K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2011, 20:33   #21
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kom til at tænke på, at de måske ikke kommer så meget omkring ovennævnte emne i aften. Men forhåbentlig tager de det så op en anden gang.

Skriver fordi:

I nyhederne omtalte de aftenens Horisont.
Her fortalte de om en kvinde der er syg. Lægerne kan først om et år sige noget om hvordan hendes fremtidige arbejdsevne vil være, så hun kan ikke få flex eller fp.
Så sagde de: "Og kommunen har nu stoppet sygedagpengene efter 52 uger som loven foreskriver". ER DET IKKE FORKERT??? Hun bør da kunne forlænge af to omgange, ikke?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 21:13   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.769
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Svar fra Kontant....

Kære Peter Hansen,

Interviewet er optaget i fredags. Jeg håber, det lever op til dine forventninger. Under alle omstændigheder har alene foromtalen af programmet skabt masser af debat og politiske reaktioner. Så forhåbentlig sker der noget.
Med venlig hilsen
Kontant



ATT Hejdien.

Ingen ynk af din arbejdsbelastning...... det var dig selv der "ansatte" mig tilbage i 2004 - 2005 med ordene...... er du med os ellers er du imod os. Ingen løn, lange arbejdsdage eller ferier eller andre personalegoder.

Sidst redigeret af phhmw; 15-02-2011 kl. 21:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 21:21   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Kom til at tænke på, at de måske ikke kommer så meget omkring ovennævnte emne i aften. Men forhåbentlig tager de det så op en anden gang.

Skriver fordi:

I nyhederne omtalte de aftenens Horisont.
Her fortalte de om en kvinde der er syg. Lægerne kan først om et år sige noget om hvordan hendes fremtidige arbejdsevne vil være, så hun kan ikke få flex eller fp.
Så sagde de: "Og kommunen har nu stoppet sygedagpengene efter 52 uger som loven foreskriver". ER DET IKKE FORKERT??? Hun bør da kunne forlænge af to omgange, ikke?
grunden til mine sygedagpenge er stoppet er netop fordi de ikke kan vurdere
om jeg bliver rask til det ordinære arbejdsmarkedet
det bliver jeg så aldrig, men de oplysninger er først kommet senere
så det er kun mine gamle oplysninger der ligger til grund
det er nok en grund de fleste får stoppet deres dagpenge på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 21:33   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
annagw, det passer i og for sig HVIS kommunen vurderer(husk, alt er et spørgsmål om tolkning, ikke mindst!) at fremtiden for hvornår og om hun kan komme tilbage til det ordinære arbejdsmarked.

-MEN hvad jeg bemærkede mig var at hendes mand var jobcenterchef

Jamen, halløjsa, det er disse mennesker der kan rykke noget, om de vil!(det skal være dem selv der oplever urimelighederne)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 22:46   #25
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
"Tidsbegrænsningen (sygedagpenge) er for at beskytte borgerne mod systemet" - Inger Støjberg.
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 22:54   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Inger Støjberg skyder skylden på kommunerne (og BAN), sagerne trækkes i langdrag... Har hun mon checket det ??!! Måske er det det der skal til.

Ydermere er der gensidig forsørgelses pligt i form af ægtefælle &/eller formue, der bliver aldrig anderledes.

2 år på dagpenge er fint nok, men 1 på sygedagpenge må være nok.

Han gjorde det godt ham Kåre i dag, håber de følger op på IS og "kaffe-mødet".

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 22:54   #27
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kontant

Jeg har lige set programmet og desværre var det som forventet, ikke noget jeg kunne bruge til noget i min sag, men jeg vil da prøve at ringe til hende og se, om hun vil kigge på, hvad der sker os, som er smidt ud af sdp, uden at være raskmeldt, inden de 52 uger er gået.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:02   #28
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Synes nu Støjberg har en Meget væsentlig pointe når hun siger Kommunerne ikke altid er for ivrige ifht afklaring - inden for sygedagpengeperioden. Hvis man er uenig, så kan man jo bare se på nogen af alle de andre tråde om kommunens passivitet her på stedet...
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:04   #29
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Loppen Se meddelelser
"Tidsbegrænsningen (sygedagpenge) er for at beskytte borgerne mod systemet" - Inger Støjberg.
Det er lige før, den udtalelse kommer på højde med hendes tog og perron sludder (men også kun lige, for den er der alligevel ikke noget, der har kunnet toppe endnu)

Det var en godt tilrettelagt udsendelse, og de må siges at have gjort deres research, så hatten af for Kontant. Lad os bare håbe, de 'husker' at følge op på sagen så Støjsvær ikke får held til at slippe uden om

Magen til demagog skal man godt nok lede længe efter. Hun formåede, igen, at sige en masse sludder for en sladder for at fylde ud med ord, der ikke havde noget reelt indhold. Det var jo ikke fordi den kære journalist ikke forsøgte at få svar, men for sa*** hun er dygtig

Jeg kunne ikke lade være med at hæfte mig ved billedet af Støjblær, der står i sine sorte høje hæle (sikkert designersko), smarte outfit i en veltrimmet krop, der med garanti også er plejet med manicure og ansigtsbehandlinger ved månedlige wellness besøg - og så disse to damer, slidte på krop og sjæl. Som har taget den lange rejse for at møde hende, og må betale prisen med ekstra smerter, der sikkert ikke gør dem mange sure sild værd et par dage efter.... blot for at blive mødt for en kort bemærkning, og bare blive talt efter munden.
Jeg blev forarget og fik en meget dårlig smag i munden over det billede. Det lyste langt væk af Støjmer i sit elfenbenstårn, mod pøbelen, som hun i bund og grund er ligeglad med

Puha, jeg er normalt ikke en person, der går efter andre, men Støjblær.... hun tager godt nok prisen. Hun skal ikke alene fjernes fra sin ministerpost - et menneske som hende har intet at gøre på Christiansborg som folkevalgt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:06   #30
MM73
Elsker at være her på K10
 
MM73s avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Nordsjælland (Furesø kommune)
Indlæg: 70
Styrke: 14
MM73 er ny på vejen
Det var jo den sædvanelig mølle.
Og heller ikke noget jeg personligt kunne bruge til noget, men godt hvis det kan hjælpe de syge, der lever i ægteskab mv.

Ministerne siger at det er kommunernes ansvar, kommunerne siger at det er folketinget der vedtagerne lovene og derved deres ansvar.
Bogerne kommer i klemme.
Min sagsbeh. sagde også til mig : Jamen hvis du er utilfreds med lovgivningen, kan du jo bare stemme på et parti der vil ændre reglerne..

Og naturligvis vil Inger Støjberg da møde dem til en kop the og tale om deres sag, HELT SIKKERT!

Jeg tror, at hvis jeg var gift, ville jeg tegne en sundhedsforsikring.
Sådan en burde jo hjælpe lidt, om ikke andet.
Ved dog ikke det helt vilde om den slags.
Og så kan man vel køre erstatningssag, hvis det er en arbejdsskade.
Jeg er jo selv syg pga. arbejdsskade, men turde ikke anmelde noget, fordi jeg ikke ville miste mit job.
Desuden sagde de "kyndige" læger jo, at det bare var noget der skulle hviles væk, så jeg skulle ikke lave noget "ballade", regnede jo med at vende tilbage til mit job.
Nu sidder jeg så her, 11 år efter, med en kronisk skade

__________________
"Venlighed er for hjertet, hvad solen er for blomsterne"
MM73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdering af "hardcore" k10èr phhmw Alt det andet 2 12-10-2011 13:48
K10er fra Middelfart kommune! phhmw Alt det andet 0 03-07-2009 21:16
Kontant Maj-Britt Alt det andet 0 26-08-2008 09:06
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension