K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2009, 17:52   #1
K.H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
K.H er ny på vejen
Question Tvang om pension?

hej til alle håber der er nogle der kan hjælpe er ny her og troede jeg kunne fikse det hele selv men har alligevel brug for lidt hjælp.
Kan Socialrådgiver fra Revalidering tvinge en pension ned over hovedet på mig?
skal siges at alle muligheder er udtømte, men det der er problemet er at jeg rent økonomisk ikke har råd til førtidspension jeg mister 4200kr hver måned fordi min samlever tjener rimeligt.
jeg ønsker ikke pensionen- er der nogle der ved om de kan tvinge den igennem?
hjælp.
K.H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2009, 21:10   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvilken ydelse/indtægt er du da på nu, siden du vil gå så meget ned pga pension?

Og både og - en sagsbehandler kan kun tvinge en pension igennem hvis klienten er enten retarderet, eller på anden måde er under værge/insitution, og er så belastet psykisk/fysisk/socialt at der ikke er nogen anden udvej. Somregl er det ikke noget sagsbehandleren 'bare beslutter' men er noget der søges i fællesskab med klientens Forældre (hvis disse lever), klientens bofællesskab, insitution, psykiatriske afdeling osv osv....

Men velkommen til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 00:06   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
K.H. velkommen til dig.

Har du nogle tanker om hvad du så forventer, at samfundet, skal gøre for dig
Ja, det er svært, med en sådan afklaring ftp.

Hvad kunne du tænke dig og have overskud til af nye tiltag. Det må jo værer der du skal hen.

HUSK penge er ikke alt her i livet

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 00:12   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øh... jeg forstår ikke, hvordan du kan miste noget, når du har en samlever?

Hvad er din nuværende indtægt? Sygedagpenge, kontanthjælp?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 14:39   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
zuza jo miste kan man godt, selv om man samlevere, da det er ligemeget om man er gift eller ej ved førtidspension

http://nbb.kommuneinformation.dk/238...f?tid=13:10:49


K.H har i set på om du kan klare et flexjob ?

nej penge er ikke alt , kan se du er på kontanthjælp så kan ikke se hvordan du skulle miste 4200 kr med mindre at din kæreste tjener kassen hehe

Loft over kontanthjælpen 2009

Gifte og samlevende, forsørgere

Lov § 25b, stk.1, nr. 1

Kr. mdl.

12.629

Gifte og samlevende, ikke forsørgere

Lov § 25b, stk. 1, nr. 2

Kr. mdl.

9.505

førtidspension efter 2003 Beregn din folke- eller førtidspension her https://pensionsguiden.borgerservice.dk/

Gifte og samlevende: Max pr. måned: 13.348 kr.

Pensionen er skattepligtig. http://www.scleroseforeningen.dk/For...beregning.aspx
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2009, 16:45   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Peacock... det er netop det, jeg mener, som i den beregning, du har lavet.

H.K. må oplyse om det nuværende forsørgelsesgrundlag, hvis svaret skal kunne bruges til noget.

Men Peacock... der mangler noget i din opstilling, nemlig at pensionen kan komme ned på cirka 9.000 pga. ægtefællens indtægt og pga. egen pensionsordning... men så har man jo også i følge loven penge til forsørgelse enten i form af ægtefællens indtægt eller pensionsordningen.

Men ellers må man forlange, at kommunen hjælper en mest muligt ved at fjerne SAMTLIGE barrierer i forhold til arbejdsmarkedet, så man kan komme i fleksjob.

Hvis den samlevendes økonomi er så god, at man mister sit forsørgelsesgrundlag, så er der heller ikke pengemangel i husholdningsbudgettet. Man får jo heller ikke kontanthjælp, hvis ægtefællen tjener over en vis sum.

Det er et forsørgelsesgrundlag for borgere, som ikke selv har mulighed for at forsørge sig selv... som loven er nu.

Problemet er, at man på S.U. ikke er afhængig af ægtefællens indtægt, men det er man på kontanthjælp og førtidspension.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 20-01-2009 kl. 16:47.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 12:52   #7
K.H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
K.H er ny på vejen
Unhappy jagten sætter ind!

tak for alle jeres svar. jeg er på kontanthjælp. 9500 udbetalt pensionskontoret har regnet sig frem til at jeg vil få 5298 udbetalt. dette er noget at et fald, min samlever tjener da rimeligt 450000om året men vi er ikke gift. og har heller ikke fælles økonomi, kommunen fast holder idag at jeg ikke kan komme i flex eller alm. arbejde. så jeg har virkelig et problem. jeg vil entelig gerne have pension for at få noget ro på det hele tumler med en masse psykisk. men det er hele min økonomiske base de fjerner, ved ikke hvordan jeg bare kan blive på kontant hjælpen gode råd er dyre for jeg kan heller ikke bare ryge tilbage i aktiverings systemet som før. det er en tungt system at danse med.
penge er ikke alt men de er nu gode at have og gør tingene lidt sjovere.
har fået oplyst at på pension beregner de ud fra om man er gift bare du bor sammen med en. dette gør de nemlig ikke på kontanthjælp der bliver jeg betraktet som enlig forsørger har to piger på 4 og 6 år. den ene fælles med min samlever. jeg er 25 år og føler at hele livet ligge for mine fødder det føles som om jeg lader andre råde over mit liv hvis jeg sætter mig på en pension nu.
tager kampen op igen i morgen skal til nyt møde med hele regimentet alle sagsbehandler der har været inde over, håber på en løsning. vil jagte en ordenlig løsning. bare det var nemmere.
K.H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 12:58   #8
K.H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2009
Lokation: Randers
Indlæg: 5
Styrke: 0
K.H er ny på vejen
Smile zuza

Man får jo heller ikke kontanthjælp, hvis ægtefællen tjener over en vis sum.

jo de kan ikke røre min kontanthjælp dette har jeg på skrift uanset om han tjener 200000 eller 20000000 kr. bor i randers og de kan kun gøre noget hvis jeg nægter aktivering det har intet med samlevers indtægt at gøre med mindre man er gift.
jeg nægter ikke arbejde men er sygemeldt af kkommunen selv/ i samarbejde med læge
K.H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 13:40   #9
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
K.H
ja.. så er det rigtigt du mister dette, når din kæreste tjener dette , det er også en meget pæn løn han får

det er jo desværre sådanne loven er, at selv om man ikke er gift
mener de åbenbart at ens kæreste har forsørgerpligt, for man kan jo ikke leve for 5298 kr og søge om mere hjælp kan man nok heller ikke
kan ikke se hvad ellers der menes med denne lov

nej ,, på kontanthjælpen bliver man ikke modregnet det kæresten tjener, når man ikke er gift

jeg forstår dig udemærket du
Citat:
føler at hele livet ligge for mine fødder det føles som om jeg lader andre råde over mit liv
det har jeg gjort i mange år, jeg har været i systemet siden 1997 var selv kun 20 år den gang
jeg går stadig i systemet det er ikke sjovt, det har faktisk være skide ubehagligt og stadig er
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 18:34   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
KH et eller andet sted kan jeg godt forstå dig for jeg syntes at hele den sambeskatning i spørgsmålet om ftp er for langt ude og olnordisk ..

Men samtidig vil jeg også sige til dig at du måske lige skulle tænke over det en gang til , hvis det er sådan at du IKKE kan arbejde og alle læger du selv og kommune er enige om det , ja så er der jo ikke anden udvej end ftp...

Du kan jo ikke blive på kontanthjælp fordi ydelsen er bedre der , for du vil ikke kunne arbejde, hvis du selv mener at du har noget restevne tilbage så er det jo helt klart at du skal visiteres til fleksjob har i snakket om det på kommunen ?

du skal også tænke fremad og tænke på at hvis og så frem at der skulle ske noget med dit forhold så vil du og dine børn være meget mere sikkeret med en ftp end som enlig mor på kontanthjælp , dertil skal du jo også tænke på at kan du arbejde et par timer om ugen så er der mulighed for skånejob så du kan tjene lidt ved siden af ...

Det der er så latterligt er at kommune og stat åbenbart mener at man skal forsørge hinanden når den ene part er syg ...

men det gør de desværre og derfor tager de sig ikke af at du og din kæreste vælger at have adskilt økonomi , det er et problem i mange forhold med ftp for slet ikke at snakke om dem der møder deres livs lys og lige skal fortælle hende / ham at de altså lige skal vide at de også skal delvis forsørges hvis man skal flytte sammen.. så forstår dig godt, men tror at du skal sige at du helst vil have et fleksjob og ikke pension og se hvad de siger til det ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
tvang !!! frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 83 15-06-2010 18:24
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension