K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2013, 11:25   #1
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Rehabiliteringsmøde og udfaldet af dette?!

Kære alle på K 10.
Beklager på forhånd dette lange indlæg, men håber nu alligevel at nogen har overskud til at kæmpe sig igennem og at der kommer nogle kommentere.

Jeg blev i 2010 omskolet fra SOSU arbejde pga. kronisk håndeksem til en kontoruddannelse som jeg gennemførte august 2012. Dog kun lige med nød og næppe pga. fravær forudsaget af min håndeksem.
Og har siden september 2012 gået sygemeldt. Jeg søgte kommunen om flexjob, men der gik nogle måneder før lægeskøn osv. Var i orden kontra at de havde bevis for at min sygdom var stationær og min sygdom dermed ikke kunne blive bedre.
Jeg blev så i januar i år startet op på Kommunen anden aktør - Bomi i et afklaringsforløb på 13 uger. De 9 af ugerne er så arbejdsprøvning hvor jeg sidder på en kommune med de administrative opgaver – hvilket jeg også gjorde som elev på uddannelsen som kontorassistent.
Arbejdsprøvningen har vist at jeg er i stand til at arbejde 20-21 timer. Og at der ikke decideret er nogle hjælpemidler som øger min effektive arbejdsevne. Jeg har selv fundet på kun at bruge en elektronisk clipsemaskine.
Bomi peger på at jeg kan arbejde 20-21 timer, og at der ikke er nogle hjælpemidler som vil kan øge min effektive arbejdstid.

Jeg går nu i en venteposition, hvor jeg afventer at min sagsbehandler får gjort min sag helt klar så hun kan indstille mig til rehabiliteringsmøde. Og her mangler en statusattest fra min egen læge som forhåbentlig bliver lavet i næste uge. Er der nogen som har været til rehabiliteringsmøde?

Jeg har læst og læst og kan forstå at disse fagpersoner som sidder til disse møder, ligesom kigger ens sag igennem før mødet, og på dagen hvor mødet bliver afholdt, får man så en form for ”afgørelse”.
I mit tilfælde kan det være flexjobvejen som jeg jo inderligt håber og ønsker, men DESVÆRRE kan det også blive rehabiliteringsforløbs-vejen, som vil begrave mig levende. Jeg har snakket begge ”afgørelser” igennem med min sagsbehandler, som siger at hun absolut ikke ser mig i et rehabiliteringsforløb og stod det til hende, så fik jeg bevilliget et fleksjobbevis. Men efter den nye lovgivning ligger det bare ikke i kommunen/sagsbehandlernes hænder. Det er det her rehabiliteringsteam som træffer en afgørelse. Jeg har læst at kommunerne ikke SKAL følge det som rehabiliteringsteamet finder ud af, men det er jo kommunalt, og som udgangspunkt skal kommunen følge deres anvisning.

Jeg tænker tænker meget over hvad dette rehabiliteringsteam kunne komme med af argumenter for at sende mig i et rehabiliteringsforløb. Her i blandt er jo en anden uddannelsen. Men eftersom at kommunen selv i 2010 har peget på at det mest skånsomme job ville være kontorarbejde, så er der vel ikke andre muligheder? Eller hvad mener i?

Jeg er meget fortvivlet og i konstant tænkeboks.
Håber nogen måske kan give mig nogle ideer eller opmuntrende inputs.

Hilsen Caroline
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2013, 12:57   #2
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg mener at ressourceforløb kun er for personer tæt på pension og med 20 - 21 timer er det jo slet ikke der du er - jeg ser overhovedet ikke dig som kandidat til et ressourceforløb.
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 08:39   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ressourceforløb er netop for de truede i arbejdsevnen, men betingelsen er, at der skal være mulighed for at udvikle arbejdsevnen.

Det ser ikke ud til at være tilfældet i din sag.

Fleksbevilling er umiddelbart lige på vippen, da ens arbejdsevne minimum skal være nedsat med 50%. (18.5time).
Her er tale om effektiv arbejdstid, dvs -pauser olign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2013, 09:44   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du ligger lige på kanten af at være selvforsørgende med 20 timer.. så det er ret afgørende om det er effektive timer.

Fleks er kun ved væsentligt nedsat funktionsevne, og det væsentlige er omkring halvdelen af normalt, dvs de 18,5 timer Popiae nævner..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2013, 21:05   #5
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Tak for jeres kommentar.
Vedr ressourceforløb så håååber jeg ikk det er vejen frem. Men jeg kan ikke gøre andet end at vente og se hvad der sker.
Min sagsbehandler og konsulenten fra Bomi har begge sagt at jeg med de tyve timer som jeg nu kan arbejde peger på fleksjob, så det håber jeg godt nok:s
capi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Korthuset væltet 3 dage før møde med rehabiliteringsmøde! ladytass Alt det andet 11 09-10-2013 00:18
Vejen til fleksjob + rehabiliteringsmøde :) Dancer Spørgsmål ang fleksjob 10 01-07-2013 08:59
Visitationsteamet, er det dem der bestemmer udfaldet? Ninja At søge førtidspension 64 12-05-2009 17:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension