K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2009, 11:52   #1
indiglo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
indiglo er ny på vejen
Job

Hejsa ja så måtte jeg også lige ind og fortælle lidt . Efter mange års ansættelse på normale vilkår , blev jeg desværre syg og måtte søge flexjob , det faldt på plads uden store problemer , men efter at have været på flex i en del år kom firmaet i økonomiske vanskeligheder og vi var en hel del der blev fyret . Jeg havede 6 mdr opsigelse og blev sendt hjem med fuld løn da der intet var at lave , så mødte man op på jobcentret underligt for første gang i mit liv var man arbejdsløs , på jobcentret får man besked på at man skal søge arbejde , og komme med kopier af de stillings annoncer man har søgt , sikke et cirkus tænkte jeg , og man snakkede kun om stillinger inden for socialsektoren , eller køkken , plejehjem og deslignende , nu intet ondt eller negativt om dem , men jeg kunne ikke finde mig selv i noget af dette , og måtte så lige gøre opmærksom på at jeg kom fra Metal branchen og følte mig en hel del uden for det de snakkede om .
Jobkonsulenten kendte ikke noget til det område , herligt tænkte jeg , når men jeg skulle lave en masse jobsøgning blev der sagt og have jobprofil også .
Jeg sagde at jeg aldrig havede fået et job ved skriftlig henvendelse , fik bare den besked at sådan var det , Hmmmmm , og hvor er det menneskelige henne .
Når men jeg har nu selv kontaktet et firma og været til første samtale , og til alt held kendte de mit gamle firma , og de var meget intresseret i at antage mig , så skulle vi have samtale nr 2 sammen med jobkonsulenten , og alt gik meget fint indtil man begyndte at tale løn , jeg mente jeg skulle have firmaets startløn og det sagde man også fra firmaets side , bla forde de mente jeg havede nogle gode kvalifikationer som de gerne ville have , samt også for at undgå ballade på værkstedet , med ord som løntrykker m.m. som det nu nok er inden for denne branche . Min sidste snak med jobkonsulenten er ikke særlig positiv , firmaet vil gerne have mig , men jobkonsulenten siger at de kan vist ikke give det tilskud som man kom frem til under vores jobsamtale .
Herligt nu har man i disse svære tider selv skaffet sig et job også siger man nok nej fra kommunens side , må sige at man får altså lyst til bare at sige i kan sku Rende mig .
Ja hvad gør man så , har faktisk et job , men fra jobcentrets side vil man nok ikke give det tilskud som man kom frem til på mødet .
Ville gerne høre om nogen kender til dette , og evt hvad kan man gøre , vil jo gerne have det job .
Vh indiglo
indiglo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 12:20   #2
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Du har krav på mindstelønnen, indenfor arbejdsområdet.

Hvis Firmaet vælger at give dig mere end mindstelønnen, får De stadigvæk kun ½ eller 2/3 del tilskud, af mindstelønnen.

Nu kender jeg ikke hele din sag, men det er reglerne officielt.. så der burde stadig være et job til dig, når De nu gerne vil ansætte dig.

og held og lykke Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 18:52   #3
indiglo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
indiglo er ny på vejen
ang job

Hejsa og tak for dit svar .
Har lige snakket med jobkonsulenten og får endeligt svar på tirsdag , men det ser ikke for positivt ud kunne jeg forstå på hende , for der kan nok ikke findes en løsning på løn tilskuddet , så bare ærgeligt at man selv har skaffet sig et job , så lige nu hved jeg ikke hvad ben man skal stå på .

Vh indiglo
indiglo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension