K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2012, 07:26   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis hun får brev om, at de har afgjort sagen, at de stopper hendes sdp, så skal der være en anke-vejledning med, og hun skal bestemt anke afgørelsen.

Det største problem er nok, at de kan stoppe hendes sdp, og hvis hun så får ret i forb. med en anke, så vil hun få sine sdp efterbetalt.

Underviseren i poledance må kunne skrive noget om, at din svigerdatter ikke har deltaget i undervisning i den pågældende periode.

Din svigerdatter må tænke over, om der er noget der kan bevise, at hun ikke har været ude og servere den pågældende aften, eller om nogen kan bevidne, at hun har været et andet sted.

F.eks. tænker jeg, at hvis nu din svigerdatter, den pågældende aften, har sendt en mail til nogen kl. 20.30, og kan printe mailen ud (bare et eksempel), så har hun jo nok ikke været ude og servere den aften.

Hvis hun har været ude og lufte hund kl. 21 og vekslet et par ord med en af naboerne, så få naboen til, at bevidne det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 08:00   #12
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg ved ikke om det kan berolige din datter, men kommunen taber de fleste sager om socialbedrageri pga manglende beviser.

Ved du om kommunen har set den sms din datter sendte til veninden ?

Det er altså ikke forbudt, at dyrke motion fordi, at man er sygemeldt, nogen gange kan motion faktisk hjælpe på helbredet.

Jeg har en lign skade 2 x tennisalbue, og 2 x golfalbue, og jeg dyrker også motion, og det ved kommunen godt.

Føj for nogle veninder, at gå og anmelde andre, det beviser bare at de intet ved om den slags usynlige skader.

Håber at din datter klarer sig igennem, og at du vil melde tilbage hvordan det ender.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 09:43   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
...
Underviseren i poledance må kunne skrive noget om, at din svigerdatter ikke har deltaget i undervisning i den pågældende periode.

Din svigerdatter må tænke over, om der er noget der kan bevise, at hun ikke har været ude og servere den pågældende aften, eller om nogen kan bevidne, at hun har været et andet sted.
...
Til at starte med så det er altså kommunen som skal lægge beviser frem og ikke svigerdatteren. En anonym “tip” er på ingen måde bevis for noget som helst og vil på ingen måde holde i retten, ikke nok med det så sagen ville have været afvist af retten med det samme, hvis det gik så lang.

Kommunen har allerede igangsat et undersøgelse af den anmeldelse, i form af samtalen med svigedatteren, og det er den samtale som kommunen skal forholde sig til, som det konkrete bevis i sagen.

Resten er bare vand og tømme trusler.

Jeg synes at det er kritisabelt af kommunen at bruge pengene på sådan sager.
Det ville være på sin plads at anmelde disse “veninder” for falsk anmeldelse så de kunne få en ordentlig bøde og et “plettet” straffeattest.

Hele den sag er blot bevis på den afstumpethed i det danske samfundet. Unge mennesker / veninder som anmelder hinanden, føj…. siger jeg bare.

p.t. Kommunens oplysning i anmelders blanket om, at man behøver ikke rette henvendelse til politi hvis man har mistanke om bedrageri er total falsk og ulovlig.
Sagen er netop den at politi ville afvise sagen med det samme på grund af mangel på beviser.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 11:37   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
synes det var et kanon godt råd - det med om hun har sendt mail,gået m.hund,snakket m.noget,ringet på fastnettlf,været på tanken osv..jeg ved godt i siger det er kommunen der skal bevise,men derfor er det stadig godt at ha nogen es i lommerne..
er stadig total chokket over de såkaldte veninder..hvis de en dag blir syge,burde et videokamerea følge dem i et hvert skridt - for at tjekke om alt går efter bogen...........
jeg ved godt det ikke har noget m.den her tråd at gøre,men kom til at tænke på den sag hvor forsikringsselskabet overvågede en..ved godt det er noget andet - men er det sådan et samfund man vil ha..angive og overvåge hinnanden...føj føj
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 11:56   #15
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg er selv blevet overvåget - af en sagsbehandler fra jobcenteret, der påfaldende tit gik frem og tilbage foran vores hus

Jeg blev kaldt til fordi der var en der havde set mig gøre noget, jeg ikke burde kunne gøre når jeg fejlede det jeg gjorde. Stedet det skulle være sket, har jeg ikke været på i flere år.

Dette endte med en psyk. speciallægeerklæring, for de mente ikke jeg fejlede noget.
Dette blev manet til jorden af speciallægen som ikke var i tvivl om at mine smerter var svære, kroniske og hun kontraindicerede arbejdsprøvninger.

Min kæreste pudsede vores vinduer og blev kaldt til samtale på kommunen, da de mente at han var "for god" til at få fleksjob, hvis han kunne pudse vinduer.

Man skal godtnok passe på i de små samfund - ved ikke om de får bonus hvis de "opdager" noget mistænkeligt
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 12:08   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I dagens Danmark kan mails sendes alle steder fra, hvis man er koblet op til det. Et opkald fra fastnet kan bevises, men der er jo ingen info om, hvem der har foretaget opkaldet. Slå kold vand i blodet. Kommunen er forpligtet til at efterse alle anmeldelser. Har man rent mel i posen, håber jeg selvfølgelig, resultatet afspejler dette.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 12:58   #17
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hun har rent mel i posen.

Har lige snakket med hende. Poledancetimer kan hun kun købe hun på nettet og hun har givet lov til at de må se hendes udskrifter, hvis det bliver nødvendig.

Vedr. servering, kom det sig af, at en af de piger der nu har anmeldt hende, skrev en besked om at hun ikke kunne deltage i madklubben, fordi hun skule servere. Svigerdatter skriver så, "Det skal jeg også".

Det sjove er at den pige der sku' servere, selv er sygemeldt, men arbejder sort med servering .

Nå, men sagsbehandler ringede i dag og snakkede med hende. De snakkede frem og tilbage om sagen og svigerdatter gjorde fra starten, opmærksom på at samtalen blev optaget. Så var sagsbehandler pludselig en anden og flink at snakke med.

Hun fortalte Sagsbehandler at hun blev ked af det dagen før, da hun blev beskyldt for at lyve og ikke fejle noget, hvilket sagsbehandler nu nægter hun har sagt. Svært at bevise, da samtaler der, ikke blev optaget.

Svigerdatter fortalte at hun ikke har noget at skjule og vil gi tilladelse til at alt bliver undersøgt til bunds. Sagsbehandler virkede som om, at hun havde fået besked fra det team med bedrageri og sagen ikke holder vand.


Hun vil selvfølgelig ha' det på skrift nu, at hun beholder sygedagpenge.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 13:38   #18
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
...Hun vil selvfølgelig ha' det på skrift nu, at hun beholder sygedagpenge.
Jeg vil kraftigt opfordre din svigedatter til, at hun anmoder om aktindsigt dvs. udskrift af sin journal. Det var der vil står i den er vigtigere end selve brevet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 13:52   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja tænkt at det kan komme dertil.hvor man hvergang går ud af døren,skal være obs på man ka blive overvåget..pyha et samfund..pudse vinduer,ku han nu bære de indkøbsposer,el.den kasse,burde de nu klippe hæk,luge osv...uanset omman har rent mel i posen,synes jjeg ikke om hvis det skal nå dertil..de ka jo heller ikke forlange folk skal sidde inde på deres pind og vente på de dør af frygt for hvad nu..og hvad med dem der næsten bor i en genbrug,,og samtidig hæver ftp..burde det så være lovlig..alt ære og respekt for frivillig aebejde..men jeg tænker ikke på dem der er der 2 timer ugentlig..imin genbrug er der folk på ftp der næsten bor der og fred være med det..de er måske ensomme og kender vel selv deres grænser..
dem der får ftp er jo ikke meget værd i dag og der er så godt som ingen erhversevne tilbsge og så er det vel ikke forbudt at luge have en halv time.problemmet er vel den der ser det ikke kan vide hvor længe man har gået der
men det skal nok gå med svigerdatteren - så længe samvittigheden er iorden
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 14:32   #20
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Oooh, falsk anmeldelse, er det ikke strafbart med bøde/erstatning? De veninder skal da ikke slippe godt fra det!
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
arbejdsskade anmeldelse buster Dit og Dat 4 04-03-2009 11:31
Falsk migræneforsøg - efterlysning Metro Det er da strengt ! 2 22-05-2007 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension