K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Se afstemningsresultater: Er der for mange forhindringer for studerende ??
Ja alt for mange. Det er jo nærmest umuligt. 3 23,08%
Ja der er en del. 4 30,77%
Nej, for dengang jeg var ung... 2 15,38%
Bliv klippet og få et job. 4 30,77%
Afstemning med flere valgmuligheder Stemmere: 13. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2012, 12:05   #11
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Få jer et sommerferiejob - det er hvad de fleste andre "imellem uddannelser" gør.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 12:33   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af carolines Se meddelelser
Få jer et sommerferiejob - det er hvad de fleste andre "imellem uddannelser" gør.
Problemet er så bare at sidste SU udbetales 1/6 og får de feriejob i juli udbetales de først til august.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 13:19   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
få jer et job...........

ja sikkert god ide - for nogen...men hvor og det er vel og mærke ikke alle arbejdsgivere der vil ansætte en for evt..1 mdr...'

jeg tvivler stadig på jobbene hænger på træerne..


jeg synes stadig vi skal passe på og værne om vores unge su-er og er det den udbetaling der kan hjælpe dem - ja så fred være med det---de ka rigelig betale det tilbage senere...
ps..har aldrig været på su -det er ikke deraf min mening kommer..er landmand og der gives ikke su

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2012, 13:26   #14
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Det der, det var allerede et problem da jeg i tidernes morgen gik fra gym til uni.
Dumt at I ikke er blevet informeret ordentligt, dog - vi vidste det af en eller anden grund, måske bare ved at snakke med hinanden?
Prøv at finde et job, ellers, lån penge af jeres forældre eller tag et SU-lån. Dem skal I nok få betalt tilbage.

Edit: jeg har stemt "for dengang jeg var ung", og nu føler jeg mig ca. syv tusind år gammel.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 06:29   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er job, hvis man kan tage fat.

feks på gatnerier og lign. feks plukke jordbær, ærter og lign.

div sommervikarer mv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 08:18   #16
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
1) Evt. manglende/forkert information fra SU-styrelsen er uacceptabelt.

2) manglende ansvar for at sætte sig ind i betingelserne for egen situation/'læse det med småt' er uacceptabelt - og direkte dumt.

3) At ynke nogen der ikke gør dét, er uacceptabelt og direkte undergravende for de unge menneskers udvikling som samfundsborgere - det er dém der skal styre dette land om føje år!

4) korttidsjobs og ufaglært arbejde hænger ikke længere på træerne, og der skal slåsses om disse, med folk i tvangsaktivering, løntilskudsordninger, uuddannede indvandrere - og alle de andre studerende.

5) lige netop i de næste par måneder er der en del ferievikariater, og det er næsten altid jobs at få i diverse call-centre, til lidt skæve arbejdstider, men til gengæld en ok timeløn - og de jobs skal man ikke konkurrere med folk der ikke taler sproget om.

Og ja, det er temmelig angstprovokerende, at være usikker på at have til noget så basalt som huslejen, og det er langt fra alle, der 'bare' kan låne af venner og familie, få et overtræk i banken (get reeeal...), eller har 'en forstående' udlejer. (Eksisterer en sådan race overhovedet?!)
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 09:36   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ls

du ku nok ha fået en afdragsordning hos min mand - har 2 udlejningshuse..

han ville nok sige at det er mere vigtig med en god stabil lejer,end at smide dem ud og så ikke vide hvad ha han så vil få..

der er jo både bøvl og omkostninger med at ska ha nye ind..så her ville det ku lade sig gøre.

men ved godt der ikke er mange af den slags..vi har heller ikke taget indskud - da det ku min mand ikke nænne - de har jo så mange andre ting..

bare en positiv indvinkel

stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 09:56   #18
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Hej

Jeg syntes det er enestående så moralsk nogle kan blive når der er tale om to unge studerende som er rendt panden i mod en mur da de søgte kontanthjælp. Som så mange før dem troede de naivt at der var hjælp at hente da de stod uden forsørgelse - kun for at opdage at man nu i Danmark ikke nødvendigvis kan få hjælp når man er på den.

Men jeg skal prøve om jeg kan give jer råd.

I. søg - anmod om skriftlig afslag og ank - husk at skrive i er fejlinformerede. Lad anken arbejde i baggrunden - det er ikke sikkert i får noget ud af det - men rent princip mæssigt bør man anke urimelige afgørelser så kan det være de vil gøre noget ved det på et tidspunkt.

2. I banken - det er det billigste og det der vil give mindst stress - ved at få henstand hos udlejer skubber i problemet foran jer. Tal med rådgiveren om at øge jeres budgetkonto med det der mangler.

3. For at dække underskuddet skal der penge til når i har været i banken vil i vide hvor meget hver mdr - alt efter hvorlænge de vil acceptere en budgetkonto i minus. For at skaffe de penge er der tre muligheder - tjen - lån - legater. Ja ufaglært arbejde hænger ikke på træerne men et timeantal under fuld tid er det stadig muligt at finde noget - som foreslået der er bla bærplukning i området i dk hvor man bor i telte imens - færgerne hvor der er meget lange vagter - turistbusser som steward - ja sæt jeres fantasi igang. Legater lån håndbogen og støv den igennem - det kunne jo være en af jer eller begge kunne gå ind under en af katagorierne. Sidste mulighed er et familielån - men går næsten udfra at I ikke er i besiddelse af forældre med midler eller var den løsning vel taget i anvendelse.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 11:34   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er der jo ikke noget nyt i. Det er forhåbentlig heller ikke nogen overraskelse. Prøv at finde et job - du har måske allerede et studiejob. Du kunne også have søgt SU-lån på et tidligere tidspunkt. Men sårn er fakta. Det offentlige skal jo ikke betale for studerende mellem to uddannelser. Håber du kan undgå dyre lån. Har hørt det før: Man bliver virkelig en ørn til at planlægge, når man er studerende. God sommer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Studerende på førtidspension? SneaH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 19-01-2012 18:46
Jeg tabte kæben på gulvet! Rikke H Alt det andet 13 06-04-2008 14:02
Handicappede Studerende & Kandidater zuza Et godt link! 0 26-03-2008 13:14
Fleksjob-aftaler ryger på gulvet gittedl Politik og Samfund 1 27-09-2007 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension