K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2009, 09:41   #1
Ti og Lyt
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 12
Styrke: 16
Ti og Lyt er ny på vejen
Radio talkshow.. om K10 indlæg

Kære alle K10 brugere…

Efter at have haft kontakt til Web (webmaster) herinde fra, har jeg nu fået lov til at præsentere min idé for alle jer herinde.

Jeg sender fra en radiostation der hedder Radio Ti og Lyt på fm båndet mandag (21.00 – 22.30), tirsdag (21.00-22.30), onsdag (20.30-22.30) og torsdag (20.30 – 21.00) på frekvensen 95,5 mhz.

Igennem tiden har jeg chit chattet om avisers indhold m.m. med mig selv, men har savnet en form for rød tråd i formatet. Derfor kunne jeg godt tænke mig at tilføje et “Talk radio” element gennem det der hedder Skype, hvor panelmedlemmer (max 4 pr. show) af et samlet panel på eks. 10 personer snakker om de emner der herinde på k10 tages op. Det kunne f.eks. være om den enlige mor som slås med systemet om tillæg m.m. eller om ham der har haft en uheldig oplevelse med lægekonsulenten etc. her på K10 vil vi så podcaste showet, således at man i andre dele af landet ligeledes kunne lytte med. Selve optagelserne til udsendelserne vil jeg foreslå skulle ligge i et vist tidsrum hver dag ml. eks. 14.00 og 15.00, hvor man så som panelmedlem hvis man har lyst lige den dag kan være med. Altså at man ikke er tvunget på nogen måde til at deltage, men har muligheden hvis man virkelig brænder for at komme med sin mening eller rejse et vigtigt spørgsmål. Jeg har alt udstyret til redigering og broadcasting m.m., Så det eneste vores panelmedlemmer skal bruge er Skype (som er gratis), og så naturligvis en nogenlunde internet forbindelse. Det er klart at det ikke er sikkert at ovenstående sendetider vil kunne udfyldes udelukkende, hvorved resten af tiden vil indholde andre ting og sager, som hidtil.

Til sidst vil jeg kraftigt understrege 3 punkter.

1. jeg har KUN gode intentioner med projektet. Jeg lider selv af en muskelsvind sygdom, og kan kun bakke op om mere velfærd til syge i dette land.

2. Jeg vil naturligvis bånde alle programmerne og lade panelmedlemmerne lytte det igennem før det kommer i æteren og bliver podcastet til godkendelse.

3. Som panelmedlem er man på INGEN måder tvunget til at deltage i de enkelte shows.

Er du frisk på at være med i panelet, så send mig en pm

Med venlig hilsen

Ti og Lyt
Ti og Lyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 20:16   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære alle og selvfølgelig Ti og Lyt.

Jeg booster lige denne tråd. Der er ingen reaktion kommet endnu men lad os ikke glemme dette tilbud. Min egen reaktion var....puhaaa...det har jeg personligt ikke overskud til. Her skal vi tænke på at mange af os er handicappede, mange er nybegyndere i den sociale verden og derfor er i en svær situation.

Omvendt er det en kendsgerning at DR P1 "Den sociale brevkasse" med Susanne Lyngsø er nedlagt. At reklamere for k10 i medierne er dyrt. Vi er ikke en forening med bestyrelse og kasser osv.

Vi ved at mange offentlige personer ser med på k10.
Vi ved at vi har haft indflydelse på lovgivningen.
Vi ved at mange mennesker har modtaget uvurderlig hjælp herinde på k10.
Vi ved at en del af os er særdeles dygtige til at gennemskue lovgivningen.
Vi er en site som nævnes oftere og oftere, i blade, P1 og kommuner.
Vi nævnes oftere på andre handicapsider.

Vi er en rådgivning som tages mere og mere alvorligt.

Så Ti og Lyt`s tilbud må ikke gå i glemmebogen. Vel k10èr?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 20:45   #3
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Godt og flot tilbud

Har tidligere deltaget i lokalradioen på Nørrebro www.station2000.dk vedr. lægekonsulenter m.v. (Nogen her kender sikkert til den.) Der kunne intereserede ringe ind og snakke med os om de emner der blev taget op. Der deltog også gæster med viden om emnerne i udsendelserne. Desværre blev programmet nedlagt.

Har også tidligere haft god hjælp fra Ret og Pligt (Den sociale brevkasse) da Hanne Reiontoft var der. Og det er ærgeligt at Dr1 har nedlagt den.

Så jo dette tilbud fra ti og lyt kan vi vel næppe afslå. Det er en god måde at få vores synspunkter m.v. frem på.

Og jo Peter, svært er det at skulle deltage i et sådan program. Det kræver overskud. - Måske vil jeg deltage. Men vil lige overveje det nærmere.

Hilsen
Per Chr.

PS. Så lige at en god udsendelse stadig ligger på stationen.Nemlig denne: Læge Ellen Ryg Olsen - en samtale om hendes nye bog 'Syge på tvangsarbejde - om behandlinglingen af førtidspensionsansøgere'.

Sidst redigeret af @PerChr; 16-02-2009 kl. 20:50. Årsag: Tilføjelse
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2009, 23:44   #4
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Unhappy Krammer og knus til alle jer som er udsat for denne behandling...

Jeg sidder og lytter til Ellen Ry Olsen...tuder over det hun siger, da det lige er sådan "min gamle kommunne" har været over for mig...

Det er vildt hårdt at høre , at der var /er så mange som skal igennem det..Det er bare for umenneskeligt..


Jeg ønsker jeg af hele mit hjerte at alt snart ordner sig for jer...
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 00:43   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære alle og selvfølgelig Ti og Lyt.

Jeg booster lige denne tråd. Der er ingen reaktion kommet endnu men lad os ikke glemme dette tilbud. Min egen reaktion var....puhaaa...det har jeg personligt ikke overskud til. Her skal vi tænke på at mange af os er handicappede, mange er nybegyndere i den sociale verden og derfor er i en svær situation.

Peter du har så evigt ret både i at det er et tilbud vi skal benytte og at det er et tilbud hvor man i første omgang tænker puha det kan jeg ikke samle overskud til ....

Citat:
Omvendt er det en kendsgerning at DR P1 "Den sociale brevkasse" med Susanne Lyngsø er nedlagt. At reklamere for k10 i medierne er dyrt. Vi er ikke en forening med bestyrelse og kasser osv.

Vi ved at mange offentlige personer ser med på k10.
Vi ved at vi har haft indflydelse på lovgivningen.
Vi ved at mange mennesker har modtaget uvurderlig hjælp herinde på k10.
Vi ved at en del af os er særdeles dygtige til at gennemskue lovgivningen.
Vi er en site som nævnes oftere og oftere, i blade, P1 og kommuner.
Vi nævnes oftere på andre handicapsider.

Vi er en rådgivning som tages mere og mere alvorligt.

Så Ti og Lyt`s tilbud må ikke gå i glemmebogen. Vel k10èr?

Hilsen Peter

Fuldstændig enig i dette også

Ti og lyt jeg tænker på hvor lang tid det kan tage og om der er noget du mere præcist kan sige , sådan om hvad du tænker hvordan det skal foregå osv....

Nu skriver du at man kan henvede sig i pb hvis man er intresseret så hvem ved kan være du er ved at drukne i dem

Jeg vil gerne deltage hvis jeg kan være bakup eller noget, lige nu har jeg masser om ørene med opdatering af ressourceprofil , sygdom i familien en arbprøvning der skal til at starte med henblik på afklaring af ftp eller nedsættelse i fleks tid ....

Så må indrømme at det sgi engang imellem er mere end svært at hive sig op ved hårrødderne og få lavet de ting man nu engang gerne vil og også dem man føler man skylder andre at lave ....

Så derfor har jeg ikke meldt mig på banen , men ok .. jeg er frisk hvis det for en periode kan være som bakup hvis der ikke er nok og ellers håber jeg på at få ro på , på et eller andet tidspunkt

Og så er jeg med 100 %
  Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 05:20   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil bare lige sige at jeg har lagt link til denne tråd på forsiden af K10 under
"Vigtige Emner på K10" øverst til højre..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 12:55   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu skriver du at man kan henvede sig i pb hvis man er intresseret så hvem ved kan være du er ved at drukne i dem
D 15 ved 18 tiden havde han 3 der havde sagt ja, så drukne nej, men dog tilbagemeldinger.

Jeg selv har "kun" delvist sagt ja, for det afhænger meget af om jeg kan få det til at passe ind i forhold til at jeg altså har 3 unger og den yngste stadig luller i mors skørter, men kan jeg det, så gør jeg det gerne, for mig kræver det ikke så meget overskud at snakke, jeg knævrer i forvejen som var jeg vaccineret med en gramfonstift, så lidt tale fra eller til *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 14:01   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
for mig kræver det ikke så meget overskud at snakke, jeg knævrer i forvejen som var jeg vaccineret med en gramfonstift, så lidt tale fra eller til *gg*

Lum he he he også her , men det er sgi ikke altid lige intelligent det der kommer ud , ja ikke engang altid de rigtige ord *GGG*
  Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 23:26   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Lum he he he også her , men det er sgi ikke altid lige intelligent det der kommer ud , ja ikke engang altid de rigtige ord *GGG*
SÅ så nu skal du være ordentlig, eller brokker mig til web over net mobning og kalder på min moaaar *gg*


syh ved godt det ikke var det du mente
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2009, 11:09   #10
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Ja da

Hej.

Rigtig god ide.

Jeg vil gerne deltage i det omfang jeg kan.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sko-indlæg ????????? c.l.e.o. Alt det andet 3 18-11-2010 18:35
et godt indlæg Huldra Politik og Samfund 0 16-10-2009 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension