K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2009, 22:18   #11
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej for fanden.. sikke noget lort, undskyld mit sprog..

mener de så at kommunen har behandlet din sag til perfektion?
og at du ikke er syg?
jeg frygter at få samme besked, syntes jo at jeg har læst mig til herinde, at de forskellige nævn som burde være på vores side, er begyndt at give kommune medhold, sikkert et sparekrav højere oppe fra.
jeg håber du kan få/hente noget mere hjælp fra fagforeningen, og evt. herinde, hvis du disker op med flere §§ og ordlyd i afslaget..
sender mange tanker igen
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 06:40   #12
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
De har givet mig ret i sagsbehandlinger ikke har været tilstrækkelig og det er flere problemstillinger. dårlig sagsbehandlingen og manglene oplysninger for sen fremsendelse af anke til styrelsen osv.

Men ikke nok til at give mig medhold. de har set på jounalerne og ligger vægt i at jeg ikke har været på rygskole selv om de div. speciallæger siger det ikke vil nøtte noget for der er ingen forbedringer i dette....

Nu venter på fagforeningen får læst den igennem og ser hvad de siger eller gør - spurte om jeg så skulle medle mig ledig og dette kunne jeg ikke for jeg er for syg til at passe 37 timers job derfor vil jeg ikke kunne modtage ledighedsydelse så nu er jeg i ingenmandsland.
Jeg er helt til rotterne - kan ikke overskue mere total hovedepine.... den skal lige sunkes og tænkes igennem hvad gør jeg så............

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 08:38   #13
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Nedtur!!!

Hej Cape (og alle I andre)

Kors, hvor bliver man bare vred og ked af det når man læser hvad du må finde dig i

Du kan som en start henholde dig til § 7a i retssikkerhedsloven, som klart siger at en kommune ikke må stoppe din ydelse med mindre der foreligger en handleplan for din fremtid, enten i form af fleks, pension, kontanthjælp revalidering eller arbejdsprøvning med den dertil hørende pengesats.

Det synes mig ud fra det du har skrevet at kommunen ikke har fulgt denne regel og at ankenævnet derfor ikke har afgivet en korrekt kendelse til dig

Hvis du ellers kan oparbejde energi til det her midt i din kodyle nedtur, så ville det måske være en god ide hurtigt at overklage afgørelsen med henvisning til netop §7a.

Kender for øvrigt godt det med nedturene. Min kæreste (Hyanna) har også en nedtur lige nu pga. sygdom og kommunen

Hold ud og nyd sommeren trods alt. Vi andre er her også til at støtte op om dig.

Mega Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 14:33   #14
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Hejsa...

Har snakket med fagforeningen i dag - hun skulle sunde sig - hun var sikker på vi ville vinde, men hun ville lige gå afgørelsen igennem og se hvad vi kunne og skal gøre nu...

Er i friviilig arbejdsprøvning i forhold til hvad jeg skal i fremtiden og den slutter den 30´juni og derefter skulle kommune så se hvad der så skal ske i forhold til fremtiden og økonomi...... men regner med fagforeningen kommer med en god ide til hvad der skal ske, jeg har modtaget forsøger ydelse lige efter sygedagpenge stoppet - så derfor har jeg også en sagsbehandler der som skal tage stilling om jeg så kan blive bevillinget fleks på kontanthjælp eller hvad hun nu kan forslå - men forstå det ikke rigtig - når jeg ikke kan modtage kontanthjælp i dag fordi min mand tjener for meget....

Men det må jeg jo finde ud af og slå op....

Så lige nu skal jeg bare vente og ventetiden er bare forfældelig og alle de spørgsmål der følger med og hvordan skal vi klare os økonomisk.....

Fagforeningen gav mig lysten til kæmpe tilbage, hovedpine og alle de ting der følger med må jeg ligge på hylden - for kæmpe det må jeg.....

Jeg er så glad for alle jer der har støttet mig igennem tiden - hvad skulle man gøre unden jer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 14:56   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder som om det strander lidt på, at de gerne vil have en udtalelse fra dem på rygskolen! De vil jo så gerne have ALT dokumenteret fra hestes mund, MÅSKE kan rygskolen blive dém der får naglet sagen fast i sidste ende?!? Men kan fagforeningen klare den uden omvejen, jamen så der det bare prefekt...

Der er jo ikke andet for end at håbe!!! Ja, og så vente lidt mere..suk.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2009, 19:15   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Rygcentret
Adresse
Odsherred Kommune
Rygcenteret
Annebergparken 40 B
4500 Nykøbing Sj.
20 18 07 18 - mandag, onsdag og fredag 12.30-13.00.

Formål
Formålet med rygcenteret er ved hjælp af træning at fastholde borgerne i arbejde eller få disse hurtigt i arbejde igen. Hvis rygsmerterne ikke kan fjernes, hvilket de ikke altid kan, så er målet at gøre det muligt at leve et godt og aktivt liv på trods af smerterne.

Målgruppe
Målgruppen for Rygcenter Odsherred er borgere i Odsherred Kommune i den erhvervsaktive alder, som:

gentagne gange er blevet korttidssygemeldt pga. rygsmerter
er truet af flere sygemeldinger i fremtiden
er generet af rygsmerter, men dog ikke nødvendigvis sygemeldt pga. de smerter
Du må som deltager ikke have været sygemeldt over et år, have søgt pension eller have en uafsluttet erstatningssag. For arbejdsskadesager gælder, at du kan deltage, blot du ikke er sygemeldt.

Gode danskkundskaber forudsættes


ovenstående fandt jeg lige, fordi jeg husker da min mand var et sted i hans opfølgning, blev han af kommunen bedt om at møde på rygskolen, trods det at han havde været syg over 1 år, det var en arbejdsskade, og han søgte erstatning. bl.a. så de ville slet ikke have ham på den rygskole...!!!!
så det kan da være det også er umuligt for dig at gå på rygskole...
Godt at du har fået lidt kampgejst igen.

den ydelse du får som forsørger, svarer den ikke til kontanthjælp?? jeg modtager kontant hjælp som forsørger står der på papiret. jeg er jo også gift, min mand er så ftp.. og ikke far til de to af mine børn.
Håber din fagforening finder ud af en løsning.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 07:54   #17
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Hejsa Huldra..

Ja men jeg har været sygemeldt i snart 3år, så vil jeg måske ikke kunne starte på rygskole.............må lige kontankte min læge i dag og høre hvad han siger, det kunne jo være en oplagt mulighed, så det også var prøvet. så der ingen løse ender var og intet der ikke var forsøgt...

Jeg har modtager forsøger i 2md 674kr pr. md til 4 mennesker, så der har ikke været meget af leve af pr. uge.....

Men nu venter jeg på at gøre min arbejdsprøvning færdig og så håber de finder en løsning eller et tilbud på hvad der så skal ske med mig...det er bare funktionsbeskrivelsen der skal gøres færdig, på 6 md. arbejdsprøvning....

Har mest lyst til at give op............

cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 09:07   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det er ikke meget at leve for. puha og så oveni alle de andre ting man slås med.
du må ikke give op, selvom jeg kender den følelse.
men du må heller ikke kæmpe dig for meget igennem arbejdsprøvning, men det er klart bedst hvis du kan klare et flexjob, og få det tildelt.. det lugter bare lidt af kassetænkning, hvis det går igennem på kontanthjælpsafd.. for det er jo billigere, som jeg har forstået.
jeg håber din fagforening kan hjælpe dig med noget godt.
jeg er om end endnu mere nervøs nu, for mødet med min postkasse... suk....
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 12:28   #19
cape
Elsker at være her på K10
 
capes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2008
Lokation: ODSHERRED
Alder: 45
Indlæg: 72
Styrke: 16
cape er ny på vejen
Det skal du ikke være - jeg er helt sikker på at når du har ventet så længe så er fordi at du får medhold..........................

Så frygt ikke - tror på det - det skal nok lykkes....

Cape
cape er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2009, 16:59   #20
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Cape, du skriver, du ikke kan få ledighedsydelse, fordi du ikke kan
passe et 37 timers job, man kan modtage ledighedsydelse, hvis
man er bevilliget fleksjob, og kommer fra dagpengesystemet, eller
ved ledighed mellem 2 fleksjob, så det må være en misforståelse.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension