K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2012, 15:57   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
M. x..
jeg aner ikke om jeg overhovedet kan varetage et job i dag.. men får ind i mellem tilbud om at få et par timer.. fra et tidligere sted. hvor jeg var ansat..

men som du siger Helle Smidt så må jeg også heler få fuldt med i det nye. af staten fremlæger.. for i mit tilfælde drejer det sig mest om det sociale og fordi jeg kender de folk jeg skal arbejde sammen med.. og det kunne give min den trykhed til at tjene lidt i perioder.. og det skal også kun være periodemisægt.. da jeg ellers vil tro det ender negativt for mig..

hmmm.. jeg kender også til en del som arbejder frivilligt.. og måske skal jeg have undersøgt det nærmer.. tros' det at jeg havde håbet på at kunne tjene lidt ved siden af ved at komme ud blandt folk.. for har en del gæld som jeg har et ønske om at kunne afviklet ved et job..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 16:25   #12
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Altså :

min mand har et rengøringsfirma .Han har 2 Fp ansat . Den ene som tilkalde vikar og den anden med fast 10 timer i ugen.

Du skal have overenskomsmæssig løn når du arbejder!! eller som alle andre på din arbejdsplads. Du optjener også feriepenge (12,5 %)da det er lovpligtigt i DK at arbejdsgiveren indbetaler feriepenge.

Det er tilladt for en Fp efter 2003 at tjene ca 60000,00 ved siden af.

Der er IKKE noget der indikere at der bliver "pillet" ved dem som allerede har en FP i hus. Selvom de arbejder!!

Så hvis du kan holde til 6 timer så søg 6 timer.!!
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 16:55   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af anette29 Se meddelelser
Altså :

min mand har et rengøringsfirma .Han har 2 Fp ansat . Den ene som tilkalde vikar og den anden med fast 10 timer i ugen.

Du skal have overenskomsmæssig løn når du arbejder!! eller som alle andre på din arbejdsplads. Du optjener også feriepenge (12,5 %)da det er lovpligtigt i DK at arbejdsgiveren indbetaler feriepenge.

Det er tilladt for en Fp efter 2003 at tjene ca 60000,00 ved siden af.

Der er IKKE noget der indikere at der bliver "pillet" ved dem som allerede har en FP i hus. Selvom de arbejder!!

Så hvis du kan holde til 6 timer så søg 6 timer.!!
Jeg ville i den grad være påpasselig med at komme med den slags råd...

Man har ingen garanti for at kunne beholde sin førtidspension hvis man feks kan arbejde som flekser....

Dette skal man jo have med i sine overvejelser inden man springer ud i det...

Med de nye regler....ja så kommer mindste tiden for fleksere ned på 2 timer....

Do the math...(da ikke alle kan engelsk...betyder dette...regn den ud)

Arbejder man 6 timer pr uge over rum tid.....ja så skal kommunen faktisk frakende en ens førtidspension...ifølge loven...

Altså dette gælder ikke under nuværende regler...men sådan vil det være når de nye kommer...

Det er kun dem der er på den gamle ordning fra før 2003 der har en garanti ordning for at kunne beholde deres førtidspension

EDIT

Det er jo så aldrig til at vide hvordan kommunerne så vil handle under de nye regler....for det skal lige siges at det er yderst sjældent at man frakender folk deres førtidspension...ihvertfald indtil nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 17:00   #14
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 12
anette29 er ny på vejen
Det er det "min mand`s" FP har fået afvide (2 forskellige kommuner) men jeg ved det kun fra de 2!!

De sage at da de havde spurgt fik de afvide at de ikke ville pille ved dem der fik FP FØR reformen træder i kræft!

Altså de kører på de regler som de altid har gjort . Og de har begge været ved ham i årevis!! (10 og 6 år)
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 17:11   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved godt at man ikke vil "pille" ved dem der allerede har fået deres førtidspension...

Men der står tydeligt i loven at en kommune skal frakende førtidspensionen hvis en person vil kunne blive selvforsørgende herunder i fleksjob....

Med de nye regler....ja så kan man blive selvforsørgende i et fleksjob på 2 timer...

Denne del...ang frakendelse...den ændre man ikke...det vil sige at når man fremover kan blive selvforsørgende i et fleksjob på 2 timer...ja så skal de frakende ens førtidspension...

Dette er forudsat at de har tænkt sig at følge loven som den er og bliver....

Om de så faktisk har tænkt sig at gøre det...det er så en anden sag som jeg også skrev i mit forrige indlæg...

Jeg synes bare at folk skal vide dette og have det med i deres overvejelser inden de bare springer ud i det...

Citat:
§ 44. Kommunalbestyrelsen skal træffe afgørelse om frakendelse af førtidspension, hvis der er sket en væsentlig forbedring af arbejdsevnen, som medfører, at pensionisten vedvarende kan være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde. I den forbindelse træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, hvorvidt pensionen skal bevares i indtil 3 måneder efter det tidspunkt, fra hvilket frakendelse efter 1. pkt. kan ske.
Stk. 2. Pensionisten kan selv rejse sag om frakendelse af pension.
Stk. 3. Efter det fyldte 60. år kan pension uden pensionistens samtykke ikke frakendes.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=142132#Kap6
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 17:12   #16
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Det er dog stadigt individuelt hvordan kommunerne vil stille sig overfor det.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 18:20   #17
frugammeljas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 47
Styrke: 14
frugammeljas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er dog stadigt individuelt hvordan kommunerne vil stille sig overfor det.
ja, feks. midt og vestjylland, må man tjene op til 40.000,00, inden de genvurderer fp. så man kan ikke regne med de beløb der står på borger.dk
frugammeljas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2012, 18:54   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øh @frugammeljas....har du noget dokumentation på det...for det kan jeg ikke forstille mig passer...

Beløbet ligger jo fast...det man må tjene ud over....69.800 kr

Så det er nok ikke beløbets størrelse der gør at de revurdere....men måske mere det man laver...

Men hvis du har noget dokumentation på det så vil jeg gerne se det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2012, 08:29   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
For mig at se handler det ikke kun om hvordan reglerne er nu og til næste år.

Sådan som regeringen har travlt med, at forringe vilkårene for mange mennesker, så kan vi ikke vide os sikre på hvad det næste bliver.

Hvis jeg skulle få behov for, at komme ud og lave lidt (måske når ungerne er fløjet fra reden?), så ville det blive frivilligt arbejde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension