K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2017, 13:55   #1
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Exclamation § 34 særlig boligstøtte med tilbagevirkende kraft???

Har lige lidt spørgsmål ang. § 34 Jeg søgte i nov § 34 og fik bevilling for 1/1-2016 til 30/4-2017 øhhh skal man så til at søge igen i april måned?? er det normalt at man heletiden skal søge om det på ny???


Nå til det med § 34 særlig boligstøtte med tilbagevirkende kraft.
Jeg søgte den 7 i denne månedet § 34 særlig boligstøtte med tilbagevirkende kraft og har ikke fået svar endnu derfor ringede jeg til min sb. i udbetaling for at høre om hun havde fået mit brev. Hun sagde selvfølgelig ja, men at jeg nok først fik svar i næste uge, derefter sagde hun at det ikke er sikkert jeg kunne få med tilbagevirkende kraft fordi jeg ikke tidligere har søgt.. Øhhh nå ??? Tænkte jeg og nåede ikke rigtig at svare, men jeg fik selvfølgelig svar i næste uge sagde hun.

Altså enden er det min kommune der ikke helt kender reglerne eller også så er det mig der ikke forstår reglerne.

Altså har borgeren ikke ret til § 34 særlig boligstøtte med tilbagevirkende kraft hvis man ikke er blevet oplyst om § 34 (Jeg fandt først ud af at der var noget der en § 34 i nov. måned). Og da jeg fik mit ressourceforløb i 2014 har jeg værken fået oplyst noget mundtligt eller skriftligt om denne § 34 hellere ikke selvom jeg i 2015 har sadge til min rigtig sb. at jeg ikke råd til medicin fordi jeg også havde en husleje der skulle betales. Hvordan skulle jeg så ha' vist der var noget der hed § 34.

Ved ikke om det har stået noget om § 34 i de papirene jeg skrev under på da jeg søgte kontanthjælp i 2009, men det er vel også lige meget for der havde jeg ikke ligeså høj husleje som nu(det var nemlig i 2014 min husleje stig fordi jeg var flyttet). Og jeg ved der ikke står i noget i nogen af de papir jeg fået da jeg fik mit rc. forløb.

Men hvordan er reglerne ved i det?
Jeg har brugt det der står på den her side http://sindvejle.dk/node/223#.WInikhvhDIU da jeg søgte.
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 15:17   #2
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg hørte først om § 34 da jeg havde været i jobafklaringsforløb i lang tid - og da jeg blev bevilget det var det med tilbagevirkende kraft.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 15:38   #3
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Jeg hørte først om § 34 da jeg havde været i jobafklaringsforløb i lang tid - og da jeg blev bevilget det var det med tilbagevirkende kraft.
Okay så burde de da hellere ikke give mig afslag hvis jeg får det.
Søgte du først § 34 frem af og derefter med tilbagevirkende kraft?

Hvor længe fik du det bevilget frem af? Jeg har jo kun fået 5 måneder bevilget.
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 16:37   #4
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg havde læst et sted (sikkert her eller på Sind Vejle) noget om at kommunen havde pligt til at fortælle om de muligheder man har for økonomis hjælp (eller noget i den retning) så da jeg søgte og fik at vide at jeg kunne få det fra det pågældende tidspunkt spurgte jeg hvordan jeg kunne vide at jeg var berettiget til ydelsen når ingen havde fortalt mig om den - og så kunne jeg godt få med tilbagevirkende kraft.

Min ydelse blev mindre i 2016 end i 2015 og det fik jeg en lang forklaring på, men jeg blev ved at få hjælpen til jeg kom over på ledighedsydelse, så jeg har ikke noget forklaring på, hvorfor de allerede har sagt hvor længe du kan få hjælpen.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 17:22   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der er en principafgørelse om det her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153740
Kort sagt: man kan få tilbagevirkende kraft fra man var berettiget, maks tilbage til kommunen vejledte en om paragraffen, og maks 3 år tilbage

Du skriver at du kun har fået bevilliget 5 mdr frem. Hvad er deres begrundelse?
Som udgangspunkt er der nemlig intet der giver anledning til tidsbegrænsning
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 18:29   #6
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Der er en principafgørelse om det her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153740
Kort sagt: man kan få tilbagevirkende kraft fra man var berettiget, maks tilbage til kommunen vejledte en om paragraffen, og maks 3 år tilbage

Du skriver at du kun har fået bevilliget 5 mdr frem. Hvad er deres begrundelse?
Som udgangspunkt er der nemlig intet der giver anledning til tidsbegrænsning
Okay. tror du det har noget at sige at jeg søg § 34 frem af i nov og først søgte med tilbagevirkende kraft i denne her måned?

Men eller ville jeg da lige sende hende en mail med det du skriver og så vil jeg skrive at jeg jo aldrig har vist noget om § 34 eller at det fandes før i nov.

Og nej jeg fik ingen begrundelse, men det må jeg så også lige spørg efter..
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 18:31   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle1111 Se meddelelser
Okay. tror du det har noget at sige at jeg søg § 34 frem af i nov og først søgte med tilbagevirkende kraft i denne her måned?

Men eller ville jeg da lige sende hende en mail med det du skriver og så vil jeg skrive at jeg jo aldrig har vist noget om § 34 eller at det fandes før i nov.

Og nej jeg fik ingen begrundelse, men det må jeg så også lige spørg efter..
De burde i princippet have givet dig med tilbagevirkende kraft på egen hånd da de bevilligede den. Det burde ikke have været nødvendigt med en separat forespørgsel om den del. Så det bør ikke have betydning.

Har du fået afgørelsen på skrift?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 19:07   #8
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
De burde i princippet have givet dig med tilbagevirkende kraft på egen hånd da de bevilligede den. Det burde ikke have været nødvendigt med en separat forespørgsel om den del. Så det bør ikke have betydning.

Har du fået afgørelsen på skrift?
Okay de er også lidt sære i min kommune.

Ja altså på den bevilling frem af. Det her stod der.
Vedr.: Bevilling af særlig støtte.Du har rettet henvendelse til xxxxx kommune, da du ønsker at søge særlig støtte jf. Lov om aktiv socialpolitik § 34.Din ansøgning er nu behandlet, ud fra de boligoplysninger som du har-og har dokumenteret. Endvidere gøres du opmærksom på, at beregningen er foretaget ud fra at du er samlevende med xxxxx. Beregning viser at du er berettiget til kr. 1329,42 pr. måned. Den Særlig Støtte udbetales af Udbetaling Danmark sammen med din boligstøtte. Denne bevilling er gældende for perioden 1.11.16-30.4.17.
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 19:11   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle1111 Se meddelelser
Okay de er også lidt sære i min kommune.

Ja altså på den bevilling frem af. Det her stod der.
Vedr.: Bevilling af særlig støtte.Du har rettet henvendelse til xxxxx kommune, da du ønsker at søge særlig støtte jf. Lov om aktiv socialpolitik § 34.Din ansøgning er nu behandlet, ud fra de boligoplysninger som du har-og har dokumenteret. Endvidere gøres du opmærksom på, at beregningen er foretaget ud fra at du er samlevende med xxxxx. Beregning viser at du er berettiget til kr. 1329,42 pr. måned. Den Særlig Støtte udbetales af Udbetaling Danmark sammen med din boligstøtte. Denne bevilling er gældende for perioden 1.11.16-30.4.17.
Du kan sagtens klage over, at de har begrænset bevillingen. Det er der nemlig ikke noget i §34 der siger at de må/skal.
De må sætte den ned hvis de kan anvise en billigere bolig (der er mulig at flytte ind i), så for at den begrænsning skulle være relevant, skulle de have vedhæftet en bolig, der er ledig fra den 1/5 2017, og som er mere end 1330 kr billigere i samlede boligudgifter.

Har selv for nyligt (sidst i december) oplevet en jeg kender der også fik §34 bevilliget for en begrænset periode. Det har hun klaget over, men vi venter stadigvæk på en reaktion på klagen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 19:25   #10
Mulle1111
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2014
Indlæg: 45
Styrke: 10
Mulle1111 er ny på vejen
Jamen klage fristen er jo gået.

Ang. det hun sagde til mig i telefonen skal jeg klage over det og gøre hende opmærksom på det med principafgørelse:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153740
Kort sagt: man kan få tilbagevirkende kraft fra man var berettiget, maks tilbage til kommunen vejledte en om paragraffen, og maks 3 år tilbage Og at jeg ikke har kendt til §34 før i nov. så kan hun tag det med når hun afgøre det?

Eller skal jeg bare vente på en afgørelse som hun nok kommer med i næste uge.?
Mulle1111 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension