K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2009, 00:07   #1
Bibliotricen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
Bibliotricen er ny på vejen
Sygedagpenge, dagpenge

Jeg fik lige en tanke angående sygedagpenge og disses ophør. Jeg forsøger at blive godkendt til fleksjob og med risiko for at sygedagpengeperioden udløber på et tidspunkt (har dog lige fået den forlænget). Hvis man er i A-kasse betyder det så man kan gå på dagpenge bagefter hvis kommunen stadig ikke har taget en beslutning? Og det betyder vel at man skal raskmelde sig, selvom man egentlig ikke er rask, og det kan vel også blive et problem. Det slog mig bare lige. Er der nogen der ved noget om det?
Bibliotricen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 01:04   #2
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Vedr. dagpenge

Hej Bibi (hvis jeg må kalde dig det?)

Du kan godt gå over på dagpenge hvis du vel at mærke har opsparet tid tilbage, jfr. almindelige dagpengeregler. Det kræver dog netop, som du selv mistænker, at du raskmelder dig og står til rådighed på fuldtid. Er du ikke raskmeldt vil A-kassen ikke acceptere en tibagevenden til deres system.

Det er så heller ikke nogen god ide når du er syg, da de så straks vil sætte dig i en eller anden form for aktivering og jobsøgning eller omskoling til nyt fagområde som det er lige nu.

Det bedste bud, (Ja jeg ved godt at den betegnelse lyder temmelig eufemistisk), er desværre stadig at blive på sygedagpenge og så stritte imod med næb og kløer når de vil noget der er dårligt for dig.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du har yderligere spørgsmål, eller du kan kontakte socialrådgiveren i din fagforening. Du må forresten ENDELIG IKKE melde dig ud af fagforeningen, heller ikke hvis kommunen siger at du skal. Det er dit sidste bolværk mod idioterne i det offentlige. Har du i øvrigt snakket med dem (fagforeningen) om sagen?

Pøj pøj med din sag og stort Viper.
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 26-03-2009 kl. 01:07.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 01:09   #3
Bibliotricen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
Bibliotricen er ny på vejen
Tak for dit svar. Jeg betaler stadig både til a-kasse og fagforening. Jeg tænkte nok at det ville være et problem at vende tilbage til almindelige dagpenge, da jeg jo netop er kronisk syg. Jeg har pt fået 26 ugers forlængelse af sygedagpengene, men jeg kan stadig få mine tvivl om kommunen og "eksterne aktører" får lettet popoen og sat mig i gang med min arbejdsprøvning. Min sag har nu kørt 11 måneder, så jeg er ved at blive ret frustreret og bange for hvad der skal ske for mig i fremtiden. Jeg synes dælme denne proces er hård.
Bibliotricen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2009, 01:27   #4
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
forlængelse

Det er godt at du har fået forlænget dine sygedagpenge, men det giver så et andet problem. Kommunen får nu kun 35 % af dine sygedagpenge i stedet for 65 % før forlængelsen. Du bør derfor være opmærksom på at de vil forsøge alt hvad de kan at få dig over på kontanthjælp så hurtigt som muligt.

Du har den fordel at hvis de prøver skal der ligge en handleplan for dig + at du skal være afklaret, som det så smukt hedder. er de betingelser ikke opfyldt kan de ikke flytte dig over før der er gået 3 år siden den første sygedagpengedag du havde. Det betyder at hvis de prøver alligevel skal du bare klage til beskæftigelsesankenævnet. Så vil du få sygedagpenge igen med tilbagevirkende kraft til den dag de tog dine dagpenge.

Der er altså, hvis jeg har forstået det rigtigt, knap 2 år tilbage lige nu. kan det være dig en ringe trøst her og nu

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 01:17   #5
Bibliotricen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
Bibliotricen er ny på vejen
det giver da bestemt noget ro, for min største skræk er at komme på kontanthjælp og miste alle rettigheder.

Så tak for dine svar!
Bibliotricen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 01:27   #6
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
"Det betyder at hvis de prøver alligevel skal du bare klage til beskæftigelsesankenævnet. Så vil du få sygedagpenge igen med tilbagevirkende kraft til den dag de tog dine dagpenge"

Jeg vil så lige tilføje at det ikke "bare" lige er at klage til beskæftigelsesankenævnet, for det er ikke sikkert at de "godkender" sagen og at du så kommer tilbage på sygedagpenge. Det kan være de afviser den, og de er altså nogle hårde nysere at kæmpe med, så derfor er det helt sikkert en rigtig god idé at holde fast på din fagforening, for dem kan du bruge når som helst. Feks hvis du skal til møde med kommunen og du føler at de taler hen over hovedet på dig, så kan du få hjælp af dem til ligesom at banke i bordet. Samtidig med at de mange gange kender de kringlet love og regler inde for det kommunale som vi andre dødkedelige alm mennesker ikke kender en dyt til .

Jeg skal så lige informere dig om, at hvis de så en dag stopper dine sygedagpenge, og du klager over det, så i mellemtiden mens de behandler din klage (de har 1 måneds frist) så kommer du på kontanthjælp, men hvis de så godkender klagen, får de så det resterende med tilbagevirkende kraft!
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 17:53   #7
mariarolle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
mariarolle er ny på vejen
Hej.
Jeg har selv været på sygedagpenge, min periode udløb og jeg fik den ikke forlænget. Jeg valgte at raskmelde mig selv grundet flere faktorer, som meget uprofessionel behandling af min sag (er selv uddannet indenfor området), og meget meget mere. Jeg havde optjent retten til det, så undgik jeg kontanthjælp.
MEN.. Vil ikke anbefale dette til nogle, for det betyder jo så du skal stå til rådighed for arbejdsmarked uanset om du føler dig klar eller ej.
I mit tilfælde kan det mig endnu flere problemer at være sygemeldt, hvilket i sig selv er paradoksalt, da man jo er syg og ønsker hjælp!.
Så ja det er muligt hvis du har optjent dagpenge. Jeg gjorde det og det er både blevet nemmere, men også nervepirrende, for du skal så finde job indenfor to år, hvilket jeg ikke har gjort endnu efter 1½ år på dagpenge. Men jeg bor også i et udkantsområde og andre vilkår der vanskeliggør mulighederne for job.
Alt held og lykke fremover
mariarolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 18:32   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu er tråden godt nok et par år gammel

Men forstå ikke helt den tankegang med dagpenge fra A-kassen
hvis man er syg så er man syg.
fint nok du så har fået dagpenge i et par år
men du er ikke kommet et skridt videre i din afklaring
samt du stå som raskmeldt, alså du er overhovedet ikke syg i følge systemet
så når dine dagpenge stopper en dag, så skal du begynde helt fra bunden af

du har vil også skulle på en masse kursus og jobsøgning og så videre
det havde jeg aldrig kunne klare
jeg er snart færdig med alt og det har taget cirka 3.5 år
alt peger på pension og det bliver det nok.

men du må have held og lykke i systemet, for det bliver endnu sværre med nye reformer og så videre på området. så det bliver rigtig svært for dem som kommer ind i systemet
lige fra gaden og skal i gennem et afklaringsforløb

noget andet er, din egen læge må jo også have meldt dig Rask, for at du kan få fra A-kassen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dagpenge- sygedagpenge...?? Misse76 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 01-10-2013 12:06
Ophør af sygedagpenge til dagpenge Ungemand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 15-03-2013 11:57
Halvsyg - dagpenge eller sygedagpenge først? HMadsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 31-10-2012 16:32
Fra sygedagpenge til dagpenge..?? Uldummerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 19-01-2012 10:42
sygedagpenge eller dagpenge ? mig73 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 24-10-2011 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension