K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2009, 20:16   #1
Bibliotricen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
Bibliotricen er ny på vejen
Samtaleforberedelse

Jeg skal til samtale med min nye sagsbehandler på torsdag. Jeg har søgt om fleksjob den 21 april 2008 og jeg har været på sygedagpenge siden 30 april 2008.
Min sag har været i stilstand siden jeg oprettede den, og jeg er stadig i afklaring. Jeg har endnu ikke været i arbejdsprøvning og min ressourceprofil er ikke færdig. Jeg har klaget over for lang sagsbehandlingstid til borgerrådgiveren og borgmesteren i købnehavns kommune.
Jeg kan forstå på det her forum, at jeg for alt i verden skal undgå at komme på kontanthjælp inden jeg evt bliver godkendt til fleksjob, og derimod forsøge at få forlænget mine sygedagpenge.
Jeg er i tvivl om følgende:
Har jeg ret i at hvis jeg er på sygedagpenge, når fleksjobbet bliver godkendt, så kommer jeg på fleksydelse som er på samme beløb?
Hvis jeg derimod når at komme på kontanthjælp, så skal jeg være på den ydelse indtil jeg får et fleksjob?
Er der nogen der har gode råd inden jeg tager til samtale?

På forhånd tak:-)
Bibliotricen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 20:52   #2
Emma
Føler sig hjemme på K10
 
Emmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-08 2008
Lokation: sjælland.
Indlæg: 39
Styrke: 16
Emma er ny på vejen
hej Bibliotricen. allerførst, godt du klager over den lange sagsbehandlings tid, det er fuldstændig uhørt, men jo desværre ganske normalt.
Det rigtigt at hvis du er på kontanthjælp når du får bevillingen , ja så fortsætter du på dette og får du sygedagpenge, ja så hedder det ledighedsydelse, i mit tilfælde var det lidt lavere end mine syge dagpenge, hmm ...men lidt betyder jo bare rimelig meget , når man i forvejen er trængt økonomisk.
Flexydelse er et beløb man får, når man som flexjobber går på efterløn, der skal betales til kommunen istedet for akassen ca.1200 i kvartalet, så har du indbetalt efterlønsbidrag kan du fortsætte med det, dog blot til kommunen.

Mange hilsner Emma.
Emma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 21:09   #3
Bibliotricen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2009
Indlæg: 15
Styrke: 16
Bibliotricen er ny på vejen
Super - tak for dit svar. Så skal der kæmpes for at få forlænget dagpengeperioden.
Bibliotricen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 02:31   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ledighedydelsen kan max være 91 % af højste dagpenge sats jeg får en af de højeste og det er lige omkring 14.000 om måneden ...

Hvis du visiteres til fleksjob og er på kontanthjælp så er det rigtigt at det er den ydelse du skal fortsætte på , men hvis din mand feks tjener for meget så er der en anden ydelse (som kommunen desværre tit og ofte glemmer at informere om ) og det er særlig ledighedydelse som er på ca 9000 kr , dem kan du får som flekser men ikke som "kun" kontanthjælps modtager ...

En ulempe mere ved at være på kontanthjælp er at du følger kontanthjælpsloven og ikke loven for flekser ergo har du ikke de samme rettigheder og pligter som en flekser men som en kontanthjælps modtager ...

ergo er du anden rangs flekser

Så kæmp og bliv ved at holde på din ret ... kommunen er ikke i stand til at stoppe for dine sygedagpenge så længe du kan dokumentere (hvad du kan via dine klager ) at det er dem der trækker tiden og sjusker med det hele ...

Krydser fingere for dig ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension