt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 18:22   #68
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Tror ikke, at bank dokumentar er nok. Han har ikke flere konto i den pågældende bank. Det beviser ikke, at han ikke har konto i andre banker.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 18:28   #69
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Abdul:
Har aldrig hørt om, at dokumenter fra egen bank ikke var nok o.O
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2016, 19:16   #70
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Man kan kæmpe opsparing eller gæld i anden bank. Jeg flyttede min nem konto fra Nordea til Danske men har stadig min kapitalpension, gevinstopsparing i Nordea.
Mange har sådan. Danskebank kan ikke dokumentere for Nordea

Sidst redigeret af Abdul; 21-02-2016 kl. 19:24.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension